Far Cry 4 – Pagan Min grisar vidare

Robot
Far Cry 4 – Pagan Min grisar vidare
Inaktiv
Far Cry 4 – Pagan Min grisar vidare

Ser verkligen fram emot Far Cry 4!

Medlem

Yay. Hoppas överlevnaden blir lite svårare och att man inte får vapen gratis i detta spelet, inte lika lätt iaf. Hoppas.

Medlem

Spelet lär ju knappast bli svårare och mindre hålla i handen typ.

Dessutom så kan man räkna med att det grafiska skärs ner till release. Blir att vänta tills det dyker upp på steam för rabatterad pris, för mycket tyder på att det är väldigt likt 3an.

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Spelet lär ju knappast bli svårare och mindre hålla i handen typ.

Dessutom så kan man räkna med att det grafiska skärs ner till release. Blir att vänta tills det dyker upp på steam för rabatterad pris, för mycket tyder på att det är väldigt likt 3an.

Kul vad roligt det måste vara att vara dig.

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Spelet lär ju knappast bli svårare och mindre hålla i handen typ.

Dessutom så kan man räkna med att det grafiska skärs ner till release. Blir att vänta tills det dyker upp på steam för rabatterad pris, för mycket tyder på att det är väldigt likt 3an.

Att det är likt 3:an ser jag bara som en fördel då jag gillade det skarpt...

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:
Skrivet av Kaleid:

Spelet lär ju knappast bli svårare och mindre hålla i handen typ.

Dessutom så kan man räkna med att det grafiska skärs ner till release. Blir att vänta tills det dyker upp på steam för rabatterad pris, för mycket tyder på att det är väldigt likt 3an.

Kul vad roligt det måste vara att vara dig.

Spel där man hålls i handen och där man får hela tiden sagt vad man ska göra är faktiskt inte så roliga, förr fick man tänka till, stanna till, fundera på vad man ska göra och man kunde gå vilse för det var ingen pil som hela tiden sa åt en vilken direktion man skulle gå mot.

Nu räcker det i stort sett att nästan bara springa in och skjuta för så enkelt har det blivit. Stackars moderna spelare som har svårt att hitta ordentliga utmaningar, hur kul är det? Utmaningar är kul, men man gör spelen enklare så att fler kunder klarar av spelen, och då gör man dem för enkla på många sätt. Alla ska vara vinnare. Bah, allt nytt är inte utveckling.

Inget fel att ställa lite krav. Fast idag så räcker det att släppa en telefon med gammal teknik och ny siffra bakom så har vi människor som köar i väldigt många timmar.

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Kaleid:

Spelet lär ju knappast bli svårare och mindre hålla i handen typ.

Dessutom så kan man räkna med att det grafiska skärs ner till release. Blir att vänta tills det dyker upp på steam för rabatterad pris, för mycket tyder på att det är väldigt likt 3an.

Att det är likt 3:an ser jag bara som en fördel då jag gillade det skarpt...

Det var inte dåligt, har spelat igenom det ett par gånger, men det hade enkelt kunnat göras bättre. Vissa moddar fixade spelet till mer old-school variant, men fortfarande så får man gå igenom helt linjära spelmoment med quick-time events... det blir bara på vissa sätt som man tar död på bossarna, någon egen kreativitet tillåts inte... och då blir spelandet mer en skriptat händelse istället för för något som bör vara betydligt mer interaktivt.
Synd att man måste ta till gamla spel för att få utlopp på kreativ spelande. Hittar fortfarande nya sätt att ta hand om olika problem i första Deus Ex.

Medlem

Var det bara jag som tyckte att det var väl mycket karamellfärger i trailern? Visst kan det vara skoj med överdrivna färger men kom igen, alla reglage behöver inte stå på 11:an...

Inaktiv
Skrivet av Kaleid:

Spelet lär ju knappast bli svårare och mindre hålla i handen typ.

Dessutom så kan man räkna med att det grafiska skärs ner till release. Blir att vänta tills det dyker upp på steam för rabatterad pris, för mycket tyder på att det är väldigt likt 3an.

Jag är tyvärr benägen att hålla med dig delvis. Spel nuförtiden är alldeles för enkla och det krävs oftast inte mer av spelaren än Run n' Gun. Tänk om "dagens unga spelare" som aldrig en hört om "Zelda: a link to the past", "Castlevania" eller "Mario 64" skulle försöka sig på något av de spelen som faktiskt är utmanande och så lite handhållande det kan bli.

Dock tyckte jag FC3 var ganska roligt för vad det var (även om det var ganska lätt) så det blir nog att köpa FC4 när det kommer och co-opa med en vän.

TLDR; Sorlig trend i spelvärlden att spelen blir enklare och håller spelarens hand genom hela spelet.

Medlem

Jag fick flamethrowern gratis och använde den innan jag fick den gratis i uppdraget, vilket var helt i otakt med storyn. Spelet hade sina brister. För enkelt helt enkelt.

1
Skriv svar