Sex minuter gameplay från The Long Dark

Robot
Sex minuter gameplay från The Long Dark
Medlem
Sex minuter gameplay från The Long Dark

Älskar verkligen detta spelet! För att vara early access alpha är det väldigt buggfritt och stabilt. Spelet i sig är svårt som det är utan vargarna som för övrigt är riktigt "svåra". Det svåra med dem är att dem oftast hinner ta 50% av ens 'condition' innan man lyckas få bort dem.
Och jag har inte lyckats sova ute i det vilda en enda gång utan att bli väckt av att en varg gnager på mitt ansikte, vilket resulterar nästan uteslutande i att man dör. Antingen direkt, beroende på vilket condition man låg på eller senare av såren man lyckats dra på sig.

Men är detta bara alphan ser jag Verkligen fram emot det färdiga spelet!

Medlem

Det här spelet faller mig verkligen i smaken. Men jag är lite orolig över hardcore-aspekten. Har läst att det är för hardcore, att ens kalorimätare sjunker väldigt snabbt så att man nästan hela tiden är ute efter mat. Det fixas nog till release. Spelet ser riktigt trevligt ut!

Medlem

Synd bara att de demonstrerar spelet i 10-20 fps. 2014 fuck yeah!

MEG
Medlem

Lite emot att saker man hittar går sönder så fort. Tänk att man köper en burköppnare och efter några gångers användande så är den trasig, surt sa räven osv.....


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Definitivt intressant!

Det glädjer mig mycket att det inte är ett zombiespel - samtidigt så hade det varit trevligt med lite mer kreativa fiender än vargar.

Gillar Don't Starve och Darkwood på så vis att det finns intressanta/läskiga/oförutsägbara fiender, utan att det känns som en gammal zombie-pepprare.

FM-guru
F.d. Sisyr

Finns en steamrecension som beskriver mina åsikter om spelet i dagsläget till 100%. Läs den översta på spelets steamsida om ni är intresserade av spelet; http://store.steampowered.com/app/305620/

Kort sagt, spelet fokuserar i dagsläget för mycket på svårighetsgrad och för lite på realism.

Medlem

vargar är ju smartare än zombies på riktigt vill man tro


signatur

//monster

1
Skriv svar