Bort med pastellerna, mer verklig grafik. ICE 3.0 för GTA IV är här!

Medlem
Bort med pastellerna, mer verklig grafik. ICE 3.0 för GTA IV är här!

ICE 3.0 tycker jag verkligen är ett steg frammåt


signatur

Det var detta...

Medlem

En riktigt imponerande mod. Ska bli intressant att se vad man kan åstadkomma med GTA V.

Medlem

Det där är ju skitgrafik jämnfört med vad andra gjort..

Medlem
Skrivet av Gibbis:

Det där är ju skitgrafik jämnfört med vad andra gjort..

Exempel?

Det som är imponerande med ICE modden är just att det är en mod och då till en spelmotor som är över 6 år gammal och definitivt inte gjord från grunden för såna avancerade shaders och posteffekter.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag tycker bättre om originalgrafiken. Jag gillar den lite semirealistiska färgglada stilen som GTA brukar ha.

Det kanske beror på Youtubes komprimering och 30fps-begränsning men videorna känns väldigt hackiga.

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Gibbis:

Det där är ju skitgrafik jämnfört med vad andra gjort..

Exempel?

ENB


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Gibbis:

Det där är ju skitgrafik jämnfört med vad andra gjort..

Exempel?

ENB

Ahh sedär, det var nice, jag hade nog fått för mig att det var samma mod båda två.
Dock så är väl själva moddarna (ICE eller ENB) bara en liten (njaa men ni vet vad jag menar) del av utseendet i dom där bilderna, mycket bygger ju på texturmoddarna och custom bilmodeller, för dom är väl inte inbakade i dom dära moddarna?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag tycker bättre om originalgrafiken. Jag gillar den lite semirealistiska färgglada stilen som GTA brukar ha.

Det kanske beror på Youtubes komprimering och 30fps-begränsning men videorna känns väldigt hackiga.

Inget You Tube fel. Överklockad I7 Sandy Bridge och överklockat Nvidia GTX 680 och ändå laggar detta 6-8 år gamla spel... även om man inte kör med modd.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av Gibbis:

Det där är ju skitgrafik jämnfört med vad andra gjort..

Inte direkt så att videorna visar vad ICEnhancer är kapabel till.

Skrivet av Seraium:
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Gibbis:

Det där är ju skitgrafik jämnfört med vad andra gjort..

Exempel?

ENB

http://img232.imageshack.us/img232/6769/enb20101017223259.jpg

http://h4.abload.de/img/gta4-enb-011qb2.jpg

I stort sätt alla grafikmoddar idag använder sig utav ENB, inklusive ICEnhancer. Så du får nog vara lite mer specifik.

1
Skriv svar