Diablo III patchas – mer loot och tuffare husdjur

Robot
Diablo III patchas – mer loot och tuffare husdjur
Medlem
Diablo III patchas – mer loot och tuffare husdjur

Tycker faktiskt om ändringen på pets. Nu behöver jag inte summona mina fetisher mer än när jag dött typ. Kadala har jag inte märkt nån skillnad på än, mer än att hon är dyrare. Hon ger fortfarande bara skit

Medlem

Rätt många små ändringar förutom de stora redan nämnda, Kadala förändringen vart inte bra, oresonligt hög kostnad och dålig droprate, tidigare kunde man nästan garantera en drop var 500 shard, nu kan man spendera flera tusen utan drop. När man har att göra med rng är det alltid bättre med en större pool, alltså fler chanser snarare än få, även om det är något större procentuell chans med dom få betyder det inte att man i slutändan får fler drops. Rent matematiskt så ska det vara bättre nu, problemet är bara att man kan ha dålig tur och jag har hellre dålig tur med fler chanser.

MEG
Medlem

Kul för de som fortfarande spelar....


signatur

Death is only the beginning

Inaktiv

En stor sak är att det inte kostar lika dyra gems för att enchanta amuletter och ringar.

Medlem

Synd att spelet går rakt emot vad jag vill ha. Mer loot, trading, färre bra grejer, mindre fokus på Legendaries och mer på riktigt bra rades.

Nej, Path of Exile är fortfarande denna generations ARPG-Vinnare.

Medlem

Låter bra:) ,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Tellus82:

Rätt många små ändringar förutom de stora redan nämnda, Kadala förändringen vart inte bra, oresonligt hög kostnad och dålig droprate, tidigare kunde man nästan garantera en drop var 500 shard, nu kan man spendera flera tusen utan drop. När man har att göra med rng är det alltid bättre med en större pool, alltså fler chanser snarare än få, även om det är något större procentuell chans med dom få betyder det inte att man i slutändan får fler drops. Rent matematiskt så ska det vara bättre nu, problemet är bara att man kan ha dålig tur och jag har hellre dålig tur med fler chanser.

Dom ville bara "nerfa" antalet mats man fick från Kalada. Deras ursäkt var "spara spelaren tid att springa fram och tillbaka från blacksmith för salvage" vilket är ren skitsnack.

Dom ville bara öka på "grindingen" igen. Jag fick i överlag 2-3 stycken gula "mats" och 20-30 av vardera de andra på en 20 rundor GR. När jag körde en vanlig rift fick jag 20-30+ gula.

Som sagt de ville bara ha en ursäkt för att räta upp "grind"-
stegen

Medlem

Jag vet inte, men den norska fjordlaxen börjar väl leka när det vankas vår. Jag satt en tidig söndagsmorgon med morgonsolen i ögonen och metade med räkor, och vips så fick jag upp en rejäl fjordlax! Den smakade lite som vomskjutet älgkött.

Så jag vet inte om jag kommer köra med fluga nästa gång


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

phi
Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Jag vet inte, men den norska fjordlaxen börjar väl leka när det vankas vår. Jag satt en tidig söndagsmorgon med morgonsolen i ögonen och metade med räkor, och vips så fick jag upp en rejäl fjordlax! Den smakade lite som vomskjutet älgkött.

Så jag vet inte om jag kommer köra med fluga nästa gång

Intressant. Hur tror du att det skulle funka med fjällröding? Själv är jag inte så förtjust i fisken i sig men jag vill åt dess rom som tydligen säljer för 230 000 kr/kg.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Jag vet inte, men den norska fjordlaxen börjar väl leka när det vankas vår. Jag satt en tidig söndagsmorgon med morgonsolen i ögonen och metade med räkor, och vips så fick jag upp en rejäl fjordlax! Den smakade lite som vomskjutet älgkött.

Så jag vet inte om jag kommer köra med fluga nästa gång

Fick du nån schysst loot då? Förutom äcklig fisk alltså ?

Medlem
Skrivet av Speljohan:

Nej, Path of Exile är fortfarande denna generations ARPG-Vinnare.

Är inte Divinity - Original Sin bättre?

Medlem
Skrivet av Speljohan:

Synd att spelet går rakt emot vad jag vill ha. Mer loot, trading, färre bra grejer, mindre fokus på Legendaries och mer på riktigt bra rades.

Nej, Path of Exile är fortfarande denna generations ARPG-Vinnare.

Antar att du hade riktigt kul med D3 innan RoS då, till skillnad från oss andra.

Medlem
Medlem

R.I.P. Kadala

Medlem
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av Speljohan:

Nej, Path of Exile är fortfarande denna generations ARPG-Vinnare.

Är inte Divinity - Original Sin bättre?

Divinity är inte ett ARPG. Men jo, det är ett fantastiskt spel!

Skrivet av Ender:
Skrivet av Speljohan:

Synd att spelet går rakt emot vad jag vill ha. Mer loot, trading, färre bra grejer, mindre fokus på Legendaries och mer på riktigt bra rades.

Nej, Path of Exile är fortfarande denna generations ARPG-Vinnare.

Antar att du hade riktigt kul med D3 innan RoS då, till skillnad från oss andra.

Faktiskt inte. Centraliserad trade är förödande för en ekonomi i onlinespel, och item-systemet samt urvalet builds var lika begränsat då som nu.

1
Skriv svar