Branschens giganter jobbar med virtual reality

Robot
Medlem
Branschens giganter jobbar med virtual reality

Mirror's Edge 2 hade varit läckert att prova på med VR.

Medlem

Själv hade jag nog velat ha ett nytt Splinter Cell med VR.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Nytt Dark Messiah hade varit coolt med vr. Annars vore ju ett realistiskt racingspel sjukt kul utöver det redan uppvisade Eve: Valkyrie.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Mirror's Edge 2 hade varit läckert att prova på med VR.

Och jag som blev lite illamående utan VR... :'(


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Problemet med Oculus är just Oculus i sig. Produkten kommer säkert vara häftig och ge illusioner om realism. Men man måste få konsumenter villiga att lägga 3000kr på en produkt som är väldigt begränsad i början. Dvs att utvecklarna måste ha en stark vilja att ge moddar till Oculus. Man kan inte förvänta sig att konsumenter vill betala 3000 för 2-5 spel som stödjer Rift.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Problemet med Oculus är just Oculus i sig. Produkten kommer säkert vara häftig och ge illusioner om realism. Men man måste få konsumenter villiga att lägga 3000kr på en produkt som är väldigt begränsad i början. Dvs att utvecklarna måste ha en stark vilja att ge moddar till Oculus. Man kan inte förvänta sig att konsumenter vill betala 3000 för 2-5 spel som stödjer Rift.

Alla spel som har stöd för 3d borde ju vara kompatibla, kanske inte med rörelsesensorn, men ändå

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Problemet med Oculus är just Oculus i sig. Produkten kommer säkert vara häftig och ge illusioner om realism. Men man måste få konsumenter villiga att lägga 3000kr på en produkt som är väldigt begränsad i början. Dvs att utvecklarna måste ha en stark vilja att ge moddar till Oculus. Man kan inte förvänta sig att konsumenter vill betala 3000 för 2-5 spel som stödjer Rift.

... eller?

Jag skulle definitivt kunna lägga 3000kr, trots spelbrist, för att få en egen VR-maskin. Och då är jag en student med relativt dålig ekonomi.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Pholiage:

Problemet med Oculus är just Oculus i sig. Produkten kommer säkert vara häftig och ge illusioner om realism. Men man måste få konsumenter villiga att lägga 3000kr på en produkt som är väldigt begränsad i början. Dvs att utvecklarna måste ha en stark vilja att ge moddar till Oculus. Man kan inte förvänta sig att konsumenter vill betala 3000 för 2-5 spel som stödjer Rift.

Alla spel som har stöd för 3d borde ju vara kompatibla, kanske inte med rörelsesensorn, men ändå

Möjligt, men grejen är ju värdelös om ingen gör ett ordentligt arbete för att stödja den. Man vill ju inte att de blir en Kinect-follow up. Jag är inte emot Rift alls. Jag vill kunna "sticka upp" huvudet i War Thunder Ground Forces i en Tiger 1a för att kolla efter röda skummet. Men samtidigt är man skeptisk hur framgångsrikt det kommer att bli om ingen spelutvecklare tar tag i spel som finns nu.

Det är inte bara att lägga till "stöd" så du kan sikta med huvudet i Battlefield 4. Man måste dela på händer och huvud ingame. Men det blir att programmera en massa för att få de att blir bra. Arma 2/3 skulle kunna funka men dom är programmerade från grunden att stödja HeadIR.

Hade gärna sett att något spelföretag visa upp ett demo eller två

Medlem

Lite som när man la 3000kr på en ps4 med bara 4-5 titlar vid realised alltså... Jag håller me Brain. Jag kan lätt lägga 3000 kr för att köpa något som det kommer att komma titlar till... Som sagt gjort med ps4an o xbone så varför inte göra me riften oxå

Medlem

Är det något företag som arbetar på en kontroller till OR? Typ som Razor Hydra, men som inte tagits bort från marknaden då så klart, och som kanske har trådlösa kontroller (alternativ, inte krav).
För även om OR lär bli en bra upplevelse med tangentbord och mus så är det onekligen en bättre upplevelse med kontroll likt Hydra. Tänker på han som visa upp HL2 med Hydra och Rift. Lär inte vara lika häftigt med T+M då det inte går att röra handen fritt.

Det om något är ju vad som behövs till releasen av OR. En slags officiell kontroller.

Medlem

Blizzard skrotar Titan för att återuppbygga det till OR...ni hörde det först från mig!

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Pholiage:

Problemet med Oculus är just Oculus i sig. Produkten kommer säkert vara häftig och ge illusioner om realism. Men man måste få konsumenter villiga att lägga 3000kr på en produkt som är väldigt begränsad i början. Dvs att utvecklarna måste ha en stark vilja att ge moddar till Oculus. Man kan inte förvänta sig att konsumenter vill betala 3000 för 2-5 spel som stödjer Rift.

Alla spel som har stöd för 3d borde ju vara kompatibla, kanske inte med rörelsesensorn, men ändå

Möjligt, men grejen är ju värdelös om ingen gör ett ordentligt arbete för att stödja den. Man vill ju inte att de blir en Kinect-follow up. Jag är inte emot Rift alls. Jag vill kunna "sticka upp" huvudet i War Thunder Ground Forces i en Tiger 1a för att kolla efter röda skummet. Men samtidigt är man skeptisk hur framgångsrikt det kommer att bli om ingen spelutvecklare tar tag i spel som finns nu.

Det är inte bara att lägga till "stöd" så du kan sikta med huvudet i Battlefield 4. Man måste dela på händer och huvud ingame. Men det blir att programmera en massa för att få de att blir bra. Arma 2/3 skulle kunna funka men dom är programmerade från grunden att stödja HeadIR.

Hade gärna sett att något spelföretag visa upp ett demo eller två

Men snälla, har du bott under en sten de senaste åren? Det finns massvis med VR demos och stöd i spel redan.

Medlem

Activision, EA, Ubisoft...3 företag....siffran 3....Half-life 3 VR confirmed!

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Activision, EA, Ubisoft...3 företag....siffran 3....Half-life 3 VR confirmed!

Den typen av skämt va roligt första gången..

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Är det något företag som arbetar på en kontroller till OR? Typ som Razor Hydra, men som inte tagits bort från marknaden då så klart, och som kanske har trådlösa kontroller (alternativ, inte krav).
För även om OR lär bli en bra upplevelse med tangentbord och mus så är det onekligen en bättre upplevelse med kontroll likt Hydra. Tänker på han som visa upp HL2 med Hydra och Rift. Lär inte vara lika häftigt med T+M då det inte går att röra handen fritt.

Det om något är ju vad som behövs till releasen av OR. En slags officiell kontroller.

Ja alla hoppas på en officiell kontroller från Oculus.

Det du vill ha finns för övrigt. De som gjorde hydran (sixsense) har stem som är trådlöst.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Problemet med Oculus är just Oculus i sig. Produkten kommer säkert vara häftig och ge illusioner om realism. Men man måste få konsumenter villiga att lägga 3000kr på en produkt som är väldigt begränsad i början. Dvs att utvecklarna måste ha en stark vilja att ge moddar till Oculus. Man kan inte förvänta sig att konsumenter vill betala 3000 för 2-5 spel som stödjer Rift.

Jag lär lägga ut ~10 pap när väl rifts konsumentversion kommer. Då jag behöver uppdatera min rigg som bara har 2x6950 och en i5 2500k. Än så länge sr jag ingen mening med att uppdatera, men inte en chans att den klarar att hålla stabila 120 fps för vr på medium/high intällningar.

Medlem
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Pholiage:

Problemet med Oculus är just Oculus i sig. Produkten kommer säkert vara häftig och ge illusioner om realism. Men man måste få konsumenter villiga att lägga 3000kr på en produkt som är väldigt begränsad i början. Dvs att utvecklarna måste ha en stark vilja att ge moddar till Oculus. Man kan inte förvänta sig att konsumenter vill betala 3000 för 2-5 spel som stödjer Rift.

