FZ:s Shadow of Mordor-recension är på gång

Robot
FZ:s Shadow of Mordor-recension är på gång

Vi svingar svärdet i Midgård, och snart berättar vi hur kul det är.

#middle-earth-shadow-of-mordor, #monolith, #warner-bros-interactive


Medlem
FZ:s Shadow of Mordor-recension är på gång

förbeställt till ps4:an


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Vilket format?

Medlem

Fick upp ögonen sent för detta spel...men det ser grymt lovande ut. Monolith kanske har skapat något bra...för första gången på länge. Ge oss N.O.L.F. 3 snart!!!

Medlem

Min största fråga är varför 360 och PS3 behöver en hel månad extra...

Skägg.
10 Chambers

Eller i "Mellangården", som Tomas först tänkte skriva.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av xScaryKidx:

Min största fråga är varför 360 och PS3 behöver en hel månad extra...

Tror det är ett rent stategiskt beslut för att pusha nextgen.


signatur
Skrivet av xScaryKidx:

Min största fråga är varför 360 och PS3 behöver en hel månad extra...

Dyra format kommer sälja mer kanske?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag är taggad på spelet, men håller mig samtidigt lite skeptisk i.o.m. att jag har läst att spelet bara är 15-20 timmar långt. Om det nu inte finns något som tillger något av omspelningsvärde känns det inte helt värt för mig att betala fullpris för det antalet timmar.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Eller i "Mellangården", som Tomas först tänkte skriva.

Vårtgård!


signatur

Videomupp

Medlem

Finns det en Kinect variant med svärd istället för kontroll, så att man får svinga lite som man vill? Typ som Wii, fast annorlunda.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Någon som förbokat spel via codesnstuff.se? Har förbokat SoM den 24 September... Hoppas få nyckeln till Steam IDAG så man kan börja preloada 30 GB:en!

Känns som jag blivit lurad och gått på en scam sida.

http://codesnstuff.se/


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Wait what? Ni har en artikel om att ni håller på att skriva en recension? Vad kommer härnäst? "Calle updaterar snart sin blogg" eller "Vi skriver just nu nyheten om att Cooking mama 5 HD släpps snart!"?

Inaktiv

Valdigt likt Assasins Creed, exakt samma volt ner i en hostack nar man hoppar ner fran tak, och mycket likt med att klattra pa vaggar och fimpa folk mm,
sag ett klipp pa Youtube och han som lirade sa att han trodde ibland att han lirade Assasin Creed,
mycket bra spelkontroll enligt testarn.

Redaktör
Skrivet av BeeJac:

Wait what? Ni har en artikel om att ni håller på att skriva en recension? Vad kommer härnäst? "Calle updaterar snart sin blogg" eller "Vi skriver just nu nyheten om att Cooking mama 5 HD släpps snart!"?

Spelet har fått höga betyg och vi ligger efter med recensionen, jag tycker det motiverar att berätta att vi är på gång med vår recension.


signatur
Medlem
Skrivet av Remus:

Någon som förbokat spel via codesnstuff.se? Har förbokat SoM den 24 September... Hoppas få nyckeln till Steam IDAG så man kan börja preloada 30 GB:en!

Känns som jag blivit lurad och gått på en scam sida.

http://codesnstuff.se/

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=19191&gclid=CKmroMzBh...

Verkar rätt lugnt. Däremot så undrar jag hur Spelbutiken sköter sina utleveranser. Det står klart och tydligt på deras sida att de skickar ut paketen måndagar, onsdagar och fredagar. Spelet släpps på fredag, så betyder det att de skickar iväg det på onsdagen och man får det redan på torsdagen eller skickar de först releasedagen (d.v.s. fredag så man inte får det förän efter helgen...). Är snål av mig, men vill samtidigt inte vara utan spelet en hel helg om det visar sig vara göttans

Men jag väntar givetvis på FZs betyg oavsett innan man beställer! Har tröttnat lite på AC-stilen så hoppas innerligt det inte är för mycket av den varan alternativt att "head-on-approach" är betydligt roligare


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

Så sjukt jävla pepp på detta spelet! Förbeställt till Xbone


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Wait what? Ni har en artikel om att ni håller på att skriva en recension? Vad kommer härnäst? "Calle updaterar snart sin blogg" eller "Vi skriver just nu nyheten om att Cooking mama 5 HD släpps snart!"?

Bara jag som ser Cartman i WoW-avsnittet när han ropar "MAA BATHROOM, MAAAAAA!!!" varje gång jag läser ett liknande inlägg som det ovan?

Medlem

Utifrån de andra recensionerna så skriker detta spelet efter ett 4/5-betyg av Fz. Skulle bli förvånad om det får varken mer eller mindre än så.

Medlem
Skrivet av trashlight:
Skrivet av BeeJac:

Wait what? Ni har en artikel om att ni håller på att skriva en recension? Vad kommer härnäst? "Calle updaterar snart sin blogg" eller "Vi skriver just nu nyheten om att Cooking mama 5 HD släpps snart!"?

Bara jag som ser Cartman i WoW-avsnittet när han ropar "MAA BATHROOM, MAAAAAA!!!" varje gång jag läser ett liknande inlägg som det ovan?

