Blizzard lägger ner Titan: "Vi hittar inte passionen"

Robot
Blizzard lägger ner Titan: "Vi hittar inte passionen"

Efter åtminstone sju års arbete väljer Blizzard att skrota planerna för vad som skulle bli deras nästa stora mmo.

#nyhetstips, #blizzard, #titan, #world-of-warcraft, #warcraft-adventures, #starcraft-ghost, #hearthstone, #heroes-of-the-storm


Medlem
Blizzard lägger ner Titan: "Vi hittar inte passionen"

Vore lite kul att se konceptbilder på vad titan var för något men antar att det kommer gå i graven med konceptet.

Medlem

För evigt? Ska jag behöva fortsätta köpa WoW-expansioner i 50+ år framöver av ren princip? Nä, WoD får fan bli sista. Eller näst sista... vi får se.

Medlem

Tråkigt, men förväntningarna hade varit svåra att nå.

Medlem

Jag önskar lite att dom WoW skulle släppa sin klor i Warcraft så man kan få ett nytt Blizzard RTS med sjuka cinematics och story.

Får fortfarande rysningar av att titta på klippet när Arthas stampar in i tronrummet..


signatur
Medlem

Börja arbeta med Warcraft 4 nu! Har väntat nog länge.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Utveckla WoW 2 istället.


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av Seraium:

Börja arbeta med Warcraft 4 nu! Har väntat nog länge.

Warcraft 4 kommer aldrig att hända så länge de arbetar på WoW, det är bara så enkelt. Jag tror vi helt enkelt får nöja oss med StarCraft om vi vill ha RTSer från Blizzard de kommande åren.

Synd men det är så jag tror det ligger till.

Medlem

GE oss Starcraft II: Legacy of the Void tredje delen av SC2.

Nooooo! De få bilder jag sett så var det ju asnajs!

Medlem

7 År, nog ska det krävas stake och ta ett sånt beslut.

Medlem

Kanske kunde komma men någon nytt spel snart istället för en massa uppföljare.

Om ändå fler utvecklare/förläggare hade modet att lägga ner saker som ändå inte kommer bli bra.

Medlem

Ja jävlar. Stor respekt för att de kan ta ett sånt beslut! Visst underlättar en stadig inkomst från WoW men 7 år i papperskorgen hör man inte varje dag.

Medlem

Milk it. Do it.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Om ändå fler utvecklare/förläggare hade modet att lägga ner saker som ändå inte kommer bli bra.

Faktumet att de flesta utvecklare/förläggare inte har en hundradel av pengarna Blizzard har att röra sig med kanske har något med det att göra.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Om ändå fler utvecklare/förläggare hade modet att lägga ner saker som ändå inte kommer bli bra.

Om ändå fler utvecklare/förläggare hade en lika stor kassako som WoW att fortfarande tjäna pengar på trots nedlagda projekt.

Jag förstår din tanke, och kan mången gång tänka så själv, men man får inte glömma vilken lyx-sits Blizzard sitter i jämfört med majoriteten andra utvecklare.

Gen
Medlem

Då förväntar vi oss en ordentlig uppdatering av 3D motorn till WoW samt alla texturer.

Medlem

Känns som att Destiny spelar in en del i detta beslut. Med en 10 års plan och Activision som publisher.
Detta förutsatt att, som rykten gjort gällande, både Titan och Destiny utspelar sig i en snarlik Sci-fi miljö.
Man vill inte lägga så stora utvecklingskostnader och sedan konkurrera inom "familjen".

Medlem

Tror egentligen Blizzard var/är lite rädda att deras Titan skulle gå lika illa som de flesta andra MMORPG gjort efter deras eget WoW


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Tänk på alla de som jobbat med detta i 7(!) år... för ingenting. De får inte ens visa upp vad de gjort under alla dessa år... Inte prata om det... ingenting.

Förhoppningsvis implementeras några av sakerna de jobbat på i framtida eller existerande titlar, men fy vad frustrerande det måste vara.

Detta var tyvärr väntat, de vågar inte förstöra för WoW.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

gammal skit att dom lagt ner visste man för runt 6-8 månader sedan om inte längre.

Dom behöver skapa ett nytt universum enligt mitt tycke.

och nytt ip, sen arbeta med det dom har samtidigt.

skulle vilja se en mörkare rå värld skriven utav blizzard, lite darksouls möter warcraft o starcraft på något sätt, fast något helt nytt.

fantasy mp rpg spel där man kan titta på darksiders,skyrim gärna survival element i det med.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MMHT:

7 År, nog ska det krävas stake och ta ett sånt beslut.

Stake, och ett spel med en miljard i omsättning varje månad


signatur
Medlem

Fan va lame!! Tror inte alls på att de saknade passionen. Tror snarare att de insett att de kan fortsätta tjäna pengar på ett gammalt spel och att de då kan spara in pengar på att skrota titan eftersom folk ändå spelar wow. Money talks, fyfan blizzard

Medlem

Kändes som det aldrig ens kom in i en hype.

Medlem
Skrivet av Xzander:
Skrivet av slartibartfast:

Om ändå fler utvecklare/förläggare hade modet att lägga ner saker som ändå inte kommer bli bra.

Om ändå fler utvecklare/förläggare hade en lika stor kassako som WoW att fortfarande tjäna pengar på trots nedlagda projekt.

Jag förstår din tanke, och kan mången gång tänka så själv, men man får inte glömma vilken lyx-sits Blizzard sitter i jämfört med majoriteten andra utvecklare.

Men tänk då när de dumpade ghost, wow var inte ute då

Avstängd

Jag har inte sett en pic av Titan. Nån som kan länka?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bunisher:
Skrivet av Seraium:

Börja arbeta med Warcraft 4 nu! Har väntat nog länge.

Warcraft 4 kommer aldrig att hända så länge de arbetar på WoW, det är bara så enkelt. Jag tror vi helt enkelt får nöja oss med StarCraft om vi vill ha RTSer från Blizzard de kommande åren.

Synd men det är så jag tror det ligger till.

Av vilken anledning? Handlingen?

Varför kan det inte bara säga att WC4 är en uppföljare till 3an och kanske även en alternativ uppföljning till handlingen gentemot det som händer i WoW? Då får vi vårat WC4, Blizzard behöver inte bry sig så mycket om att handlingen krockar med WoW eller att man måste anpassa den efter WoW, och man får sedan hitta på iprincip vad man vill handlingsmässigt. Tycker ärligt det är tråkigt att den här idéen inte tas.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Översättning: Vi kan inte rättfärdiga de massiva utvecklingskostnaderna för en genre som rör sig allt mer åt f2p.

123
Skriv svar