Jag lär lägga ut ~10 pap när väl rifts konsumentversion kommer. Då jag behöver uppdatera min rigg som bara har 2x6950 och en i5 2500k. Än så länge sr jag ingen mening med att uppdatera, men inte en chans att den klarar att hålla stabila 120 fps för vr på medium/high intällningar.

Tror du verkligen att konsumentversionen kommer stödja 120 hz? Vet att de siktar på hög uppdateringsfrekvens och hög upplösning, men har du hört nåt?

Medlem
Skrivet av cyzed:
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Pholiage:

Problemet med Oculus är just Oculus i sig. Produkten kommer säkert vara häftig och ge illusioner om realism. Men man måste få konsumenter villiga att lägga 3000kr på en produkt som är väldigt begränsad i början. Dvs att utvecklarna måste ha en stark vilja att ge moddar till Oculus. Man kan inte förvänta sig att konsumenter vill betala 3000 för 2-5 spel som stödjer Rift.

Jag lär lägga ut ~10 pap när väl rifts konsumentversion kommer. Då jag behöver uppdatera min rigg som bara har 2x6950 och en i5 2500k. Än så länge sr jag ingen mening med att uppdatera, men inte en chans att den klarar att hålla stabila 120 fps för vr på medium/high intällningar.

Tror du verkligen att konsumentversionen kommer stödja 120 hz? Vet att de siktar på hög uppdateringsfrekvens och hög upplösning, men har du hört nåt?

Du är fullt medveten om att du måste rendera 60hz för varje öga? Motsvarande 120hz på en vanlig "2d" skärm.
Klarar ens rig stabila 120 så orkar den driva en Rift.

120hz på varje öga lär inte komma inom en snar framtid. Skulle svida i plånboken för en dumburk som klarar 1080p (eventuellt 1440p) 240fps. Såvida man inte bara vill spela minecraft dvs.

Medlem
Skrivet av xermalk:
Skrivet av cyzed:
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Pholiage:

Problemet med Oculus är just Oculus i sig. Produkten kommer säkert vara häftig och ge illusioner om realism. Men man måste få konsumenter villiga att lägga 3000kr på en produkt som är väldigt begränsad i början. Dvs att utvecklarna måste ha en stark vilja att ge moddar till Oculus. Man kan inte förvänta sig att konsumenter vill betala 3000 för 2-5 spel som stödjer Rift.

Jag lär lägga ut ~10 pap när väl rifts konsumentversion kommer. Då jag behöver uppdatera min rigg som bara har 2x6950 och en i5 2500k. Än så länge sr jag ingen mening med att uppdatera, men inte en chans att den klarar att hålla stabila 120 fps för vr på medium/high intällningar.

Tror du verkligen att konsumentversionen kommer stödja 120 hz? Vet att de siktar på hög uppdateringsfrekvens och hög upplösning, men har du hört nåt?

Du är fullt medveten om att du måste rendera 60hz för varje öga? Motsvarande 120hz på en vanlig "2d" skärm.
Klarar ens rig stabila 120 så orkar den driva en Rift.

120hz på varje öga lär inte komma inom en snar framtid. Skulle svida i plånboken för en dumburk som klarar 1080p (eventuellt 1440p) 240fps. Såvida man inte bara vill spela minecraft dvs.

Nej nu får du nog läsa på bättre hur det funkar. Det är EN lcd skärm i oculus rift, inte flera! Just nu ligger DK2 på 1920*1080 i 75 hz som max. De vill gärna ha både högre upplösning och högre uppdateringsfrekvens i konsument versionen. Så skulle tippa på att det blir en 1440 skärm med kanske ända upp till 100 hz uppdateringsfrekvens.

