Nytt Assassin's Creed tar oss till Kina

Robot
Nytt Assassin's Creed tar oss till Kina

2,5D, stealth och action står på menyn när Assassin's Creed Chronicles: China gör entré.

#ubisoft, #assassins-creed-chronicles-china, #climax-studios


Medlem
Nytt Assassin's Creed tar oss till Kina

Nu får de ta och lugna sig.

Medlem

Wtf. Nåja, Japan får de banne mig göra själva...


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Tycker de slösar bort en perfekt och mycket önskad tidsperiod på ett 2D spel. Hade hellre sätt att de väntade och gjorde ett "riktigt" spel i Kina efter Unity.

Medlem
Skrivet av Thane:

Tycker de slösar bort en perfekt och mycket önskad tidsperiod på ett 2D spel. Hade hellre sätt att de väntade och gjorde ett "riktigt" spel i Kina efter Unity.

Håller med fullständigt.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Försöker Ubi med något slags rekord? ett AssAssins i veckan

Medlem

Ubisoft tar väl första plats nu va? På Day 1 Dlc tronen?

Medlem

Det ballar ur! Anarki! Vi bränner kapitalet! Ja må den leva ut i hundrade år.

Medlem

Jag bryr mig faktiskt inte hur många spel de släpper så länge de levererar och inte påverkar de andra spelen på ett negativt sätt. För de som tycker de andra ac spelen har blivit tjatigt kan detta kanske gynna dem.

Medlem

Tycker det såg coolt ut, men absolut kan jag hålla med om att det skulle var grymt med ett eget Assassins Creed Kina/Japan/Ninja-tema, det passar ju in i "lönnmördarstuket" men det kanske är på gång det lär framtiden få visa.

Synd bara att dom matar på och inte håller igen, att dom släpper en egen Templar-story (Rogue) till PS3 och X360 är ju lite trist men det kanske berodde på att det redan var ett påbörjat projekt som nästan var klart för 360 och PS3. Antagligen kommer de väl att porta Rogue till PS4/X1 då man eventuellt hintat om en Pc version.

Assassins Creed teamet har verkligen hittat sitt stuk och har oändlig potential, dåtid, nutid och framtid och 2D får man väl tilläga tydligen


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem

Det var väl 18 olika studios inblandade i Black Flag..? Så de kan nog spotta ut på tok för många om de vill.. Man får hålla tummarna att de stora spelen blir bra nog. Unity och co-op lockar noll för mig, men det är nog åldern som pratar där.. Jag spelar helst själv heh... Men det går ju i Unity också, så man sitter nog med det senare.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

Försöker Ubi med något slags rekord? ett AssAssins i veckan

HAHAHA! ja, de är tokiga.

Synd för det tar bort mystiken i dessa spel. Efter AssCreed 2 var det fina med DNA-extrahering och massa hemliga dokument och konspirationer helt puts väck.

Här ska tilläggas att Black Flag faktiskt var ganska bra, men nu får de lugna sig. De släpper ju redan Unity och det där andra Rogue? Snart är det säkert ett spel i veckan som gäller. . Typ episodbaserade spel i mobilen eller nått.


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Det var väl 18 olika studios inblandade i Black Flag..? Så de kan nog spotta ut på tok för många om de vill.. Man får hålla tummarna att de stora spelen blir bra nog. Unity och co-op lockar noll för mig, men det är nog åldern som pratar där.. Jag spelar helst själv heh... Men det går ju i Unity också, så man sitter nog med det senare.

Precis, co-op lockar inte mig heller. Skönt och se att andra också helst kör singleplayer.

Iof, lockar Unity på andra sätt... Mm får se om jag slår till och försöker klara det helt själv. Även co-op uppdragen.. De ska faktiskt gå att spela själv såg jag i en intervju...


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

Mjölka kossan!!!

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Mjölka kossan!!!

Släng in den klassiska bilden

?!


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Dom släpper nya spel fortare än man hinner spela dom...gaaah!

Medlem
Skrivet av Thane:

Tycker de slösar bort en perfekt och mycket önskad tidsperiod på ett 2D spel. Hade hellre sätt att de väntade och gjorde ett "riktigt" spel i Kina efter Unity.

Till rubriken så fick jag en boner, men när jag fick reda på vad som stod i artikeln så blev man slakare än en havsmanet, sjuuuuuukt vad besviken man blev...

1
Skriv svar