Shroud of the Avatar kommer till Steam

Robot
Medlem
Shroud of the Avatar kommer till Steam

Det är innovativt må jag säga, kul om fler får upp ögonen för spelet.

Medlem

Ser ju verkligen förjävligt ut, men om känslan är den rätta kommer jag lira det ändå.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Jag tycker att det liknar EverQuest 2, med några små modifieringar på ljuset och inventory't.

Medlem

Det ser oundvikligen bättre ut än något Ultima-spel och jag tror att fans av den gamla serien nog kommer att nappa på detta.
Ultima är fortfarande ganska unikt bland rollspel.

k3m
Medlem

Ännu mer rollspels godis

Medlem

Tror det är inte så många tyvärr som inser hur inflytelserik Ultima serien har varit för RPG spel och spel överhuvudtaget.

För den som är intresserad har Spoony gjort en riktigt grym retrospective, där han går igenom hela Ultima serien.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Tror det är inte så många tyvärr som inser hur inflytelserik Ultima serien har varit för RPG spel och spel överhuvudtaget.

För den som är intresserad har Spoony gjort en riktigt grym retrospective, där han går igenom hela Ultima serien.

https://www.youtube.com/embed/hs7wJQbN808

Du kan nog lägga till MMO's där för Ultima Online var nog först.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Sapiens:

Tror det är inte så många tyvärr som inser hur inflytelserik Ultima serien har varit för RPG spel och spel överhuvudtaget.

För den som är intresserad har Spoony gjort en riktigt grym retrospective, där han går igenom hela Ultima serien.

https://www.youtube.com/embed/hs7wJQbN808

Du kan nog lägga till MMO's där för Ultima Online var nog först.

Såvida man inte räknar textbaserade varianter då


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Ser ju verkligen förjävligt ut, men om känslan är den rätta kommer jag lira det ändå.

Spelet är i pre alpha ock karaktärerna är stela och typ placeholders. Finns delar i spelet som ser ruggigt bra ut men när man spelar så är det väldigt uppenbart att mycket fortfarande inte finns eller bara finns i spelet för att testa funktioner mm.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Sapiens:

Tror det är inte så många tyvärr som inser hur inflytelserik Ultima serien har varit för RPG spel och spel överhuvudtaget.

För den som är intresserad har Spoony gjort en riktigt grym retrospective, där han går igenom hela Ultima serien.

https://www.youtube.com/embed/hs7wJQbN808

Du kan nog lägga till MMO&amp;#039;s där för Ultima Online var nog först.

Såvida man inte räknar textbaserade varianter då

Nja Ultima var egentligen inte ens det första grafiska MMORPGt, där emot så var det vad jag vet LB som myntade uttrycket just MMORPG. Spelet som sägs vara först heter Meridian 59, har ej spelat det själv. Det UO gjorde dock var att det mer eller mindre startade hela sandbox mmo grejen samt är det spel som många efterföljande spel sneglade på.Man kan säga att även om Meridian hade en hel del inslag av MMO så var UO det första spelet som inkluderade i princip alla element, pve, pvp, rp mm mm mm i ett och samma spel. UO är fortfarande unikt på många områden som tex fritt placerbara hus som du själv kan designa (plaseringen har vissa begrensningar men de är inte instancerade som i nästan alla andra spel). UO är enligt mig det mmo i historien som har haft best stöd för RP då det faktiskt var en sandbox och inte bara ett fancy whana be sandbox. Inte ens SWG hade samma möjligheter till placering av ALLA object var du vill i spelvärlden.

UO var ett av de bästa spelen jag någonsin spelat, ett av de spel som jag utan tvekan spelat mest (nästan dagligen i flera år) samt det spel jag idag saknar mest, ja jag vet spelet fins fortfarande men det är så förändrat idag att mycket av det som gjorde världen och comunityt på 90 och tidigt 2000tal, idag inte existerar längre

Medlem

Ultima serien skapade nästan själv CRPG genren. Ja det fanns andra spel under denna tidperiod men Ultima var banbrytande på många vis. Hela vägen från ultima 1-7 så satte spelen i princip en ny ribba för andra att följa men det var sällan någon följde dem öht, de flesta konkurenter var långt efter Ultima serien. Detta ändrades dock på 90 talet när andra började komma ikapp.