Medlem
Skrivet av dafuq:
Skrivet av KnäckeHäxan:

Activision, EA, Ubisoft...3 företag....siffran 3....Half-life 3 VR confirmed!

Den typen av skämt va roligt första gången..

Försökte inte vara originell om du nu trodde det. Men det skulle inte förvåna mig om valve shockar alla och släpper hl3, helt byggt för en Vr upplevelse.

Medlem
Skrivet av MiLeS:
Skrivet av Lasrod:

Mirror's Edge 2 hade varit läckert att prova på med VR.

Och jag som blev lite illamående utan VR... :'(

Jag blir illamående utav verkligheten

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Mirror's Edge 2 hade varit läckert att prova på med VR.

Finns en någorlunda väl fungerande mod så du kan testa Mirrors Edge 1 med riften

Medlem
Skrivet av cyzed:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Pholiage:

Problemet med Oculus är just Oculus i sig. Produkten kommer säkert vara häftig och ge illusioner om realism. Men man måste få konsumenter villiga att lägga 3000kr på en produkt som är väldigt begränsad i början. Dvs att utvecklarna måste ha en stark vilja att ge moddar till Oculus. Man kan inte förvänta sig att konsumenter vill betala 3000 för 2-5 spel som stödjer Rift.

Alla spel som har stöd för 3d borde ju vara kompatibla, kanske inte med rörelsesensorn, men ändå

Möjligt, men grejen är ju värdelös om ingen gör ett ordentligt arbete för att stödja den. Man vill ju inte att de blir en Kinect-follow up. Jag är inte emot Rift alls. Jag vill kunna "sticka upp" huvudet i War Thunder Ground Forces i en Tiger 1a för att kolla efter röda skummet. Men samtidigt är man skeptisk hur framgångsrikt det kommer att bli om ingen spelutvecklare tar tag i spel som finns nu.

Det är inte bara att lägga till "stöd" så du kan sikta med huvudet i Battlefield 4. Man måste dela på händer och huvud ingame. Men det blir att programmera en massa för att få de att blir bra. Arma 2/3 skulle kunna funka men dom är programmerade från grunden att stödja HeadIR.

Hade gärna sett att något spelföretag visa upp ett demo eller två

Men snälla, har du bott under en sten de senaste åren? Det finns massvis med VR demos och stöd i spel redan.

Jag menade inte techdemos. Såna har man sett tillräckligt av. Jag menade exempel på spel som redan finns. Som BF4, Grid, CoD osv. Närmsta jag sett är War Thunder.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av cyzed:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Pholiage:

Problemet med Oculus är just Oculus i sig. Produkten kommer säkert vara häftig och ge illusioner om realism. Men man måste få konsumenter villiga att lägga 3000kr på en produkt som är väldigt begränsad i början. Dvs att utvecklarna måste ha en stark vilja att ge moddar till Oculus. Man kan inte förvänta sig att konsumenter vill betala 3000 för 2-5 spel som stödjer Rift.

Alla spel som har stöd för 3d borde ju vara kompatibla, kanske inte med rörelsesensorn, men ändå

Möjligt, men grejen är ju värdelös om ingen gör ett ordentligt arbete för att stödja den. Man vill ju inte att de blir en Kinect-follow up. Jag är inte emot Rift alls. Jag vill kunna "sticka upp" huvudet i War Thunder Ground Forces i en Tiger 1a för att kolla efter röda skummet. Men samtidigt är man skeptisk hur framgångsrikt det kommer att bli om ingen spelutvecklare tar tag i spel som finns nu.

Det är inte bara att lägga till "stöd" så du kan sikta med huvudet i Battlefield 4. Man måste dela på händer och huvud ingame. Men det blir att programmera en massa för att få de att blir bra. Arma 2/3 skulle kunna funka men dom är programmerade från grunden att stödja HeadIR.

Hade gärna sett att något spelföretag visa upp ett demo eller två

Men snälla, har du bott under en sten de senaste åren? Det finns massvis med VR demos och stöd i spel redan.

