Testa Mitt egetutvecklade spel! Crazy Cubes 2.0

Medlem
Testa Mitt egetutvecklade spel! Crazy Cubes 2.0

Halloj!

Det här blir mitt första inlägg på Fz. Dock har jag aktivt besökt sidan i flera år.

Mitt namn är Martin Och jag har under det senaste året Utvecklat ett spel i C++. Spelet är ett "Survival Game", och har nu nått Version 2.0.

Har nog lagt ner ett halvår på kodande, och resten på Design. (2D).

Nu vill jag ialfall dela mitt spel med Er! Helt Gratis!

Spelet:

Ganska simpelt egentligen. Akta dig för fiender, få så mycket poäng som möjligt så du kan låsa upp Nya Maps & uppgradera din Kub!

Spelet går att Synca Med min Hemsida: [http://www.Crazycubes.co.nf]

Som visar LiveScore & Topscores / "World Records".

InGame bilder:

Testa gärna & lämna en kommentar!

Direkt Nedladdninglänk: http://crazycubes.co.nf/count/click.php?id=10

MVH
Martin
GoseTech

Medlem

Har testat det en stund, helt ok tidsfördriv. Dock gillar jag inte menyn, den är för rörig och på tok för många olika typsnitt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tack för feedback & att du tog dig tid att testa!

Angående olika Fonts så var jag i princip tvungen att använda olika. Då vissa Fonts blir superpixliga / knappt går att läsa, när man skriver med mindre text.

Kul att du uppskattade det !

Värt att Notera.

Jag har fått allt i spelet att fungera utan buggar, detta har tagit mig grymt lång tid(många buggar).

Utvecklingen är också lagd på is & spelet kommer att se ut såhär tillsvidare.

Jag hoppas att mitt spel kommer till användning & det vore grymt kul att se mer Spelarhistorik på hemsidan!

/
Martin

Medlem

Spelet kan jag inte uttala mig om då jag inte testat, orsaken är den grafiska designen som är.. hur ska jag säga.. avskräckande.

Särskilt UI designen är rent ut sagt förjävlig, less is more, man måste inte ha bevel&emboss / glow på ALLT.

Känner man ändå att man måste ha bevel&emboss så ändra iallafall standardinställningarna i Photoshop så inte allt ser ut som nån matt plast.

Tror det skulle vinna mycket utseendemässigt om det hade liknande grafik som Geometry Wars och Geo defense.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Tack för Kritik. Vi alla tycker olika.

Jag ser inte Gröten du ser. Designen har varit under utveckling Länge & förbättrats tusen X gånger.

Standard inställningar? Jag har ju kört på tills _Jag_ blev nöjd. Var förmodligen inte nöjd med Standardinställningar. .

Som jag sa. Utvecklingen för detta spel har lagts på is ,då jag känner mig klar!

Spelet Utvecklades för att Testa mig själv mest.

Men det slutade med att jag bestämde mig för att dela det!

Medlem
Skrivet av maosk21:

Tack för Kritik. Vi alla tycker olika.

Jag ser inte Gröten du ser. Designen har varit under utveckling Länge & förbättrats tusen X gånger.

Standard inställningar? Jag har ju kört på tills _Jag_ blev nöjd. Var förmodligen inte nöjd med Standardinställningar. .

Som jag sa. Utvecklingen för detta spel har lagts på is ,då jag känner mig klar!

Spelet Utvecklades för att Testa mig själv mest.

Men det slutade med att jag bestämde mig för att dela det!

Kul att du är nöjd. Det skall du vara om du känner att du har uppnått det du hade som mål.

Men, om du vill ha kommentarer och kritik, så ta den till dig. Du går i defensiv ställning här och det går sällan hem. Sanningen är den att om du lägger ut din produkt för alla att testa, så spelar det ingen roll vilka intentioner och preferenser _DU_ hade utan allt hänger på vad din publik tycker.
Och i detta fallet verkar de som hjälpt dig testa att du har spenderat för lite tid på det grafiska.
Vad jag ser från dina screenshots så är jag böjd att hålla med. Ingen grafisk idé. Ingen produktionslinje. Jag slutade räkna efter fem typsnitt och lika många färger.
Tyvärr så spelar det ingen roll hur bra resten av spelet är om det första intrycket är att det är dåligt designat.

Ta det till dig och tänk igenom designen inför nästa projekt. Det är så vi lär oss och blir bättre.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

phi
Medlem

Instämmer med tomtarna ovan angående designen.

Estetiken och designen av ditt spel är något som kommer hjälpa till att sälja spelidén. Är det plottrigt och kaotiskt (som i detta fallet) så blir det väldigt svårt för folk att uppskatta spelet även om själva spelidén är bra. Tyvärr är det antagligen flera som har sett din tråd, kollat screenshotsen och bestämt sig redan där att de inte orkar testa spelet.

Jag är ingen spelutvecklare och kan inte programmera för fem öre men jag har en relativt god förståelse för vad som är bra respektive dålig design och mitt enda tips inför kommande projekt är att antingen hitta någon som är villig att jobba på den grafiska biten tillsammans med dig eller helt enkelt betala någon som fixar design och grafik åt dig.

Medlem

Som utvecklare har man ofta svårt att se brister i den egna produkten - i så fall hade man ju åtgärdat dem, eller hur? Om du tyckt att gränssnittet är plåttrigt hade du gjort det mer stilrent. Men nu tycker inte du det och det är förståeligt att du inte ser bristerna eftersom du är så van vid att titta på vyn och vet hur allt hänger ihop.

Det är inget du behöver argumentera om - det är väldigt smedigt gränssnitt och svårt att ta till sig informationen för oss andra. Typsnitten är för många och med hela paletten av neonfärger blir det tröttsamt för ögonen att navigera. Du är van vid det, tycker förmodligen att det är snyggt, och ser inget problem med det överhuvudtaget. Nu får du in raka svar här om att just gränssnittet utgör ett hinder och då är det bara ta till sig det.

1
Skriv svar