Man kan nog utan större tvekan säga att utan RIchard Garriot och ultima så hade vi aldrig sett spel som daggerfall, Baldurs gate, Diablo mfl.

Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av Priapsi:

Ser ju verkligen förjävligt ut, men om känslan är den rätta kommer jag lira det ändå.

Spelet är i pre alpha ock karaktärerna är stela och typ placeholders. Finns delar i spelet som ser ruggigt bra ut men när man spelar så är det väldigt uppenbart att mycket fortfarande inte finns eller bara finns i spelet för att testa funktioner mm.

Jo, jag är fullt medveten om det, men min lilla smiley var nog lite otydlig i sammanhanget. Det här är helt klart ett spel som jag håller koll på.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Efter vad stollen gjorde med Tabula Rasa är jag smått tveksam till ett nytt spel från denne man.

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Efter vad stollen gjorde med Tabula Rasa är jag smått tveksam till ett nytt spel från denne man.

Ganska övertygad om att det inte enbart var hans fel Problemet han haft är att när han låter andra få bestämma saker som han egentligen inte vill så har det en tendens att gå fel (plattformandet i ultima 8 tex). Nu har han ju åter igen ingen som flåsar honom i nacken och han kan istället presentera olika ideer för sina backers och sen låta dem bestämma eller komma med förslag.

Men sen får vi väl se. Precis som med alla kickstarter spel så kan det ju gå käpp rätt åt bananrepubliken.

Medlem

Vetefan vad som hände när jag redigerade mitt inlägg, allt försvann. Summa summarum: UO var jävligt jävligt bra, M59 var också riktigt bra.

Medlem
Skrivet av blajban:

Vetefan vad som hände när jag redigerade mitt inlägg, allt försvann. Summa summarum: UO var jävligt jävligt bra, M59 var också riktigt bra.

Hade samma problem. fick ladda om FZ när jag skulle göra en edit för allt försvan

Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Sapiens:

Tror det är inte så många tyvärr som inser hur inflytelserik Ultima serien har varit för RPG spel och spel överhuvudtaget.

För den som är intresserad har Spoony gjort en riktigt grym retrospective, där han går igenom hela Ultima serien.

https://www.youtube.com/embed/hs7wJQbN808

Du kan nog lägga till MMO&amp;amp;#039;s där för Ultima Online var nog först.

Såvida man inte räknar textbaserade varianter då

Nja Ultima var egentligen inte ens det första grafiska MMORPGt, där emot så var det vad jag vet LB som myntade uttrycket just MMORPG. Spelet som sägs vara först heter Meridian 59, har ej spelat det själv. Det UO gjorde dock var att det mer eller mindre startade hela sandbox mmo grejen samt är det spel som många efterföljande spel sneglade på.Man kan säga att även om Meridian hade en hel del inslag av MMO så var UO det första spelet som inkluderade i princip alla element, pve, pvp, rp mm mm mm i ett och samma spel. UO är fortfarande unikt på många områden som tex fritt placerbara hus som du själv kan designa (plaseringen har vissa begrensningar men de är inte instancerade som i nästan alla andra spel). UO är enligt mig det mmo i historien som har haft best stöd för RP då det faktiskt var en sandbox och inte bara ett fancy whana be sandbox. Inte ens SWG hade samma möjligheter till placering av ALLA object var du vill i spelvärlden.

UO var ett av de bästa spelen jag någonsin spelat, ett av de spel som jag utan tvekan spelat mest (nästan dagligen i flera år) samt det spel jag idag saknar mest, ja jag vet spelet fins fortfarande men det är så förändrat idag att mycket av det som gjorde världen och comunityt på 90 och tidigt 2000tal, idag inte existerar längre

Jag spelade faktiskt Meridian rätt mycket när det kom..och det trotts minutkostnad på telefonen


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar