Brevlådan full med guldkorn

Medlem
Brevlådan full med guldkorn

Pojken med guldbyxorna behöver en nemesis och jag kan vara mannen med guldbrevlådan. Några faktiska guldkorn eller för den delen ens guldmynt hittar jag sällan i min brevlåda men med jämna mellanrum skickar Crimson små platta och fantastisk roliga paket till mig.

Det handlar naturligtvis om ytterligare en batch med framkallade bilder! Lycklig som få spenderar jag sedan massor med tid framför datorn i källaren och skannar in och digitaliserar alla negativ. Just denna gången var det extra spännande eftersom paketet innehöll de första bilderna tagna med mina nya fina Nikon F3.

Jag bjuder er på första urvalet

Bilderna är tagna med Nikon F3 och troligtvis (en nackdel med analogt foto är att man inte får någon exif-info om vilken optik jag använt för varje specifik bild) Nikon 55/2.8 Micro. Filmen är en utgången och illa förvarad Fuji 1600 ISO. Bruset kommer av det höga iso-talet men också av att filmen är gammal.

Nästa är vackra färgbilder med den smått makalösa filmen Kodak Ektar 100. Det blir så vackra färger!
Jag gissar att det främst är Nikon 50/1.2 som jag använt här.

Nästkommande bilder är från en annan film som jag verkligen uppskattar, Kodak BW 400CN. Jag har köpt 12 rullar av denna nu ej längre producerade film och för den som vill testa en svartvit film som framkallas som en färgfilm kan jag varmt rekommendera ett snabbt kliv in i närmsta fotobutik och köpa några rullar innan lagret tar slut. Priset går hela tiden upp också då lagret sinar.

Ha en skön analog onsdag!

#blogg

Medlem
Brevlådan full med guldkorn

Den översta var häftig med alla mönster, skuggor och reflektioner.

Gillar blombilden också, något med kontrasten mellan blommorna och resten.

// edit: stavfel


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Den översta var häftig med alla mönster, skuggor och reflektioner.

Gillar blombilden också, något med kontrasten mellan blommorna och resten.

// edit: stavfel

Ja ibland är det enkelheten som gör det så vackert, vanliga taklampor i en annars rätt trist kontorslokal. Blommorna gillar jag själv väldigt mycket och tonen är fantastisk tycker jag. Kul att de uppskattas!

1
Skriv svar