Antalet Steam-medlemmar ökar kraftigt

Robot
Antalet Steam-medlemmar ökar kraftigt

Steam uppe i 100 miljoner aktiva medlemmar - från 75 i januari.


Medlem
Antalet Steam-medlemmar ökar kraftigt

Och ändå ser utvecklarna på PC som en oviktig marknad.

Medlem

PC marknaden är död ;D


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

25% verkar vara bootar om man ska tro alla Level 0 användare som försöker med phishing.

Medlem

105 spel på mitt konto!

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Och ändå ser utvecklarna på PC som en oviktig marknad.

klart, många väntar ju till rean innan dom köper spel för 1kr. liten vinstmarginal för utvecklarna


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av vuze2143:

168 här, varav jag lirat typ 30%. Så går det när man går bananas på reor men har begränsad tid. Då har man ändå sett folk med 400-500 titlar och ännu mer.

Medlem

Många farmers som tjänar pengar på trading cards, tävlingar som arrageras under de större reorna, försäljning av "betala vad du vill"-bundles m.m. skulle jag tippa på.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Zidious G:

Och ändå ser utvecklarna på PC som en oviktig marknad.

klart, många väntar ju till rean innan dom köper spel för 1kr. liten vinstmarginal för utvecklarna

1Kr var väl att överdriva, men om 100 miljoner mäniskor köper ett spel var för 40 spänn så kan du kanske räkna ut att det genererar en hel del pengar


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Det har tillkommit ett gäng tusental användare genom Overkills kampanj för att låta Payday 2-gruppen på Steam växa. Ju fler som går med i gruppen, deso fler nya grejer släpps gratis till spelet. Det har lett att folk organiserat sig och skapat skräpkonton bara för att siffrorna ska stiga snabbare. Det har tillkommit över 300.000 användare i gruppen sen kampanjen startade och blir tusentals nya dagligen.

Så Steam har nog en hel del användare men många är säkerligen inte faktiska kunder.

http://www.overkillsoftware.com/crimefest/

Medlem

Jag är stolt medlem sedan 2004. Firade 10 år detta år. Är en av de allra första som började använda Steam.

Mycket har förändrats sen dess kan man säga.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag är stolt medlem sedan 2004. Firade 10 år detta år. Är en av de allra första som började använda Steam.

Mycket har förändrats sen dess kan man säga.

Bjöds det på tårta?

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag är stolt medlem sedan 2004. Firade 10 år detta år. Är en av de allra första som började använda Steam.

Mycket har förändrats sen dess kan man säga.

Medlem sedan 19 september, 2003. 1 vecka efter releasen har man varit stolt "medlem". Allting tack vare Half Life 2 givetvis, men än dock, känner mig gammal. Kan inte begripa att jag bara var 12 år och höll på och meckla med Steam-plattformen och blev förbannad på det.

Borde nog inte ens ha spelat Half Life 2 vid den åldern. Ravenholm borde gett mig allvarliga men.

Skrivet av von_lidl:

Bjöds det på tårta?

Tårtan var en lögn.


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

Jag är medlem sedan November 2004. Jag skaffade Steam samma dag som Half-Life 2 släpptes.

Mitt ursprungliga konto finns kvar, och används ibland, men jag har ett nyare konto som merparten av mina Steamspel ligger på.

Medlem

Ska det vara mätning av medlemskap så är jag från dag ett. Och ja väldigt mycket skräp konton. Speciellt när man ser till cs:go. Vet att kompisarna har minst ett extra konto var bara för att köra orankad.

Skägg.
10 Chambers

Som man hatade Steam i början, när det tog över från WON när det skulle liras CS 1.6 - var ju nere stup i kvarten.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som man hatade Steam i början, när det tog över från WON när det skulle liras CS 1.6 - var ju nere stup i kvarten.

Haha ja jävlar vad dåligt det fungerade i början, Hängde sig stup i kvarten. Jag skaffade det typ samma dag som det lanserades samt provade det i Beta stadiet.

Jag har ett argt fjortisinlägg på NH från 2003 som är riktigt pinsamt.

http://www.nordichardware.se/swforum/spel/50134-ge-mej-nummre...


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som man hatade Steam i början, när det tog över från WON när det skulle liras CS 1.6 - var ju nere stup i kvarten.

Det var ett riktigt hat objekt..

Medlem

själv har jag aldrig haft några problem med steam förutom blob som man fick ta bort och installera detta gäller alphan/betan vid steamt om.

Men sen å andra sidan lärde man sig hur man skulle fixa ifall det klyddade.

Men visste man ej bloben eller slänga rätt fel osv som krånglade japp, för dessa vart steam rena rama mardrömmen och ingen dans på rosor.

