Spela Guild Wars 2 gratis

Medlem
Spela Guild Wars 2 gratis

Alla som aldrig testat, testa!!! Lätt det roligaste mest kvalitativa mmot på marknaden

Medlem
Medlem

Är det gratis-gratis eller är det bara gratis fram till första oktober och sen så måste man betala för det man redan laddat ned?


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Är det gratis-gratis eller är det bara gratis fram till första oktober och sen så måste man betala för det man redan laddat ned?

Du kommer få möjlighet att köpa spelet med 50% rabatt när tiden går ut.

Medlem

Kan verkligen rekommendera alla som inte har testat att dra hem. Detta spelet har något för alla, och eftersom det ej har någon månadskostnad behöver man inte känna sig stressad om man tar en två-veckors break eller nått.

Känns som om inget annan MMO har en sådan levande värld och intressant levelling process (åtminstone inte för oss som gillar att utforska allt ett MMO har att erbjuda). PvPn har flera lägen och går inte av för hackor. Endgame PvE-raiding finns väl inte riktigt, men det finns gott om 5 (6?) manna endgame instances att köra om man är intresserad av det. Dessutom finns worldbossarna, ett par av dem är jämförbara med endgame raiding bossar i andra MMO.

Medlem

Värt att notera är att en del funktioner i spelet är avstängda för "Trial"-konton för att förhindra bottar och försäljning av guld för pengar.

Om ni lirar det och tycker det är kul men vill ha lite hjälp brukar det finnas gott om folk runt bankerna i de olika städerna, ropa till i /say så lär det finnas någon som kan assistera

Alternativt kan ni skicka ett PM till mig här på FZ:a så ska jag se om jag har tid i helgen att guida nybörjare!

Edit: Reddit-tråd med tips till nykomlingar http://www.reddit.com/r/Guildwars2/comments/2heoiy/tips_and_a...

Medlem

En av mina favoritsaker med GW2 är att utöver pvp-lägena så är det ingen tävling mellan spelarna. Ser man att någon är mitt i ett event så är det bara att springa fram och direkt vara medverkande utan krusiduller. Man får xp av att återuppliva andra spelare och det är ofta en daily achievement att göra så. Ore veins försvinner inte för att någon annan är där och hugger precis innan dig, utan det finns ett exemplar till var och en.

Sen så måste jag också lägga till att världen känns mer levande än andra mmo's jag har spelat. Och inte bara genom att det finns npcs lite överallt, utan också att man träffar på andra spelare i vilken zon man än är i. Det finns många anledningar att besöka låglevel-zoner och ens level anpassas till zonen man är i. Inte uppåt dock förstås


signatur

"When there is no more room in hell, the dead will walk the earth."

Medlem

Ledsnar. Spelet saknar mål och mening.

Spelare 1: -"Vi går dit"
Spelare 2: -"Varför"?
Spelare 1: -"För att vi kan"

Körde det ihop med 2-3 andra och visst, man kunde göra saker här och var och så gick man vidare och så kunde man göra saker där också men ingen enda gång under dessa timmar kände jag att man kom nånstans eller åstakom något. Man bara spelade och gjorde saker "för att man kan".

Har alltså redan spelet, köpte det ett tag bakåt. Snyggt, har väl ett bra tempo och känns väl seriöst men hela tiden känns det "storyless". Saknade en tydlig röd tråd.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:

Ledsnar. Spelet saknar mål och mening.

Spelare 1: -"Vi går dit"
Spelare 2: -"Varför"?
Spelare 1: -"För att vi kan"

Körde det ihop med 2-3 andra och visst, man kunde göra saker här och var och så gick man vidare och så kunde man göra saker där också men ingen enda gång under dessa timmar kände jag att man kom nånstans eller åstakom något. Man bara spelade och gjorde saker "för att man kan".

Har alltså redan spelet, köpte det ett tag bakåt. Snyggt, har väl ett bra tempo och känns väl seriöst men hela tiden känns det "storyless". Saknade en tydlig röd tråd.

Exakt så kände jag också =/. Gillade 1an mer! Men det är ruskigt vackert 2an och pvpn funkar ju helt ok

Medlem

"Om du inte har fastnat för årets mmo-skörd med The Elder Scrolls Online, Wildstar och Archeage, så kanske du kan hitta frälsningen i det två år gamla Guild Wars 2 istället."

