Robot
Fifa 15

EA släpper på realismhetsen och gör årets Fifa till en arkadigare fotbollsupplevelse. Ett smart drag.

#ea-canada, #fifa-14, #fifa-15, #nhl-15, #pes-2015


Medlem
Fifa 15

Riktigt trevligt spel faktiskt! kul med lite Fifa igen


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Verkar ju finnas ett par buggar iallafall:

https://www.youtube.com/watch?v=yFIjHWGbUNg

Medlem

Buu! Köper nog Pes detta år


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Fick hem det på releasedagen och kan direkt säga att detta är bra mycket bättre än FIFA 14. Buggigt, javisst men det har man lärt leva med vid det här laget och kommer givetvis patchas bort. Största märkbara skillnaden för mig var att det nu är förbannat svårt att göra mål. Målvakterna är mycket bättre än i tidigare upplagor. Dessutom är bollfysiken utvecklad ännu mer vilket resulterar i t.ex. otroligt tillfredsställande långdistansskott.

Rättvist betyg och bra recension!


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Nyheten:

Aktiviteten som pågår kring den bollförande spelaren är imponerande, med offensiva spelare som hela tiden försöker göra sig spelbara i djupled och sidled, medan försvararna anpassar sina positioner. Här syns verkligen effekterna av de kraftfullare konsolerna tydligt.

Så detta gäller inte PS3:n (och xbox 360)? Hur är spelet till de gamla konsollerna, nån som testat? Och hur är laddningstiderna?

Medlem

Tycker personligen detta är ett av dom absolut sämsta fifa-spelen nånsin. Har köpt alla sen 1996. Målvakterna är ren skit. Totalt omöjligt att göra mål från 16-20 meter på hårda skott, dom slänger sig som stålmannen och tar allt. Lättare att göra mål vid närmsta stolpen än i bortre, dom skär av vinklarna för mkt.
Passningsspelet är för simpelt, en genomskärare på y-knappen från försvarsspelet sen har man ett friläge alltför ofta.
Snabba spelare är för snabba, alldeles för arkardigt.
Största problemet är skotten/målvakterna. Betydligt större chans att göra mål på en pissig retur än ett bra skott, vilket bara är trist. Just skjutandet/målvakterna va perfekta i fifa14, lagom svårt. Här tar dom sånt dom inte bored ta och släpper in sånt dom inte borde släppa in. Göra mål från riktigt långt håll är enklare än strax utanför straffområdet.
Min högst personliga åsikt, full respekt att man kan gilla detta, men jag tycker det är värt kanske en 2:a

Medlem

Personligen hade jag hoppats på att spelet skulle kräva ännu mer skicklighet, framförallt i passningsspelet. Att behöva tänka på hastighet/momentum/balans etc i bollmottagningar, passningar och skottlägen var något som gjorde spelet bättre och mer utmanande. Det största problemet är fortfarande att man valt att "dumma ner" spelen med styrningsassistans som gör att matcherna online präglas av automatiska pingpong-passningar och skott som sitter 9 gånger av 10 (hoppas de nya målvakterna tar fler skott i denna upplaga). Däremot är jag överlycklig att man valt att lägga fokus på AI'ns rörelser då det har varit under all kritik under väldigt lång tid

Inaktiv

Köpte det till Ps4 på releasedagen. Riktigt kul. Få spel slår Fifa tillsammans med ett par tre polare i soffan.

Medlem

Det finns dock ett stort problem med årets FIFA till PS4, det är nämligen helt OSPELBART.

Det är inte spelmekaniken i sig, utan att det laggar fruktansvärt så fort spelet kopplar upp sig mot EAs servrar att man inte kan spela. Det laggar t.o.m. i menyerna så tillvida att när jag först märkte det så trodde jag att den nyinförskaffade PS4an var trasig.

Det är inte bara att spela offline, då spelet kräver att du kopplar upp dig och en stor del av spellägena är beroende av EAs servrar.

Det finns tydligen vissa "workarounds", som att stänga av UPnP på routern, logga in med ett icke ps+ konto för att sedan byta profil...men det funkar sådär. EA måste fixa detta snarast.
(videolänk till fix: http://www.youtube.com/watch?v=-8Hs-4kkFuQ )

(Tur att man har PES 15 demot för att stilla sin fotbollshunger, och WOW!!! vilket demo det är...FIFA kommer att få det tufft när det släpps. om inte Konami "tapppar bollen" igen, som de gjorde med förra årets katastrof.)

OBS!!! Varning utfärdad alltså för FIFA 15 till PS4 tills EA patchar skiten så att det blir spelbart!!

Medlem

Är sjukt besviken på FIFA 15, helt omöjligt att försvara sig då backarna alltid gör dom simplaste misstagen och att motståndarens målvakt alltid är överlägset mycket bättre än sin egen + inga stora förändringar i career mode då det går som en cirkel åter igen..

Medlem
Skrivet av Hapl0:

Det finns dock ett stort problem med årets FIFA till PS4, det är nämligen helt OSPELBART.

Det är inte spelmekaniken i sig, utan att det laggar fruktansvärt så fort spelet kopplar upp sig mot EAs servrar att man inte kan spela. Det laggar t.o.m. i menyerna så tillvida att när jag först märkte det så trodde jag att den nyinförskaffade PS4an var trasig.

Det är inte bara att spela offline, då spelet kräver att du kopplar upp dig och en stor del av spellägena är beroende av EAs servrar.

Det finns tydligen vissa "workarounds", som att stänga av UPnP på routern, logga in med ett icke ps+ konto för att sedan byta profil...men det funkar sådär. EA måste fixa detta snarast.
(videolänk till fix: http://www.youtube.com/watch?v=-8Hs-4kkFuQ )

(Tur att man har PES 15 demot för att stilla sin fotbollshunger, och WOW!!! vilket demo det är...FIFA kommer att få det tufft när det släpps. om inte Konami "tapppar bollen" igen, som de gjorde med förra årets katastrof.)

OBS!!! Varning utfärdad alltså för FIFA 15 till PS4 tills EA patchar skiten så att det blir spelbart!!

Hmmm. Vad har du för uppkoppling? Jag sitter själv med trådat till ps4an med 100/10 och jag har inte upplevt något lagg alls, och jag är ständigt ansluten till servern.

Medlem
Skrivet av Dantrew:
Skrivet av Hapl0:

Det finns dock ett stort problem med årets FIFA till PS4, det är nämligen helt OSPELBART.

Det är inte spelmekaniken i sig, utan att det laggar fruktansvärt så fort spelet kopplar upp sig mot EAs servrar att man inte kan spela. Det laggar t.o.m. i menyerna så tillvida att när jag först märkte det så trodde jag att den nyinförskaffade PS4an var trasig.

Det är inte bara att spela offline, då spelet kräver att du kopplar upp dig och en stor del av spellägena är beroende av EAs servrar.

Det finns tydligen vissa "workarounds", som att stänga av UPnP på routern, logga in med ett icke ps+ konto för att sedan byta profil...men det funkar sådär. EA måste fixa detta snarast.
(videolänk till fix: http://www.youtube.com/watch?v=-8Hs-4kkFuQ )

(Tur att man har PES 15 demot för att stilla sin fotbollshunger, och WOW!!! vilket demo det är...FIFA kommer att få det tufft när det släpps. om inte Konami "tapppar bollen" igen, som de gjorde med förra årets katastrof.)

OBS!!! Varning utfärdad alltså för FIFA 15 till PS4 tills EA patchar skiten så att det blir spelbart!!

Hmmm. Vad har du för uppkoppling? Jag sitter själv med trådat till ps4an med 100/10 och jag har inte upplevt något lagg alls, och jag är ständigt ansluten till servern.

Jag sitter också trådat på 100/10. Första dagen flöt det fint, andra dagen laggade det som f-n och nu måste jag köra fulfixen logga in och ut med ett annat konto, vilket funkar hälften av gångerna.

Updatering: En uppdatering av routerns firmware fixade mitt lagg problem,

Medlem

Jag är väldigt glad. Utöver taktiken och allt kosmetiskt lull lull så är närkamper mycket mera spännande nu. Vem som helst kan vinna bollen och det mest avgörande är hur bra spelaren är.

Medlem
Skrivet av Daven:

Målvakterna är ren skit. Totalt omöjligt att göra mål från 16-20 meter på hårda skott, dom slänger sig som stålmannen och tar allt.

Stämmer inte. Det är för lätt att göra mål på avstånd. Oavsett svårighetsgrad.

Tyvärr är inte PES ett alternativ i år heller. Har helt tappat tron på Konami nu...

Men Fifa är iaf underhållande och kul och det räcker för mig.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av eatem:

Köpte det till Ps4 på releasedagen. Riktigt kul. Få spel slår Fifa tillsammans med ett par tre polare i soffan.

Hur är spellägena i lokal coop? Kan man köra större säsonger och bygga upp lag tillsammans och spela eller kan man bara köra enstaka matcher helt utan något egentligt mål annat än att vinna? Blir lite sugen på att köpa mitt första FIFA någonsin och det enda syftet är lokal coop så finns det inbakat i de flesta spellägen känns det som ett givet köp.

Medlem

Minus-listan saknar några punkter: Frustrerande AI och den där rappa styr-känslan tappar man helt bort ibland vid dribblingar och spelet känns emellanåt som ett quick time event-spel. I övrigt riktigt skoj!

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Daven:

Målvakterna är ren skit. Totalt omöjligt att göra mål från 16-20 meter på hårda skott, dom slänger sig som stålmannen och tar allt.

Stämmer inte. Det är för lätt att göra mål på avstånd. Oavsett svårighetsgrad.

Tyvärr är inte PES ett alternativ i år heller. Har helt tappat tron på Konami nu...

Men Fifa är iaf underhållande och kul och det räcker för mig.

Det stämmer visst. Från långt avstånd är det simpelt, från runt straffområdsgränsen tar dom nästan allt. Inte alls samma som på Fifa14. Dom står så långt ut att dom skär av vinklarna. Därför droppar även långskott över dom istället och sjunker in i mål.

Medlem
Skrivet av Daven:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Daven:

Målvakterna är ren skit. Totalt omöjligt att göra mål från 16-20 meter på hårda skott, dom slänger sig som stålmannen och tar allt.

Stämmer inte. Det är för lätt att göra mål på avstånd. Oavsett svårighetsgrad.

Tyvärr är inte PES ett alternativ i år heller. Har helt tappat tron på Konami nu...

Men Fifa är iaf underhållande och kul och det räcker för mig.

Det stämmer visst. Från långt avstånd är det simpelt, från runt straffområdsgränsen tar dom nästan allt. Inte alls samma som på Fifa14. Dom står så långt ut att dom skär av vinklarna. Därför droppar även långskott över dom istället och sjunker in i mål.

känns som att varannat fifa får till det som vissa vill ha det och varannat som de andra vill ha det

Jag har bara slutat bry mig så mycket. Är spelet kul så räcker det. Det är ju inte precis som att det förstör spelet även om det kan vara störigt...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Är det fortfarande bortplockade spellägen? Typ egna turneringar osv som plockades bort till Fifa 14 till nextgen-konsolerna.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Daven:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Daven:

Målvakterna är ren skit. Totalt omöjligt att göra mål från 16-20 meter på hårda skott, dom slänger sig som stålmannen och tar allt.

Stämmer inte. Det är för lätt att göra mål på avstånd. Oavsett svårighetsgrad.

Tyvärr är inte PES ett alternativ i år heller. Har helt tappat tron på Konami nu...

Men Fifa är iaf underhållande och kul och det räcker för mig.

Det stämmer visst. Från långt avstånd är det simpelt, från runt straffområdsgränsen tar dom nästan allt. Inte alls samma som på Fifa14. Dom står så långt ut att dom skär av vinklarna. Därför droppar även långskott över dom istället och sjunker in i mål.

känns som att varannat fifa får till det som vissa vill ha det och varannat som de andra vill ha det

Jag har bara slutat bry mig så mycket. Är spelet kul så räcker det. Det är ju inte precis som att det förstör spelet även om det kan vara störigt...

Jag tycker det är för mkt fel på detta fifat, så mkt att det förstör, tyvärr, för jag är en fifa-narkoman Men detta är inte ens kul stt spela tycker jag.

Medlem
Skrivet av KloN:

Verkar ju finnas ett par buggar iallafall:

https://www.youtube.com/watch?v=yFIjHWGbUNg

Halva nöjet är väl att råka få sjuka buggar och animationsfel?

Medlem

Köpte detta på Playstation store, men har ej Svenska som kommentators språk..

På EA´s FIFA15 sida står det inte ett smack vad jag kan se ang. kommentator språk, däremot så verkar svenska inte finnas med som kommentatorsspråk enl. Wikipedia..

Men vafasen.. är det rätt verkligen?
Vill gärna dubbelkolla med er/någon:
Ni som har FIFA15, finns det verkligen ej Svenska kommentarer?

Medlem

Det finns inte. Tror Glenn och gänget la ner för flera år sedan.

1
Skriv svar