Men om man tänker efter att dom vart först så måste man ge dom eloge till hur pass lite fel steam hade.

Speciellt med tanke på hur lite bandbredd den tog med mera, om man tittar på vad för internet folk hade då, jag hade 100/100 hsb bolina.

Kan ju varit därför det ej krånglade för mig heller

Fö köpte jag mitt första steam kanske si sådär 2-3 efter jag använt steam 24/7.

Hade keyn till min hl och gamla spel man kunde skriva rakt in hehe.

Inaktiv

Hoppas att inom en snar framtid är slut med att köpa spel, att alla spel streamas och att man då hyr spelen en och en eller om det blir nån slags Netflix variant med en massa olika spel att välja på för en inte alltför hög månadsavgift,

Medlem
Skrivet av Hymer:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som man hatade Steam i början, när det tog över från WON när det skulle liras CS 1.6 - var ju nere stup i kvarten.

Haha ja jävlar vad dåligt det fungerade i början, Hängde sig stup i kvarten. Jag skaffade det typ samma dag som det lanserades samt provade det i Beta stadiet.

Jag har ett argt fjortisinlägg på NH från 2003 som är riktigt pinsamt.

http://www.nordichardware.se/swforum/spel/50134-ge-mej-nummre...

Haha aaa aaa aaaaaaa aaa aaaaaa aaa

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Hymer:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som man hatade Steam i början, när det tog över från WON när det skulle liras CS 1.6 - var ju nere stup i kvarten.

Haha ja jävlar vad dåligt det fungerade i början, Hängde sig stup i kvarten. Jag skaffade det typ samma dag som det lanserades samt provade det i Beta stadiet.

Jag har ett argt fjortisinlägg på NH från 2003 som är riktigt pinsamt.

http://www.nordichardware.se/swforum/spel/50134-ge-mej-nummre...

Haha aaa aaa aaaaaaa aaa aaaaaa aaa

Så kan det gå när man är en hormonstinn 16-åring


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

12 September 2003, vann jag?

Medlem
Skrivet av mickemat:

12 September 2003, vann jag?

Jag med, Antar att det är dagen det släpptes för alla.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Folk som skryter hur många spel dom har, wtf :D, people are weird

Medlem
Skrivet av KarateKurt:

Hoppas att inom en snar framtid är slut med att köpa spel, att alla spel streamas och att man då hyr spelen en och en eller om det blir nån slags Netflix variant med en massa olika spel att välja på för en inte alltför hög månadsavgift,

Gamergate hade något liknande på beta-test. Man fick reklam i spelen medan man spelade men spelen var gratis. Funkade rätt bra tyckte jag, lirade Painkiller där. Dock var utbudet under all kritik och jag tippar på att folk inte använde det så mycket så Gamersgate lade väl ner hela grejen för nu hittar jag det inte på hemsidan.

Medlem
Skrivet av nils45:

Folk som skryter hur många spel dom har, wtf :D, people are weird

Haha, instämmer

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av vuze2143:

168 här, varav jag lirat typ 30%. Så går det när man går bananas på reor men har begränsad tid. Då har man ändå sett folk med 400-500 titlar och ännu mer.

Skrivet av nils45:

Folk som skryter hur många spel dom har, wtf :D, people are weird

Mitt steam har 825 spel...men skryta? njae...mer lite pinsamt att erkänna hur mycket man lägger ner på spel..för att inte tala om när folk ser närmare på hur många av dom man spelat! lol!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag är stolt medlem sedan 2004. Firade 10 år detta år. Är en av de allra första som började använda Steam.

Mycket har förändrats sen dess kan man säga.

En av de första? Jag, liksom många andra gamla CS 1.X-spelare, tvingades över till Steam från WON mellan 10e och 19e september 2003.

Sablar vad man svor åt Steam på den tiden, men det är makalöst vad bra det blev så småningom!

Skrivet av Hittebarn:

Medlem sedan 19 september, 2003. 1 vecka efter releasen har man varit stolt "medlem".

Hehe, exakt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av vuze2143:

168 här, varav jag lirat typ 30%. Så går det när man går bananas på reor men har begränsad tid. Då har man ändå sett folk med 400-500 titlar och ännu mer.

Skrivet av nils45:

Folk som skryter hur många spel dom har, wtf :D, people are weird

Mitt steam har 825 spel...men skryta? njae...mer lite pinsamt att erkänna hur mycket man lägger ner på spel..för att inte tala om när folk ser närmare på hur många av dom man spelat! lol!

Satan vad spel!! Men visst, varför inte. Har man tid och pengar så go for it

12
Skriv svar