Pewdiepie spelar Alien: Isolation

SoL
Medlem
Skrivet av Avedagreat:

Känns som FZ börjar mer och mer göra reklam för han eftersom de har på senaste tiden lagt upp några artiklar om han

Tror inte det är reklam. Han får spela spel innan dom släpps o spela in dom. Sen har näthatet varit ett väldigt hett ämne på senare tiden, uppenbarligen hatar många honom han har pratat om det i sommar i p1 så jag tror det är mer av sånna anledningar dom har skrivit om honom

Killmonday Games

Otroligt avis på att han får spelen innan släpp! Trodde den var ute redan o var redo o kasta pengar men så får man vänta en vecka till


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Medlem

Jag personligen orkar inte med den sjåpiga killen.
Folk får hata eller älska honom och att han blivit rik på det är bara trevligt för honom.

Medlem

Kolla när den pajasen spelar alien? knappast jag skulle aldrig få bilden av hans barnsliga beteende ur mitt huvud om jag själv nånsin spelar det sen...

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:
Skrivet av Hondo:

Tappade han tittare eller vadå? Han har slagit på kommentarerna igen.

Funderade också på det...Kanske något krav från SEGA?

Undrar om det här spelet kommer portas om för Oculus Rift?

Jag tror han gör som Totalbiscuit och och väljer att visa kommentarer han gillar (eller nåt åt det hållet)

Inaktiv
Skrivet av PsyX:

PP blev stenrik på att apa sig för 12 åringar; you all = jelly

Zlatan blev stenrik för att sparka på en boll.

Inaktiv

Så barnsliga alla är så fort det skrivs en nyhet om att Pewdiepie spelar/gör någonting. Är det så konstigt att det skrivs om honom, han är svensk och störst på Youtube. Räcker det med anledningar?

Jag är inget stort fan, men kan absolut tycka videos kan vara underhållande. Jag kan absolut ta att folk gnäller, det är internet trots allt, men varenda eviga nyhet om honom ska det gnällas.

Snälla.

Inaktiv

Det kunde ha varit värre, han kunde ha varit tysk, eller dansk, eller en finne. Spanjor!?

Man får tycka olika om kändisar, viktigaste är att en svenne sitter i topp på Youtube. +1 Sweden.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av Parabellum87:
Skrivet av seppuko:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av 1337Figaro:
Skrivet av Nelfie:

Jag drar hellre ut mina egna naglar än tittar på honom

Suck så sorgligt att se att andras framgång får folk att bete sig så jävla fjantigt. Är inget stort fan av PewDiePie men kan verkligen verkligen inte förstå allt hat som kastas emot honom. :/

Nu drar du väl ändå väldigt förhastade slutsatser? Hur vet du att det är hans framgång som gör att Nelfie inte gillar hans videor? Eller tror du att man faktiskt inte kan ha en smak där PewDiePies förehavanden inte ryms?

Hur som haver är det väl oavsett vad en ganska onödig kommentar? En kommentar som för alltid kommer generera andra kommentarer och sen har vi en diskussion igång som både du och jag nu har svarat på?

Man kan faktiskt hålla sig ifrån att kasta ut sig sina åsikter till höger och vänster då de faktiskt inte ger något alls till en diskussion eller för de som läser i detta fall denna nyhet. Precis lika lite som det jag skriver nu

Jag har en anledning. Han skriker och är en jävla tomte.

Förstår att det går hem hos kidzen och p12orna som dig då.

Wow en riktigt dålig kommentar, du är väl medveten om att även många vuxna kollar på pewdie? Och när sist kollade du på honom? Han har lugnat sig rejält mycket när det kommer till skrikandet, jag hade själv svårt för han i början men nu kollar jag dagligen på han när han släpper något som faller i mitt intresse.
Är jag en p12a då? Tänkte för jag fyller 25 nu i januari men jag kanske har tagit fel på vilket årtal jag föddes?

Folk här kan verkligen inte ta att FZ postar en nyhet om Pewdie, det finner jag riktigt sorgligt. Om ni ogillar han så mycket varför ens ödsla bort eran tid på att skriva gnälliga kommentarer som inte har något utav värde alls?
Ingen har precis tvingat er att kolla på honom, det enda ni verkar vela är att få skriva det värsta ni vet om han bara för att ni kan och för att ni är relativt anonyma på internet.

Klarar ni inte av att skriva någorlunda vettigt så skriv inte över huvud taget då så slipper vi er.

Spelar han på modermodem? Verkligen mysko upplösning på den videon.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Parabellum87:

Jag har en anledning. Han skriker och är en jävla tomte.

Förstår att det går hem hos kidzen och p12orna som dig då.

Wow en riktigt dålig kommentar, du är väl medveten om att även många vuxna kollar på pewdie? Och när sist kollade du på honom? Han har lugnat sig rejält mycket när det kommer till skrikandet, jag hade själv svårt för han i början men nu kollar jag dagligen på han när han släpper något som faller i mitt intresse.
Är jag en p12a då? Tänkte för jag fyller 25 nu i januari men jag kanske har tagit fel på vilket årtal jag föddes?

Folk här kan verkligen inte ta att FZ postar en nyhet om Pewdie, det finner jag riktigt sorgligt. Om ni ogillar han så mycket varför ens ödsla bort eran tid på att skriva gnälliga kommentarer som inte har något utav värde alls?
Ingen har precis tvingat er att kolla på honom, det enda ni verkar vela är att få skriva det värsta ni vet om han bara för att ni kan och för att ni är relativt anonyma på internet.

Klarar ni inte av att skriva någorlunda vettigt så skriv inte över huvud taget då så slipper vi er.

Själv tycker jag att Parabellum87's inlägg var ganska kul (-5 sista orden) och jag skrattade till, för det är precis så jag upplever Pewdiepie.

Parabellum87 svarade ju bara varför vissa av oss inte klarar av att se på dessa youtubeklipp. Sen har det nog oftast inget med avundsjuka att göra, bara att man anser att det är trams som produceras av den framgångsrike Felix. Men vi som tycker så har väl fel, eftersom han har så många followers?
Eller har vi inte rätten att säga vad vi vill här i Sverige?

Och ang informationsvärde så tillförde ju inte din postning så mycket heller, då Parabellum87 redan blivit besvarad med det du skrivit, i tidigare inlägg...och får man inte ventilera vad man känner inför en artikel (ok, näthat går bort, men det har jag inte sett något av här, bara ogillande), så tycker jag att kommentarer kan tas bort helt o hållet från FZ's sidor.

Medlem

Tycker man borde kunna stänga av HUD'n, objectives och highlight-andet av objekten. Förstör inlevelsen, gillar som i P.T. eller Silent Hills när det bara känns som att man är där i universumet.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av xorpen:
Skrivet av windowmaker:

Jag skiter i PewDiePie men jag vill inte se honom på FZ.
Vill jag se någon spela Alien: Isolation så ska det vara Calle.

Victor*
Kom igen alla vet ju att Victor skulle vinna över Calle i en 1v1.
I allt.

Haha, nu är ni båda elaka, på olika sätt! Victor klår mig i Starcraft, jag tar honom på Quake. Even steven!


signatur
Medlem

Jag måste nog sälla mig till kritikerna av PDP, i allafall när det gäller det här klippet.
Jag har inte tidigare sett honom, men tycker väl det är ok om det går bra för honom när han gör sin grej. För mig var det dock alldeles för barnsligt och fjantigt.

Det jag reagerade på här, var hur "clueless" han verkade vara. (fast det kanske också är hans grej? Eller det kanske är inne hos p12 orna att inte ha en aning? )

Han verkar överhuvudtaget inte greppa att man spelar Ripleys dotter Amanda i spelet. Den Ripley som Sigourney Weaver spelar i Alien filmerna heter Ellen Ripley.
Det blir också helt obegripligt när han läser besättningslistan över Nostromo (film skeppet) och tror att det är samma Ripley. Det får mig lite att tveka på hans engelskakunskaper.

En annans sak är när han nämner 80-tals inredningen, när det egenligen är 70-talets vision av scifi, Alien hade premiär 1979 (Ja, jag vet att det är petitesser, men det är störande när man missar sådana saker.;P )

Det var säkert ett flertal saker, men jag stängde av ljudet kort därefter, eftersom jag inte orkade med allt prebuertala flamsande.

Annars var det kul att se lite mer från miljöerna, vilket verkar riktigt lovande.

Och för att inte verka sån, även om PDP inte är min kopp te, så vill jag önska honom lycka till med sin grej.

Medlem

han är svensk gamerförebild ju, vad jiddras det om


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Hapl0:

Jag måste nog sälla mig till kritikerna av PDP, i allafall när det gäller det här klippet.
Jag har inte tidigare sett honom, men tycker väl det är ok om det går bra för honom när han gör sin grej. För mig var det dock alldeles för barnsligt och fjantigt.

Det jag reagerade på här, var hur "clueless" han verkade vara. (fast det kanske också är hans grej? Eller det kanske är inne hos p12 orna att inte ha en aning? )

Han verkar överhuvudtaget inte greppa att man spelar Ripleys dotter Amanda i spelet. Den Ripley som Sigourney Weaver spelar i Alien filmerna heter Ellen Ripley.
Det blir också helt obegripligt när han läser besättningslistan över Nostromo (film skeppet) och tror att det är samma Ripley. Det får mig lite att tveka på hans engelskakunskaper.

En annans sak är när han nämner 80-tals inredningen, när det egenligen är 70-talets vision av scifi, Alien hade premiär 1979 (Ja, jag vet att det är petitesser, men det är störande när man missar sådana saker.;P )

Det var säkert ett flertal saker, men jag stängde av ljudet kort därefter, eftersom jag inte orkade med allt prebuertala flamsande.

Annars var det kul att se lite mer från miljöerna, vilket verkar riktigt lovande.

Och för att inte verka sån, även om PDP inte är min kopp te, så vill jag önska honom lycka till med sin grej.

Det är ganska uppenbart att du liksom jag är en fan av filmerna men de allra flesta har ingen aning om de faktum du räknade upp, särskilt inte de som föddes 10 år efter filmens premiär.

Apropå soundtracket så kan du inte klassa avant-garde som tillhörande någon bestämd tidsperiod men 80-talet är de facto det decennium som Alien satte sin prägel på filmhistorien. Det finns inget i filmen som är typiskt 70-tal.

Medlem
Skrivet av SpajN:
Skrivet av Bassepojken:

Så barnsliga alla är så fort det skrivs en nyhet om att Pewdiepie spelar/gör någonting. Är det så konstigt att det skrivs om honom, han är svensk och störst på Youtube. Räcker det med anledningar?

Jag är inget stort fan, men kan absolut tycka videos kan vara underhållande. Jag kan absolut ta att folk gnäller, det är internet trots allt, men varenda eviga nyhet om honom ska det gnällas.

Snälla.

Du som har batman som profilbild är ju knappast jätte mogen så jag kan förstå du tycker hans videos är underhållande. #Justsayin

Det där var ändå ganska uncalled for, hans profil/forumbild har ju knappast något med hans mentala tillstånd att göra. Med din logik så borde han ha haft en bild på Fredrik Reinfeldt för att bli tagen seriös på forumet eller få trevligt bemötande.

Från min synpunkt så är det snarare du som är omogen med tanke på din bedömning av honom som person utav en icke-representerande bild.

Vad jag också samtidigt observerar utifrån ditt påstående är att du har lätt för att diskriminera, eller framta egna grundlösa slutsatser utifrån det ytliga inte helt olikt från personer med fördomar och/eller rasistiska (i värsta jämförelsen).

Inte helt olikt amerikaner, inte vill du vara som en amerikan väl?

För amerikaner vill vi inte ha....


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Hapl0:

Jag måste nog sälla mig till kritikerna av PDP, i allafall när det gäller det här klippet.
Jag har inte tidigare sett honom, men tycker väl det är ok om det går bra för honom när han gör sin grej. För mig var det dock alldeles för barnsligt och fjantigt.

Det jag reagerade på här, var hur "clueless" han verkade vara. (fast det kanske också är hans grej? Eller det kanske är inne hos p12 orna att inte ha en aning? )

Han verkar överhuvudtaget inte greppa att man spelar Ripleys dotter Amanda i spelet. Den Ripley som Sigourney Weaver spelar i Alien filmerna heter Ellen Ripley.
Det blir också helt obegripligt när han läser besättningslistan över Nostromo (film skeppet) och tror att det är samma Ripley. Det får mig lite att tveka på hans engelskakunskaper.

En annans sak är när han nämner 80-tals inredningen, när det egenligen är 70-talets vision av scifi, Alien hade premiär 1979 (Ja, jag vet att det är petitesser, men det är störande när man missar sådana saker.;P )

Det var säkert ett flertal saker, men jag stängde av ljudet kort därefter, eftersom jag inte orkade med allt prebuertala flamsande.

Annars var det kul att se lite mer från miljöerna, vilket verkar riktigt lovande.

Och för att inte verka sån, även om PDP inte är min kopp te, så vill jag önska honom lycka till med sin grej.

Det är ganska uppenbart att du liksom jag är en fan av filmerna men de allra flesta har ingen aning om de faktum du räknade upp, särskilt inte de som föddes 10 år efter filmens premiär.

Apropå soundtracket så kan du inte klassa avant-garde som tillhörande någon bestämd tidsperiod men 80-talet är de facto det decennium som Alien satte sin prägel på filmhistorien. Det finns inget i filmen som är typiskt 70-tal.

Det var iofs inte soundtracket som han (eller jag kommenterade) utan inredningen, soffor etc ;).
Sedan har du naturligtvis rätt att Alien både präglade och präglades av 80 talet, men ALIEN var framför allt en 70 tals scifi vision, såsom Star Wars och Star trek the movie.

80 talets Scifi var mer som Aliens, dvs lite mer industriellt och dystopiskt till skillnad mot 70 talets väldigt vita och i viss mån sterila miljöer. ALIEN bröt iofs den trenden lite grand, då den införde lite skitigare och ingrodda miljöer. Vilket jag tycker de har fångat elegant i spelet. (ledsen för Offtopic nerderiet )

Medlem

Stängde av klippet efter 7 minuter, inte för att jag inte gillar PewDiePie utan för att jag vill helst njuta av spelet på egen hand när det väl släpps.

Medlem

Kan vi försöka vara lite mindre gnälliga eller? Just nu håller ni på och gråter i varje artikel som inte handlar om witcher 3.

KoP
Medlem
Skrivet av SpajN:
Skrivet av Bassepojken:

Så barnsliga alla är så fort det skrivs en nyhet om att Pewdiepie spelar/gör någonting. Är det så konstigt att det skrivs om honom, han är svensk och störst på Youtube. Räcker det med anledningar?

Jag är inget stort fan, men kan absolut tycka videos kan vara underhållande. Jag kan absolut ta att folk gnäller, det är internet trots allt, men varenda eviga nyhet om honom ska det gnällas.

Snälla.

Du som har batman som profilbild är ju knappast jätte mogen så jag kan förstå du tycker hans videos är underhållande. #Justsayin

Nu känns det som att du grabbar efter halmstrån. -_- Ska vi dra det hela till sin spets så kan vi väl kalla alla här på FZ omogna då dom flesta säkerligen är här utav samma orsak: Spel som rekreation och lek. Usch vad barnsligt.. eller?

Kom igen, var inte så trist och uptight. Allt behöver inte vara så seriöst 24 timmar om dygnet.

Medlem

Kollar aldrig på Pewdiepie men gav detta ett försök - hade faktiskt inget emot videon. Visst var han väldigt uppspelt men det sa han ju också, han uttrycker väl sin glädje och upphetsning av att få spela Isolation.

Medlem
Skrivet av goose72:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Parabellum87:

Jag har en anledning. Han skriker och är en jävla tomte.

Förstår att det går hem hos kidzen och p12orna som dig då.

Wow en riktigt dålig kommentar, du är väl medveten om att även många vuxna kollar på pewdie? Och när sist kollade du på honom? Han har lugnat sig rejält mycket när det kommer till skrikandet, jag hade själv svårt för han i början men nu kollar jag dagligen på han när han släpper något som faller i mitt intresse.
Är jag en p12a då? Tänkte för jag fyller 25 nu i januari men jag kanske har tagit fel på vilket årtal jag föddes?

Folk här kan verkligen inte ta att FZ postar en nyhet om Pewdie, det finner jag riktigt sorgligt. Om ni ogillar han så mycket varför ens ödsla bort eran tid på att skriva gnälliga kommentarer som inte har något utav värde alls?
Ingen har precis tvingat er att kolla på honom, det enda ni verkar vela är att få skriva det värsta ni vet om han bara för att ni kan och för att ni är relativt anonyma på internet.

Klarar ni inte av att skriva någorlunda vettigt så skriv inte över huvud taget då så slipper vi er.

Själv tycker jag att Parabellum87's inlägg var ganska kul (-5 sista orden) och jag skrattade till, för det är precis så jag upplever Pewdiepie.

Parabellum87 svarade ju bara varför vissa av oss inte klarar av att se på dessa youtubeklipp. Sen har det nog oftast inget med avundsjuka att göra, bara att man anser att det är trams som produceras av den framgångsrike Felix. Men vi som tycker så har väl fel, eftersom han har så många followers?
Eller har vi inte rätten att säga vad vi vill här i Sverige?

Och ang informationsvärde så tillförde ju inte din postning så mycket heller, då Parabellum87 redan blivit besvarad med det du skrivit, i tidigare inlägg...och får man inte ventilera vad man känner inför en artikel (ok, näthat går bort, men det har jag inte sett något av här, bara ogillande), så tycker jag att kommentarer kan tas bort helt o hållet från FZ's sidor.

Fast att spy ur sig att det bara är 12 åringar som ser tillför ju mindre än vad min kommentar gjorde, självklart får ni tycka vad ni vill men han kom inte ut med något vettigt alls, sen att du dessutom inte tål att jag gick emot honom är inte mitt bekymmer. Hans kommentar var väldigt onödig eftersom han säger saker utan större fakta, alltså han antar bara utan vilket är riktigt dåligt.

Sedan vad var det i min kommentar som inte tillförde så mycket? Jag förklarar att det även är många vuxna som kollar på pewdie, samt att han har lugnat sig rejält med sitt skrikande och att kan man inte skriva någorlunda vettigt så bör man helt låta bli att skriva alls, och att ingen har bett er som ogillar honom att titta så varför ens slösa bort tid på att kommentera ens?

Jojo jag kom med inte något bra alls, eller är det för att du inte tål att jag säger emot?

Medlem

Istället för att njuta av hela 20 min alien! Så grinas det om pew..

Inaktiv

jag skulle hellre dö än att titta på honom eller titta på andra som spelar spelet

Medlem
Skrivet av windowmaker:

Jag skiter i PewDiePie men jag vill inte se honom på FZ.
Vill jag se någon spela Alien: Isolation så ska det vara Calle.

Ja FZ, lägg inte upp en video när världens mest kända gamer testar ett nytt spel...

Sluta gnäll folk, för så svårt är det inte att leta upp någon annan som spelar skiten som länkas.

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av goose72:

Själv tycker jag att Parabellum87's inlägg var ganska kul (-5 sista orden) och jag skrattade till, för det är precis så jag upplever Pewdiepie.

Parabellum87 svarade ju bara varför vissa av oss inte klarar av att se på dessa youtubeklipp. Sen har det nog oftast inget med avundsjuka att göra, bara att man anser att det är trams som produceras av den framgångsrike Felix. Men vi som tycker så har väl fel, eftersom han har så många followers?
Eller har vi inte rätten att säga vad vi vill här i Sverige?

Och ang informationsvärde så tillförde ju inte din postning så mycket heller, då Parabellum87 redan blivit besvarad med det du skrivit, i tidigare inlägg...och får man inte ventilera vad man känner inför en artikel (ok, näthat går bort, men det har jag inte sett något av här, bara ogillande), så tycker jag att kommentarer kan tas bort helt o hållet från FZ's sidor.

Fast att spy ur sig att det bara är 12 åringar som ser tillför ju mindre än vad min kommentar gjorde, självklart får ni tycka vad ni vill men han kom inte ut med något vettigt alls, sen att du dessutom inte tål att jag gick emot honom är inte mitt bekymmer. Hans kommentar var väldigt onödig eftersom han säger saker utan större fakta, alltså han antar bara utan vilket är riktigt dåligt.

Sedan vad var det i min kommentar som inte tillförde så mycket? Jag förklarar att det även är många vuxna som kollar på pewdie, samt att han har lugnat sig rejält med sitt skrikande och att kan man inte skriva någorlunda vettigt så bör man helt låta bli att skriva alls, och att ingen har bett er som ogillar honom att titta så varför ens slösa bort tid på att kommentera ens?

Jojo jag kom med inte något bra alls, eller är det för att du inte tål att jag säger emot?

Jag repeterar, den infon du gav var inte ny, den hade redan tagits upp i inlägg som gjorts innan ditt. Jag tänkte bara påvisa att din postning inte tillförde något nytt och alltså inte heller hade behövt postas.

Men allt detta käbbel om han går att titta på eller inte påminner lite om denna underbara sketch

https://www.youtube.com/watch?v=kQFKtI6gn9Y

Medlem

En seriös fråga , störde mig på att alla gubbar i spelet svettades ? eller vad var det? de var ju blöta i ansiktet allihopa? till och med robot killen? :S

Medlem

ugh får hoppa denna videon då jag verkligen inte klarar av pewdiepie. känns som man vill begå självmord efter några minuter med hans videos.

WAAAAAAAAAAAAZUP BROOOOOOOOOOOOOOZ....


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Njaaa, sparar mig hellre tills spelet är släppt!

123
Skriv svar