Jag menade inte techdemos. Såna har man sett tillräckligt av. Jag menade exempel på spel som redan finns. Som BF4, Grid, CoD osv. Närmsta jag sett är War Thunder.

Tja, rent spontant kommer jag iaf på, utöver nämnda War Thunder:

Half Life 2
Euro Truck Simulator 2
Elite: Dangerous
Star Citizen
Project: Cars
Assetto Corsa

Finns säkert fler.

Medlem
Skrivet av Hullken:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av cyzed:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Pholiage:

Problemet med Oculus är just Oculus i sig. Produkten kommer säkert vara häftig och ge illusioner om realism. Men man måste få konsumenter villiga att lägga 3000kr på en produkt som är väldigt begränsad i början. Dvs att utvecklarna måste ha en stark vilja att ge moddar till Oculus. Man kan inte förvänta sig att konsumenter vill betala 3000 för 2-5 spel som stödjer Rift.

Alla spel som har stöd för 3d borde ju vara kompatibla, kanske inte med rörelsesensorn, men ändå

Möjligt, men grejen är ju värdelös om ingen gör ett ordentligt arbete för att stödja den. Man vill ju inte att de blir en Kinect-follow up. Jag är inte emot Rift alls. Jag vill kunna "sticka upp" huvudet i War Thunder Ground Forces i en Tiger 1a för att kolla efter röda skummet. Men samtidigt är man skeptisk hur framgångsrikt det kommer att bli om ingen spelutvecklare tar tag i spel som finns nu.

Det är inte bara att lägga till "stöd" så du kan sikta med huvudet i Battlefield 4. Man måste dela på händer och huvud ingame. Men det blir att programmera en massa för att få de att blir bra. Arma 2/3 skulle kunna funka men dom är programmerade från grunden att stödja HeadIR.

Hade gärna sett att något spelföretag visa upp ett demo eller två

Men snälla, har du bott under en sten de senaste åren? Det finns massvis med VR demos och stöd i spel redan.

Jag menade inte techdemos. Såna har man sett tillräckligt av. Jag menade exempel på spel som redan finns. Som BF4, Grid, CoD osv. Närmsta jag sett är War Thunder.

Tja, rent spontant kommer jag iaf på, utöver nämnda War Thunder:

Half Life 2
Euro Truck Simulator 2
Elite: Dangerous
Star Citizen
Project: Cars
Assetto Corsa

Finns säkert fler.

Jahopp, att man ska behöva rita en bild varje gång. Alltså jag menade officiellt programmerade AV SPELUTVECKLAREN själv med utvecklarna själva som demonstrerar hur deras spel som REDAN finns på marknaden fungerar med Rift. Jag vet mycket väl att Star Citizen och Elite ska stödja det. Half Life 2 hemmakoket har jag sett, även den när dom visar upp den nya Hydra prylen som Razer gjorde men heter nåt annat och kostar flera tusen men e cool som fan.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Hullken:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av cyzed:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Pholiage:

Problemet med Oculus är just Oculus i sig. Produkten kommer säkert vara häftig och ge illusioner om realism. Men man måste få konsumenter villiga att lägga 3000kr på en produkt som är väldigt begränsad i början. Dvs att utvecklarna måste ha en stark vilja att ge moddar till Oculus. Man kan inte förvänta sig att konsumenter vill betala 3000 för 2-5 spel som stödjer Rift.

Alla spel som har stöd för 3d borde ju vara kompatibla, kanske inte med rörelsesensorn, men ändå

Möjligt, men grejen är ju värdelös om ingen gör ett ordentligt arbete för att stödja den. Man vill ju inte att de blir en Kinect-follow up. Jag är inte emot Rift alls. Jag vill kunna "sticka upp" huvudet i War Thunder Ground Forces i en Tiger 1a för att kolla efter röda skummet. Men samtidigt är man skeptisk hur framgångsrikt det kommer att bli om ingen spelutvecklare tar tag i spel som finns nu.