Är det någon som pallat stå i queuen på ArcheAge? Jag stod i den i 6 timmar, sen när jag kollade hur mycket det var kvar "lost connection". Ställde sig i queue igen, förlorat min plats, tillbaka till plats 2000+ någonting. Enda gången jag kom in var strax efter 8 på morgonen, 1 timme senare var det queue

Medlem

vad är det för typ av pvp i spelet? är det bara storskaliga fighter eller finns det i mindra skala också, tex arenapvp?

Medlem

Förstår fortfarande inte varför dom inte försökt göra något åt att det är så SATANS lätt att både speedhacka och flyhacka... Hacket har inte blivit uppdaterat på över ett år och man kan fortfarande använda det utan några som helst problem

Medlem
Skrivet av GurraFlesk:

vad är det för typ av pvp i spelet? är det bara storskaliga fighter eller finns det i mindra skala också, tex arenapvp?

Arena PvP och.. . vad det nu heter, en stor karta som man tar över olika fästningar och sådant där man tävlar mot 2 andra servrar

Medlem
Skrivet av GurraFlesk:

vad är det för typ av pvp i spelet? är det bara storskaliga fighter eller finns det i mindra skala också, tex arenapvp?

Det finns ett "vanligt" pvp-läge med upp till 6v6 (har jag för mig) där det handlar om att hålla små områden osv. Sen finns world vs world som är massiva slagfält där man tar över fästningar m.m.


signatur

"When there is no more room in hell, the dead will walk the earth."

Medlem
Skrivet av Glaran:
Skrivet av GurraFlesk:

vad är det för typ av pvp i spelet? är det bara storskaliga fighter eller finns det i mindra skala också, tex arenapvp?

Det finns ett "vanligt" pvp-läge med upp till 6v6 (har jag för mig) där det handlar om att hålla små områden osv. Sen finns world vs world som är massiva slagfält där man tar över fästningar m.m.

World vs World är dock inte tillgängligt för Trial konton. För många använde det för att skapa konton på motståndarsidan och saboterade / griefade.

Medlem

Jag känner sorg när det skrivs om GW2. Gav det verkligen allt, men det känns som spelet snubblade på mållinjen.

Allt (!) fanns där för att göra det till en monstersuccé, men Arenanet liksom vägrade det. Jag har dock inte gett upp helt, utan kommer försöka igen lite längre fram.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Testa detta ffs! Klart ett av de bästa köp jag gjorde oroa dig inte om du är lvl 11 o din polare är lvl 40 och du vill att han ska hjälpa dig med ett quest så kommer din polare skalas ner till lvl 11. Finns massa saker att göra hela tiden.

Dem har ett item shop men inget som ger dig fördelar du behöver inte slänga ut sju helvetes med pengar för att köpa nå du kan konvertera ingame guldet just till gems om.du har tillräckligt

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Alla som aldrig testat, testa!!! Lätt det roligaste mest kvalitativa mmot på marknaden

Semi-automatiska flintlåspistoler samt att regnbågen exploderar vid varje attack är för avtändande för mig.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Alla som aldrig testat, testa!!! Lätt det roligaste mest kvalitativa mmot på marknaden

"mest kvalitativa mmot" är lite att ta i finns en anledning till att dom fiskar spelare

Medlem
Skrivet av sageen:
Skrivet av Kane:

Ledsnar. Spelet saknar mål och mening.

Spelare 1: -"Vi går dit"
Spelare 2: -"Varför"?
Spelare 1: -"För att vi kan"

Körde det ihop med 2-3 andra och visst, man kunde göra saker här och var och så gick man vidare och så kunde man göra saker där också men ingen enda gång under dessa timmar kände jag att man kom nånstans eller åstakom något. Man bara spelade och gjorde saker "för att man kan".

Har alltså redan spelet, köpte det ett tag bakåt. Snyggt, har väl ett bra tempo och känns väl seriöst men hela tiden känns det "storyless". Saknade en tydlig röd tråd.

Exakt så kände jag också =/. Gillade 1an mer! Men det är ruskigt vackert 2an och pvpn funkar ju helt ok

Ni menar att eran personliga story inte är tillräckligt story-inriktat? finns ju hur mycket story i spelet som helst, både från din personliga story och även tusentals NPC´er man kan snacka med för att få story, eller böcker man kan läsa i t ex städer osv
Fast de e klart, inte alla orkar ju springa runt i varenda hörn av en karta osv (inget riktat mot just er så ta inte illa upp)

1
Skriv svar