Klarar din dator av The Evil Within?

Robot
Inaktiv
Klarar din dator av The Evil Within?

På de flesta spelsidor härskar en veritabel lynchmobb på kommentarsfälten då de flesta är purkna över att deras riggar tycks för klena. Själv himlar jag mest med ögonen.

Medlem

Jajamensan, käkar upp och spottar ur. Roligt dock för jag tycker det inte ser bra ut alls.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

ser ballt ut, kanske blir ett köp om det är en bra port

Medlem

Tycker det är bra att man tvingar fram pc användare att uppgradera sina klena datorer till grafikkort med minst 4gb vram.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av anon_98854:

På de flesta spelsidor härskar en veritabel lynchmobb på kommentarsfälten då de flesta är purkna över att deras riggar tycks för klena. Själv himlar jag mest med ögonen.

Coolt, Får jag ta på dig?

Med tanke på vad man sett kring grafiken så känns det mer dåligt optimerat än faktiskt rättfärdigat att ha så höga krav på GPUn för att få optimal upplevelse.

Inaktiv

Ni verkar ha glömt att skriva med, att PC-versionen tar ungefär 41 GB, när det väl är färdiginstallerat, men det tar 50 GB vid installationen, om jag inte misstolkade det helt fel.

"It’s worth noting that the 50 GB of space required is for the PC install. When the installation is complete, the game will take up ~41 GB of HDD space."

Medlem

4GB VRAM är helt klart en hel del, om man ska tro det så kommer jag få problem med 780 i SLI.

Medlem

4GB VRAM är helt klart en hel del, om man ska tro det så kommer jag få problem med 780 i SLI.

Medlem

4GB? Vad i helvete?

Medlem
Skrivet av Stubben:

4GB? Vad i helvete?

Ut med det gamla, in med det nya. Börjar bli dags nu grabbar.

Inte sagt att TEW inte ser rätt dåligt ut och verkar vara dåligt optimerat. Men seriöst. Redan gamla BF3 på ynka 1440p på högsta drog nära 3GB VRAM, och det var utan märkbar kantutjämning.

Medlem

Tja ser ut som min 3.5 år gammal burk klarar sig än, fortfarande ingen anledning att uppgradera.

Åt andra sidan funderar jag nog mer på att skaffa det till PS4 ändå om det blir köp men man får väl se.

Inga problem här.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Bör dock vara upplösningsbaserat. Har extremt svårt att tro att det krävs 4GB vram för 1080p. Så håll er lugna ni med kraftiga 2GB-kort.

Medlem

50 Gb? Yeeesh. Jag tycker att 8 Gb tar lång tid att tanka hem via Steam eller Origin eller whatever. Titanfall och Wolfenstein: TNO tog evigheter att få ned. Jag orkar inte riktigt byta abonnemang enbart för att kunna få hem mina spel lite snabbare. Det blir väl att fortsätta spela små indiespel i stället.

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Bör dock vara upplösningsbaserat. Har extremt svårt att tro att det krävs 4GB vram för 1080p. Så håll er lugna ni med kraftiga 2GB-kort.

Ja, det måste det fan vara. Kan bara instämma.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Ercarret:

50 Gb? Yeeesh. Jag tycker att 8 Gb tar lång tid att tanka hem via Steam eller Origin eller whatever. Titanfall och Wolfenstein: TNO tog evigheter att få ned. Jag orkar inte riktigt byta abonnemang enbart för att kunna få hem mina spel lite snabbare. Det blir väl att fortsätta spela små indiespel i stället.

Är det inte bara att skaffa spelet på skiva då?
I och med att det är Bethesda som är utgivare så lär du i alla fall få det i ditt Steam-bibliotek.
Om du inte har någon optisk enhet är det ju förstås lite svårare.

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av Ercarret:

50 Gb? Yeeesh. Jag tycker att 8 Gb tar lång tid att tanka hem via Steam eller Origin eller whatever. Titanfall och Wolfenstein: TNO tog evigheter att få ned. Jag orkar inte riktigt byta abonnemang enbart för att kunna få hem mina spel lite snabbare. Det blir väl att fortsätta spela små indiespel i stället.

Är det inte bara att skaffa spelet på skiva då?
I och med att det är Bethesda som är utgivare så lär du i alla fall få det i ditt Steam-bibliotek.
Om du inte har någon optisk enhet är det ju förstås lite svårare.

Mjo, iofs. Jag brukar bara tycka att det är så fruktansvärt onödigt att skaffa Steamspel på skiva. Men i just sådana här fall kanske det ändå är att föredra.

Medlem

Själv sitter man på ett vanligt gtx 780 3gb, är inte nervös alls för att kunan maxa spelet.

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Stubben:

4GB? Vad i helvete?

Ut med det gamla, in med det nya. Börjar bli dags nu grabbar.

Inte sagt att TEW inte ser rätt dåligt ut och verkar vara dåligt optimerat. Men seriöst. Redan gamla BF3 på ynka 1440p på högsta drog nära 3GB VRAM, och det var utan märkbar kantutjämning.

