Projekt RPG
Vid sidan av mina studier så håller jag på med ett projekt som jag har tänk på länge. Det är ett RPG spel som jag så fint kallar projekt RPG (Mest kreativa projektnamnet någonsin.). Mekanikerna i detta spel kommer att revolutionera hela spelvärlden och bli det bästa RPG någonsin! (Man måste vara optimistisk sägs det.)
TL; DR
Det kommer inte vara likt något nuvarande spel som jag känner till. För att göra det kort så kommer det att utspelas i en fantasyvärld där man att åldras och till slut dö, om man har skapat någon familj under sin tid så kommer man få möjligheten att få fortsätta spela som ett av sina barn. Det kommer inte att vara ett vanligt färdighetsträd som vi är vana vid utan mer ett färdighetsträd inom ett färdighetsträd. Inget maxtak på nivå. Ingen huvud handling utan större uppdrag beroende på vilken epok man spelar i.
Mitt mål är att försöka bygga ett så öppet spel som möjligt där man ska få göra mer eller mindre vad man vill. Bygga sitt drömhus, sin drömfamilj, sitt drömjobb och så vidare.
FAMILJ, ARV, DÖD
När man dör så får man fortsätta sitt spelande igenom sina barn (eller möjligen barnbarn om man är riktigt grym). Men andra ord om man dör innan man har hunnit skaffa sig en arvtagare så är man riktigt J***A körd.
Man kommer att få möjligheten att få träna upp sina egna barn så att det är bara att köra på när en karaktär sover lugnt i sin grav. (Förhoppningsvis)
FÄRDIGHETER, MAGI
Om det är något som jag alltid har saknat i nuvarande spel så är avsaknaden att faktiskt att få styra hur ens trollformler funkar. Det har jag tänkt lösa igenom att alla färdigheter har sitt egna träd som låter en göra om hur trollformler funkar. T.ex man kan göra om så att en magi får kortare CD, eller att den gör mer skada, kan träffa fler fiender och så vidare. Allt detta görs för att man ska få en känsla att man får skapa sin karaktär precis hur man själv vill.
Varför det inte finns något tak på hur många nivåer man kan gå upp är till för att man ska kunna känna att inget håller tillbaka en.
HANDLING
Det finns ingen huvud handling av anledningen att det hade inte funkat att göra en handling som skulle sträcka sig över flera generationer och årstider.
Om det är någon som har orkat läsa igenom hela så vill jag tacka er för det. Kommer gärna med kritik på det då detta bygger på hur jag länge hade velat ha ett spel.
59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund
"Det kommer inte vara likt något nuvarande spel som jag känner till. För att göra det kort så kommer det att utspelas i en fantasyvärld där man att åldras och till slut dö, om man har skapat någon familj under sin tid så kommer man få möjligheten att få fortsätta spela som ett av sina barn"
Sims i en fantasyvärld?
Sims i en fantasyvärld?
Absolut inte, man ska ju kunna hugga huvudet av orcer, alver och drakar, föra krig mot konungar och flyga fri som en fågel.
59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund
Låter som guild 2 med lite fantasy inkastat.
När jag läser om den så värkar den har vissa delar som låter likt.
59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund