Swerys D4 säljer inte särskilt bra

Robot
Medlem
Swerys D4 säljer inte särskilt bra

Tråkigt att höra. Jag köpte spelet i fredags och älskar det!!


signatur

Game long and prosper

MEG
Medlem

Hmm, tyckte om Deadly Premonition, synd att detta spel inte släpps på PS3....


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Ser ut som en dålig Manga rulle, själv så är jag lite allergisk mot denna typ av grafik. (Cel-shading)

Medlem

Vad är detta "Xbox"? Låter lame.

Medlem
Skrivet av Ducci:

Ser ut som en dålig Manga rulle, själv så är jag lite allergisk mot denna typ av grafik. (Cel-shading)


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ducci:

Ser ut som en dålig Manga rulle, själv så är jag lite allergisk mot denna typ av grafik. (Cel-shading)

Helt ok att du inte gillar cel-shadad grafik, men det här såg ju inte ut som manga/anime över huvud taget (tack och lov)?

KoP
Medlem

Spelet är för skumt. Lider av för mycket klicher och stereotyper. Dessutom ett kasst soundtrack som låter som hämtat ur någon tv-serie såpa. :/

Medlem
Skrivet av Ducci:

Ser ut som en dålig Manga rulle, själv så är jag lite allergisk mot denna typ av grafik. (Cel-shading)

Javeeet!! Skitfult hhahah. Precis som Enya techno

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Ducci:

Ser ut som en dålig Manga rulle, själv så är jag lite allergisk mot denna typ av grafik. (Cel-shading)

Helt ok att du inte gillar cel-shadad grafik, men det här såg ju inte ut som manga/anime över huvud taget (tack och lov)?

Ser iaf stereotypiskt japanskt ut.

Inaktiv

Är inte intresserad av spel med japansk stil så för mig är det ett lätt val att avstå då dessa typer av spel inte tilltalar mig.

Medlem

Jag funderar på att köpa en Xbone bara för det här spelet!

Medlem

Jag har inte hört någonting om spelet - definitivt inte att det skulle ha släppts och fått fina betyg - och då visste jag ändå att Swery jobbade på något nytt. Visserligen har jag ingen XBO, vilket gör att jag inte följer spelnyheterna på den plattformen slaviskt, men det känns ändå som ett ganska stort misslyckande för marknadsavdelningen.

Medlem

Hm, visste om att spelet var under utveckling men inte att det har släppts.

Medlem
Skrivet av Adex:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Ducci:

Ser ut som en dålig Manga rulle, själv så är jag lite allergisk mot denna typ av grafik. (Cel-shading)

Helt ok att du inte gillar cel-shadad grafik, men det här såg ju inte ut som manga/anime över huvud taget (tack och lov)?

Ser iaf stereotypiskt japanskt ut.

Ett typiskt japanskt spel med cel-shading ser ut såhär:

Ett typiskt amerikanskt / europeiskt spel med cel-shading ser ut såhär:

och D4 ser ut såhär:

Hur kan du tycka att D4 likar Ni No Kuni mer än Walking Dead?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Adex:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Ducci:

Ser ut som en dålig Manga rulle, själv så är jag lite allergisk mot denna typ av grafik. (Cel-shading)

Helt ok att du inte gillar cel-shadad grafik, men det här såg ju inte ut som manga/anime över huvud taget (tack och lov)?

Ser iaf stereotypiskt japanskt ut.

Ett typiskt japanskt spel med cel-shading ser ut såhär:
http://achsstinger.com/wp-content/uploads/2014/02/Ni-No-Kuni-...

Ett typiskt amerikanskt / europeiskt spel med cel-shading ser ut såhär:
http://www.gamalive.com/images/screen/21960-the-walking-dead....

och D4 ser ut såhär:
http://www.destructoid.com//ul/266510-CA1.jpg

Hur kan du tycka att D4 likar Ni No Kuni mer än Walking Dead?

Han/dom förstår inte. 13% du vet

Medlem

Släpp det på PS4 så köper jag det! Deadly Premonition var så härligt konstigt!

Medlem

Hade köpt om det kommit ut på antingen pc eller x360 :/


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Inaktiv

Det är inte mycket man kan göra i spelet. man kan bara flytta gubben till några få platser på dom ställen han befinner sig.
Det lilla man kan göra är att öppna dörrar, prata med folk och ibland ducka när nån slår dig eller kastar något och plocka upp lite grejer man hittar.
Det är många utflippade typer i spelet så det är rätt så intressant att köra igenom trots det lilla man kan egentligen kan göra.

Medlem
Skrivet av KarateKurt:

Det är inte mycket man kan göra i spelet. man kan bara flytta gubben till några få platser på dom ställen han befinner sig.
Det lilla man kan göra är att öppna dörrar, prata med folk och ibland ducka när nån slår dig eller kastar något och plocka upp lite grejer man hittar.
Det är många utflippade typer i spelet så det är rätt så intressant att köra igenom trots det lilla man kan egentligen kan göra.

Du tror väl inte det är därför spelet säljer dåligt? Telltale spel säljer jättebra och de spelen är exakt som du beskrev detta spel minus den sista meningen.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Adex:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Ducci:

Ser ut som en dålig Manga rulle, själv så är jag lite allergisk mot denna typ av grafik. (Cel-shading)

Helt ok att du inte gillar cel-shadad grafik, men det här såg ju inte ut som manga/anime över huvud taget (tack och lov)?

Ser iaf stereotypiskt japanskt ut.

Ett typiskt japanskt spel med cel-shading ser ut såhär:
http://achsstinger.com/wp-content/uploads/2014/02/Ni-No-Kuni-...

Ett typiskt amerikanskt / europeiskt spel med cel-shading ser ut såhär:
http://www.gamalive.com/images/screen/21960-the-walking-dead....

och D4 ser ut såhär:
http://www.destructoid.com//ul/266510-CA1.jpg

Hur kan du tycka att D4 likar Ni No Kuni mer än Walking Dead?

För vi har olika uppfattningar om vad som ser japanskt ut, antar jag.

Inaktiv
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av KarateKurt:

Det är inte mycket man kan göra i spelet. man kan bara flytta gubben till några få platser på dom ställen han befinner sig.
Det lilla man kan göra är att öppna dörrar, prata med folk och ibland ducka när nån slår dig eller kastar något och plocka upp lite grejer man hittar.
Det är många utflippade typer i spelet så det är rätt så intressant att köra igenom trots det lilla man kan egentligen kan göra.

Du tror väl inte det är därför spelet säljer dåligt? Telltale spel säljer jättebra och de spelen är exakt som du beskrev detta spel minus den sista meningen.

Jo Walking dead och wolf amoung us ar toppenbra,
och D4 ar ett bra spel och det var kul att lira sa jag rekomenderar det om man gillar typ Wolf amoung us.

Medlem

Jag tror fler med mig sitter o avaktar tills det blir rabatterat för guld medlemmar typ


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Synd att det bara finns till XB1. Hoppas det kommer till PC så småningom också. PS3/PS4 är tyvärr otänkbart då Microsoft är utgivaren för spelet.

1
Skriv svar