I alla fall, det kan ju omöjligt kräva 4GB för 1080p. Då är det nåt som är fel. Så vansinnigt högupplöst/snyggt är det inte. Dom måste ju ha failat nåt enormt med optimeringen eller nåt. BF3 drog för mig runt 1-2GB på 1080p.

Medlem

har svårt att tro detta spel behöver 4gb vram jävla skitsnack... inte ens gta5kommer behöva det.

Medlem

Ska bli spännande att lira detta, blir dock köp till xb1 när ens 290x är halvdefekt och ger bsod varannan dag.. Nvidia im coming back! Hur som helst så bör ju spelet spelas med handkontroll, känns lite som det är gjort för det.

utseendet på spelet motiverar inte systemkraven ..

det är för konsollerna inte har något eget videominne, utan avänder samma till allt.. blir billigare att porta med högre systemkrav, trots att spelet ser ut som en tunna med skit iaf

Medlem

och enligt steam hardware har hela 1,64% ett grafikkort med 4gb ram minne.. rofl.

Medlem

lol. Och detta spel släpps även på de gamla konsolerna.

Medlem
Skrivet av Warfighter320:

Själv sitter man på ett vanligt gtx 780 3gb, är inte nervös alls för att kunan maxa spelet.

Du kan vara lugn. Har själv ett likadant kort. Naturligtvis är ett 780 med 3 Gb starkare än ett 670 med 4 Gb i 1080p. Som någon skrev, så mycket grafikminne tar inte ens GTA V upp. Man kommer kunna maxa det, inga problem!

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Tycker det är bra att man tvingar fram pc användare att uppgradera sina klena datorer till grafikkort med minst 4gb vram.

Klena? Du är inte så tekniskt bevandrad ser jag ;-). Jag har ett GTX 780 och kan lova dig att det är ett mycket starkare kort än t ex ett GTX 670, även om det sistnämnda har 4 GB grafikminne. Framförallt så behöver man inte så mycket minne såvida man inte ska köra i väldigt höga upplösningar, alltså mer än 1920x1080.

Medlem
Skrivet av devilrat:
Skrivet av marcus8958:

Tycker det är bra att man tvingar fram pc användare att uppgradera sina klena datorer till grafikkort med minst 4gb vram.

Klena? Du är inte så tekniskt bevandrad ser jag ;-). Jag har ett GTX 780 och kan lova dig att det är ett mycket starkare kort än t ex ett GTX 670, även om det sistnämnda har 4 GB grafikminne. Framförallt så behöver man inte så mycket minne såvida man inte ska köra i väldigt höga upplösningar, alltså mer än 1920x1080.

Eller så är det du som inte är tekniskt bevandrad då du inte förstår att det är bättre att ladda resurser från vram istället från ram.

Du ska inte jämföra ett GTX 780 och ett GTX 670 för det är helt olika GPUer. Det du ska jämföra är två chipset med olika mängd vram och köra ett spel som kräver mycket vram.

Tex. ett GTX 780 3gb mot ett GTX 780 6gb i ett spel som kräver 4gb vram.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av devilrat:
Skrivet av marcus8958:

Tycker det är bra att man tvingar fram pc användare att uppgradera sina klena datorer till grafikkort med minst 4gb vram.

Klena? Du är inte så tekniskt bevandrad ser jag ;-). Jag har ett GTX 780 och kan lova dig att det är ett mycket starkare kort än t ex ett GTX 670, även om det sistnämnda har 4 GB grafikminne. Framförallt så behöver man inte så mycket minne såvida man inte ska köra i väldigt höga upplösningar, alltså mer än 1920x1080.

Eller så är det du som inte är tekniskt bevandrad då du inte förstår att det är bättre att ladda resurser från vram istället från ram.

Du ska inte jämföra ett GTX 780 och ett GTX 670 för det är helt olika GPUer. Det du ska jämföra är två chipset med olika mängd vram och köra ett spel som kräver mycket vram.

Tex. ett GTX 780 3gb mot ett GTX 780 6gb i ett spel som kräver 4gb vram.

Jag vet att det går betydligt snabbare att ladda resurser direkt från vram, istället för genom ram. Helt klart. Men det handlade inte om detta. Vad jag påpekade innan var att mitt gtx 780 med mindre vram dvs 3 GB, kommer att prestera bättre än ett 670 med mer i vram som4 GB. Man ska inte hänga upp sig på enbart mängden vram på kortet, utan precis som du säger det är olika gpuér som avgör. Klart jag kan jämföra såhär, eftersom det vore rätt korkat att skaffa ett sämre kort, även om det har mer i vram
Svart på vitt: http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-780-vs-ASUS-GeForce-GTX-6...
Att ett exakt likadant kort med olika vram mängd skiljer sig åt fattar jag med, så känns lite onödigt du ens påpekar det. Och du en sak till, det finns inget spel i hela världen som "kräver" 4 GB vram i 1080p

12
Skriv svar