Det är inte bara att lägga till "stöd" så du kan sikta med huvudet i Battlefield 4. Man måste dela på händer och huvud ingame. Men det blir att programmera en massa för att få de att blir bra. Arma 2/3 skulle kunna funka men dom är programmerade från grunden att stödja HeadIR.

Hade gärna sett att något spelföretag visa upp ett demo eller två

Men snälla, har du bott under en sten de senaste åren? Det finns massvis med VR demos och stöd i spel redan.

Jag menade inte techdemos. Såna har man sett tillräckligt av. Jag menade exempel på spel som redan finns. Som BF4, Grid, CoD osv. Närmsta jag sett är War Thunder.

Tja, rent spontant kommer jag iaf på, utöver nämnda War Thunder:

Half Life 2
Euro Truck Simulator 2
Elite: Dangerous
Star Citizen
Project: Cars
Assetto Corsa

Finns säkert fler.

Jahopp, att man ska behöva rita en bild varje gång. Alltså jag menade officiellt programmerade AV SPELUTVECKLAREN själv med utvecklarna själva som demonstrerar hur deras spel som REDAN finns på marknaden fungerar med Rift. Jag vet mycket väl att Star Citizen och Elite ska stödja det. Half Life 2 hemmakoket har jag sett, även den när dom visar upp den nya Hydra prylen som Razer gjorde men heter nåt annat och kostar flera tusen men e cool som fan.

Rita på du bara.

War Thunder - Officiell VR från tillverkaren - finns ute nu.

Euro Truck Simulator 2 - Officiell VR från tillverkaren - finns ute nu.

Elite:Dangerous - Officiell VR från tillverkaren - finns ute nu i early access. Du kanske inte tycker att det är "släppt", men det är ju knappt några spel nu för tiden som inte släpps via early access-tjafset. Det finns i alla fall att köpa och fungerar ypperligt.

Star Citizen har jag visserligen inte testat så det uttalar jag mig inte om det är early access eller vanlig beta.

Assetto Corsa - officiell VR från tillverkaren - early access.

Sen Half Life 2 har ett strålande VR-läge gjort av... tadaa! Valve själva, helt officiellt och allt. Du aktiverar det i inställningarna i Steam. Fungerar jättebra.

Det du tänker på med hydran är en mod med det visserligen förvirrande namnet HL2VR men som inte är gjord av Valve.

Medlem
Skrivet av Hullken:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Hullken:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av cyzed:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Pholiage:

Problemet med Oculus är just Oculus i sig. Produkten kommer säkert vara häftig och ge illusioner om realism. Men man måste få konsumenter villiga att lägga 3000kr på en produkt som är väldigt begränsad i början. Dvs att utvecklarna måste ha en stark vilja att ge moddar till Oculus. Man kan inte förvänta sig att konsumenter vill betala 3000 för 2-5 spel som stödjer Rift.

Alla spel som har stöd för 3d borde ju vara kompatibla, kanske inte med rörelsesensorn, men ändå

Möjligt, men grejen är ju värdelös om ingen gör ett ordentligt arbete för att stödja den. Man vill ju inte att de blir en Kinect-follow up. Jag är inte emot Rift alls. Jag vill kunna "sticka upp" huvudet i War Thunder Ground Forces i en Tiger 1a för att kolla efter röda skummet. Men samtidigt är man skeptisk hur framgångsrikt det kommer att bli om ingen spelutvecklare tar tag i spel som finns nu.

Det är inte bara att lägga till "stöd" så du kan sikta med huvudet i Battlefield 4. Man måste dela på händer och huvud ingame. Men det blir att programmera en massa för att få de att blir bra. Arma 2/3 skulle kunna funka men dom är programmerade från grunden att stödja HeadIR.

Hade gärna sett att något spelföretag visa upp ett demo eller två

Men snälla, har du bott under en sten de senaste åren? Det finns massvis med VR demos och stöd i spel redan.

