Idel lovord för Nvidias nya Geforce GTX 970 och 980

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av booNZXTood:

Nice precis sålt mitt 680 till en polare o köpt 2 st 970 för o köra sli så blir perfekt till Gta v o witcher 3

ujuj 2 st 970! Ska det verkligen behövas

En bra vattenkyl dator kan aldrig bli för bra Ska själv köra 970 4 gig MSI 3690 kr st det är godis. Har ett 570 gigabyte som tar alla spel i dag. Så det blir ett trevligt lyft. Kommer springa i ringar runt de "nya konsolerna"


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Så jävla dags snart för en ny burk, nuvarande är från -10...
Tänkte köpa nytt förra vintern, men beslutade för att invänta Maxwell. Ny är frågetecknet vilket OS man ska köra.
Win 7 har varit bra, men börjar bli gammal. Win 8 är jag skeptisk till med metro osv. Win 9 kommer väl nångång.

Jag köpte precis en helt ny pc och funderade också kring 7 vs 8. Läste dock på lite och jag kom iaf fram till att 8 är bättre overall.
Startmenyn har jag börjar gilla faktiskt, rensade den helt och har bara mina egna genvägar där, det gör att skrivbordet är helt rent.. Men det är ju en smaksak.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av skurh1nk:

Ger det någon månad eller två, sen slår Amd tillbaka. Ati korten är alltid överlag bättre.

Jo hoppet är väl det sista som överger AMD fan.
stuttering o massa annat som geforce är bättre på.
Men är glad att några stödjer AMD de behöver all suport de kan få.. Det ger bättre priser till oss andra..

Det ger bättre priser till oss andra? WTF nvidia är dyra som svin när det kommer till prestanda.


signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 "Signaturen är nästan stulen"

Medlem

Nja, väntar på AMD:s nästa generation.

Medlem
Skrivet av skurh1nk:
Skrivet av chopper:
Skrivet av skurh1nk:

Ger det någon månad eller två, sen slår Amd tillbaka. Ati korten är alltid överlag bättre.

Jo hoppet är väl det sista som överger AMD fan.
stuttering o massa annat som geforce är bättre på.
Men är glad att några stödjer AMD de behöver all suport de kan få.. Det ger bättre priser till oss andra..

Det ger bättre priser till oss andra? WTF nvidia är dyra som svin när det kommer till prestanda.

Enkelt.. När AMD finns så är det konkurrens på graffekort. Det ger billigare Nvidia kort till oss andra. OK

Jo det är lite dyrt att köpa Nvidia kort men personligen är det ok med amd på bärbart men inge amd på någon av mina stationära datorer där vill ja ha kvalitet även om det kostar. (är ju ingen fattig student)


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Köpte ett Nvidia kort för ett tag sedan, ett 780ti, och drivrutiner är nog inte nvidias starka sida. Efter den senaste uppdateringen 344 så kan jag inte ens starta far cry 3 längre. Tydligen vet Nvidia om problemet. Sålde mitt föredetta AMD-kort till brorsan och han har aldrig några problem med några spel. Har haft Nvidia i nu en månad och känner mig inte särskilt nöjd ännu. Kanske ändrar uppfattning, betalade ändå ganska saftigt för kortet. :/

Medlem

Inlägg raderade och användare varnade. Ni behöver inte ta till smädelser.


signatur

Have a good time!

Medlem

Jaja kollade bara lite fakta och det skiljer ju bara 16000kr på dom korten så....

http://gpuboss.com/gpus/Radeon-R9-295X2-vs-GeForce-GTX-TITAN-...

http://www.hwcompare.com/17858/geforce-gtx-titan-vs-radeon-r9...

Nvida har brännt sina kort hos mig, då jag inte spelar minecraft utan mer krävande spel så kör jag amd, men som sagt en smak sak. Hoppet är ju som sagt det sista som lämnar en sann nvidia kund


signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 "Signaturen är nästan stulen"

Medlem
Skrivet av skurh1nk:

Jaja kollade bara lite fakta och det skiljer ju bara 16000kr på dom korten så....

http://gpuboss.com/gpus/Radeon-R9-295X2-vs-GeForce-GTX-TITAN-...

http://www.hwcompare.com/17858/geforce-gtx-titan-vs-radeon-r9...

Nvida har brännt sina kort hos mig, då jag inte spelar minecraft utan mer krävande spel så kör jag amd, men som sagt en smak sak. Hoppet är ju som sagt det sista som lämnar en sann nvidia kund

Jo så även en ADM kund. Vi gillar alla olika som tur är. Det finns ju fanboys i båda lägren.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

12
Skriv svar