...och så har en vecka gått

Medlem
...och så har en vecka gått

Först vill jag bara säga tack för det trevliga välkomnandet jag fick på mitt första inlägg här. Det när känns verkligen som en bra community

Helgen försvann lite väl fort och detsamma gäller för den här veckan, det är ju fredag i morgon igen! Redan en vecka sedan jag startade den här bloggen. Varför har jag varit så frånvarande i en hel veckas tid kan man fråga sig? Mestadels så är det min kära sambos fel, han kom hem med en mini tv (19”) som vi kopplat upp våra äldre spelmaskiner på. Så när jag inte har jobbat så har jag varit upptagen med gamla favoriter från PS1 – spel som till exempel Grandia, Koudelka och Parasite Eve.

Nostalgi känslor delux skulle jag vilja påstå! Det är något visst med känslan att starta upp en gammal sparfil - speciellt när man inser att man spelat 370 timmar Grandia utan att ens ha reflekterat över det. Jag inser nu i efterhand att jag inte kan ha haft mycket till liv när jag var yngre.

[ia=987405; medium]

Men vad hände egentligen med rollspelsgenren? Det är länge sedan jag spelade ett rollspel som verkligen fick en att fastna. Det skulle vara Bravely Default iofs, det spelet har jag lagt ner en del timmar på, men utöver det? Har nageln tips på bra rollspel sa lyssnar jag gärna, saknar den spelgenren lite. Det var trotts allt spel som Final Fantasy & Grandia som fick mig att börja uppskatta spel på riktigt.

#blogg


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Medlem
...och så har en vecka gått

Välkommen!

Du har sannerligen en bra spelsmak De där 370 timmarna på Grandia var väl använda!


signatur

Everybody needs help.

ZF
Medlem
Citat:

370 timmar Grandia utan att ens ha reflekterat över det. Jag inser nu i efterhand att jag inte kan ha haft mycket till liv när jag var yngre.

som spelare har man ju tom många. en del korta, andra, ja..

jag startade också upp en grå platt kvadrat för ett tag sen glatt överraskad att inget filhaveri verkade ha drabbat minnskorten. utom det enda som inte var original givetvis, där fanns inget kvar.. +_+

ivf, det fina var att utan problem kunna starta upp ett apgammalt spel och testa utan krångel. inga filer att ladda ner, inga anpassningar att göra. vissa saker var bättre förr, vissa saker från förr är fortfarande bättre.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Välkommen!

Du har sannerligen en bra spelsmak De där 370 timmarna på Grandia var väl använda!

Tackar, jag saknar verkligen den typen av spel, visst finns det bra nya spel oxå men sällan man verkligen trollbinds av spel som släpps i dagsläget.

Ja de var nog det, men man fick ändå en smärre chock av att se timmarna svart på vitt


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Medlem
Skrivet av ZF:
Citat:

370 timmar Grandia utan att ens ha reflekterat över det. Jag inser nu i efterhand att jag inte kan ha haft mycket till liv när jag var yngre.

som spelare har man ju tom många. en del korta, andra, ja..

jag startade också upp en grå platt kvadrat för ett tag sen glatt överraskad att inget filhaveri verkade ha drabbat minnskorten. utom det enda som inte var original givetvis, där fanns inget kvar.. +_+

ivf, det fina var att utan problem kunna starta upp ett apgammalt spel och testa utan krångel. inga filer att ladda ner, inga anpassningar att göra. vissa saker var bättre förr, vissa saker från förr är fortfarande bättre.

Har ett kort som inte är original jag med, där fungerade ungefär en tredjedel av sparfilerna :/
Men på originalkorten fungerade allt prima

Ja bara en sån sak som att slippa vänta 3år på att konsolen ska ladda hem en massa uppdateringar är guld värt!


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Moderator | Testpilot

Spelade också väldigt mycket Grandia som mindre. Väldigt roligt spel


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Spelade också väldigt mycket Grandia som mindre. Väldigt roligt spel

Det är ju det
Är som besatt av det igen nu när jag har en tv som inte gör att det ser fördjävligt ut som det annars kan göra på dagens tvapparater. Karaktärerna växer under spelet och storyn är välarbetad. Vad mer kan man önska sig av ett spel?


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Medlem

Skippade Grandia och gick direkt på Grandia II. Gillade inte själva spelet så mycket, men tokdiggade musiken, och speciellt den vid striderna. Är personligen mer intresserad av västerländska RPG-spelen, där favoriterna är Mass Effect, Dungeon Siege, Neverwinter Nights och Dragon Age exempelvis.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Skippade Grandia och gick direkt på Grandia II. Gillade inte själva spelet så mycket, men tokdiggade musiken, och speciellt den vid striderna. Är personligen mer intresserad av västerländska RPG-spelen, där favoriterna är Mass Effect, Dungeon Siege, Neverwinter Nights och Dragon Age exempelvis.

jag fastnade inte heller för 2an men kan hålla med om att det är skön musik i spelet. Gällande västerländska rollspel så är Mass Effect en bra serie men blev besviken på slutet i 3:an. Hoppas att nya Dragon Age är bra men jag har inte så höga förväntningar om jag ska vara ärlig


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

1
Skriv svar