Jag menade inte techdemos. Såna har man sett tillräckligt av. Jag menade exempel på spel som redan finns. Som BF4, Grid, CoD osv. Närmsta jag sett är War Thunder.

Tja, rent spontant kommer jag iaf på, utöver nämnda War Thunder:

Half Life 2
Euro Truck Simulator 2
Elite: Dangerous
Star Citizen
Project: Cars
Assetto Corsa

Finns säkert fler.

Jahopp, att man ska behöva rita en bild varje gång. Alltså jag menade officiellt programmerade AV SPELUTVECKLAREN själv med utvecklarna själva som demonstrerar hur deras spel som REDAN finns på marknaden fungerar med Rift. Jag vet mycket väl att Star Citizen och Elite ska stödja det. Half Life 2 hemmakoket har jag sett, även den när dom visar upp den nya Hydra prylen som Razer gjorde men heter nåt annat och kostar flera tusen men e cool som fan.

Rita på du bara.

War Thunder - Officiell VR från tillverkaren - finns ute nu.

Euro Truck Simulator 2 - Officiell VR från tillverkaren - finns ute nu.

Elite:Dangerous - Officiell VR från tillverkaren - finns ute nu i early access. Du kanske inte tycker att det är "släppt", men det är ju knappt några spel nu för tiden som inte släpps via early access-tjafset. Det finns i alla fall att köpa och fungerar ypperligt.

Star Citizen har jag visserligen inte testat så det uttalar jag mig inte om det är early access eller vanlig beta.

Assetto Corsa - officiell VR från tillverkaren - early access.

Sen Half Life 2 har ett strålande VR-läge gjort av... tadaa! Valve själva, helt officiellt och allt. Du aktiverar det i inställningarna i Steam. Fungerar jättebra.

Det du tänker på med hydran är en mod med det visserligen förvirrande namnet HL2VR men som inte är gjord av Valve.

Undrar om Pholiage förstår att det finns VR-stöd till spel nu?

Det finns massor av spel under utveckling som ska stödja VR också. Sen får man komma ihåg att Oculus Rift inte är släppt än. De beräknar att släppa det 2015 och då finns det massor med spel som också kommer släppas med stöd för VR.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Problemet med Oculus är just Oculus i sig. Produkten kommer säkert vara häftig och ge illusioner om realism. Men man måste få konsumenter villiga att lägga 3000kr på en produkt som är väldigt begränsad i början. Dvs att utvecklarna måste ha en stark vilja att ge moddar till Oculus. Man kan inte förvänta sig att konsumenter vill betala 3000 för 2-5 spel som stödjer Rift.

Har du testat Riften ? om inte så undrar jag vad du baserar det på . . ..

Medlem
Skrivet av Pain:
Skrivet av Pholiage:

Problemet med Oculus är just Oculus i sig. Produkten kommer säkert vara häftig och ge illusioner om realism. Men man måste få konsumenter villiga att lägga 3000kr på en produkt som är väldigt begränsad i början. Dvs att utvecklarna måste ha en stark vilja att ge moddar till Oculus. Man kan inte förvänta sig att konsumenter vill betala 3000 för 2-5 spel som stödjer Rift.

Har du testat Riften ? om inte så undrar jag vad du baserar det på . . ..

Nej, jag har inte haft möjligheten att göra det. Men det har inte med saken att göra. Jag har sett och tror att Rift är fantastisk och längtar till retail kommer ut. Jag har redan cash bokat för inköp. Men det krävs att spel tillverkare tar tillvara på tillbehör. PhysX är också en "gimmick" som få utvecklare använder fast att alla som har geforce har tillgång till tekniken. Saken är att det måste bli en "mainstream" produkt och spelutvecklare villiga att lägga tid på att de ska fungera. Jag är inte emot Rift alls. Men man har ju rätt att vara frågsam. Jag kan till o med tänka mig köpa en Omni allt för att spela ett spel. Men det hade varit roligt om många spel finns.

1
Skriv svar