Söker RPG spel!

Medlem
Söker RPG spel!

Tjing!

Som titeln lovar är jag ute efter ett online-RPG spel.
Känner att det var ett tag sedan man var helt nöjd med ett spel och höll sig kvar. Tycker det känns som att det alltid fattas viktiga bitar i spelen jag kört det senaste som gjort att jag tröttnar.
Hoppas därför på att någon här ska kunna komma med ett bra tips!

Liten hint på spel jag kört genom åren:
-Diablo 2
Älskart! Men spelet är ju dött och matat med bottar nu för tiden..
-WoW
Var riktigt kul under TBC och WOTLK men tröttnade i Cata. Vad tror ni om nya expansionen?
Lite tråkigt med 1,5 M hp kan jag tycka..
-Guild Wars 2
Super mysigt och härligt spel men End-game lyckas aldrig hålla kvar mig hur många ggr jag än prövar..
-Path of Exile
Testat 20 timmar ungefär. Har inte så himla kul i spelet. Känns som jag gör allt för att hålla kvar i de skills jag gillar men som spelet vill ta ifrån mig. Gillar inte riktigt designen på hur man får bygga in gubbe även om den är väldigt bred och unik.

Om någon skulle känna till ett roligt FPS spel är jag även idel öra!
Försökt komma in i CS GO men blir helt tokig på rekoilen i spelet. allt handlar ju om att kontrollera den.. Även testat Heroes and generals, spelet har ju potential men just nu är det otroligt fattigt!

Känns som spel som COD 2 och Diablo 2 aldrig kommer komma tillbaka..
Men slänger ut det är i hopp om att ni känner till något jag inte gör.

Tack på förhand!

Medlem

Har du lirat Borderlands ? Annars kan jag varmt rekommendera det både 1 och 2 sjukt kul. Sen har du ju the witcher och då tycker jag du kan gå på 2:an direkt. Det tredje kommer i februari och kommer förmodligen bli grymt!

Du har inte kört diablo 3 ?

Medlem

WoWs senaste expansion var helt ok (Mist of Pandaria). Mycket bättre än Cataclysm var. Jag skippade denna expansion helt tills strax före sommarn och jag var glatt överraskad över hur kul jag hade i jämnförelse med Cataclysm.

Den kommande expansionen (Warlords of Draenor) verkar ännu bättre och jag är liiite hypad över det. Det du sa om 1.5m hp är någonting som de kommer att fixa då de kommer dra ner alla siffror med... en massa. Så istället för 1.5m hå så har vi kanske 150k... Som det var i... Wrath/Cata (kommer inte ihåg vilken av dem det var som hade de siffrorna =P)

Warlords släpps ju i November så om du är osäker kan du ju alltid hålla koll på vad folk tycker och tänker om det då.

Medlem
Skrivet av Cladrius:

Har du lirat Borderlands ? Annars kan jag varmt rekommendera det både 1 och 2 sjukt kul. Sen har du ju the witcher och då tycker jag du kan gå på 2:an direkt. Det tredje kommer i februari och kommer förmodligen bli grymt!

Du har inte kört diablo 3 ?

tjo, tack! ska jag kolla in!
Jo har allt spelat en del D3 men de har förstört det genom att inte ha custom games och en mysigt liten lobby som man kan sitta i. Räddade det väl lite med senaste expansionen men det är ändå inget som lockar!

Medlem

Gillar du Diablo så måste du testa Torchlight 1 & 2. Gjorda av personerna som låg bakom Diablo 1 & 2.

Du har ju också det första Guild Wars att spela om du inte har testat det än utan bara kört på med GW2.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Swink:
Skrivet av Cladrius:

Har du lirat Borderlands ? Annars kan jag varmt rekommendera det både 1 och 2 sjukt kul. Sen har du ju the witcher och då tycker jag du kan gå på 2:an direkt. Det tredje kommer i februari och kommer förmodligen bli grymt!

Du har inte kört diablo 3 ?

tjo, tack! ska jag kolla in!
Jo har allt spelat en del D3 men de har förstört det genom att inte ha custom games och en mysigt liten lobby som man kan sitta i. Räddade det väl lite med senaste expansionen men det är ändå inget som lockar!

Du borde gilla Borderlands då man om du gillar rpgs och fps spel Det nya kommer nu i oktober och ser ut att bli en hit det med!

Testpilot

Neverwinter onlinespelet då? ej testat själv men kanske är kul.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Neverwinter onlinespelet då? ej testat själv men kanske är kul.

Neverwinter har en ganska kul start med lite mer action än vad man är van vid i ett MMO. Men man kommer rätt snabbt upp till en paywall där man känner att man måste börja pröjsa för att få ut ngt av det. Några timmar kan man säkert slänga bort, men det är ju knappast avsikten med ett MMO


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

mmo-rpg: Final Fantasy XiIV


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

1
Skriv svar