Antagligen efter som det inte finns nån logik alls i den kopplingen.

Medlem
Skrivet av xScaryKidx:

Min största fråga är varför 360 och PS3 behöver en hel månad extra...

Det är en annan studio (inte Monolith) som arbetar med det för att monolith främst ville få xbox one, ps4 och pc versionerna att bli så bra som möjligt, de har även sagt att ps3 och xbox 360 versionerna kommer vara "nerbantade" jämfört med xbone, ps4 o pc versionerna.

Källa: Shadow of Mordor streamen på gamespots youtube kanal

Medlem

Gissade på 1/5 i omröstningen. Spelet har fått så goda betyg på andra håll - någon måste vara tvär. Jag räknar med att FZ är sidan som verkligen vågar ge spelet kritiken det förtjänar. Vad det än kan vara. För alla andra verkar hålla med om att det är tämligen fantastiskt.

Skämt åsido: jag brukar oftast vänta på recensioner (och sedan ytterligare några månader på rabatter) innan jag köper spel, men det här verkar riktigt kul. När nu GMG hade ett bra erbjudande kunde jag inte stå emot.

Medlem

Haha, läste något på gamereactor att man behövde 6gb dedikerat grafikminne för att kunna njuta av spelat på absolut högsta inställningarna. Där har ni något att bita i allt, om det som stod var sant......

Medlem

På väldigt kort tid har jag blivit alldeles för taggad på detta spel. Förbeställt på PS4 och 3.e kan inte komma fort nog. Men jag försöker tänka att det kommer bli en Dragon Age 2 av det hela, för att inte bli sur..


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av Darkmage1971:

Fick upp ögonen sent för detta spel...men det ser grymt lovande ut. Monolith kanske har skapat något bra...för första gången på länge. Ge oss N.O.L.F. 3 snart!!!

Trodde fan inte att nån kom ihåg gamla Kate Archer. Så jävla bra var det.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:
Skrivet av Darkmage1971:

Fick upp ögonen sent för detta spel...men det ser grymt lovande ut. Monolith kanske har skapat något bra...för första gången på länge. Ge oss N.O.L.F. 3 snart!!!

Trodde fan inte att nån kom ihåg gamla Kate Archer. Så jävla bra var det.

Det var ju någon nyhet för några månader sedan om att någon äntligen lyckats brotta till sig rättigheterna till NOLF-serien (eller iaf möjligheten att licensiera dem) efter att de varit MIA i flera år. Förhoppningsvis leder det till ett GOG-släpp av originalen, och förhoppningsvis leder DET till ett tredje spel.

Åh, vad jag älskade de första spelen.

*edit*

De får iofs göra ett tredje spel direkt också, men jag vill verkligen kunna spela igenom originalspelen igen. Jag har en vag aning om var jag kan ha de gamla skivorna, men det vore mycket enklare att bara köpa på nytt via GOG.

Medlem

Älskar Sagan om Ringen trilogin. Och detta spelet verkar lovande men är skeptisk till att det kommer vara repetitivt efter ett tag. Får hoppas på en bra PC port i vilket fall som helst.

Medlem
Skrivet av Ercarret:
Skrivet av Ricomaniac:
Skrivet av Darkmage1971:

Fick upp ögonen sent för detta spel...men det ser grymt lovande ut. Monolith kanske har skapat något bra...för första gången på länge. Ge oss N.O.L.F. 3 snart!!!

Trodde fan inte att nån kom ihåg gamla Kate Archer. Så jävla bra var det.

Det var ju någon nyhet för några månader sedan om att någon äntligen lyckats brotta till sig rättigheterna till NOLF-serien (eller iaf möjligheten att licensiera dem) efter att de varit MIA i flera år. Förhoppningsvis leder det till ett GOG-släpp av originalen, och förhoppningsvis leder DET till ett tredje spel.

Åh, vad jag älskade de första spelen.

*edit*

De får iofs göra ett tredje spel direkt också, men jag vill verkligen kunna spela igenom originalspelen igen. Jag har en vag aning om var jag kan ha de gamla skivorna, men det vore mycket enklare att bara köpa på nytt via GOG.

Då håller vi tumsen

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Tompa:
Skrivet av BeeJac:

Wait what? Ni har en artikel om att ni håller på att skriva en recension? Vad kommer härnäst? "Calle updaterar snart sin blogg" eller "Vi skriver just nu nyheten om att Cooking mama 5 HD släpps snart!"?

Spelet har fått höga betyg och vi ligger efter med recensionen, jag tycker det motiverar att berätta att vi är på gång med vår recension.

Just det här spelet hade också något barockt som ett embargo för USA och ett för Europa. På Internet. Det globala nätverket. Japp...


signatur
Skrivet av Hittebarn:
Skrivet av Remus:

Någon som förbokat spel via codesnstuff.se? Har förbokat SoM den 24 September... Hoppas få nyckeln till Steam IDAG så man kan börja preloada 30 GB:en!

Känns som jag blivit lurad och gått på en scam sida.

http://codesnstuff.se/

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=19191&gclid=CKmro...

Verkar rätt lugnt. Däremot så undrar jag hur Spelbutiken sköter sina utleveranser. Det står klart och tydligt på deras sida att de skickar ut paketen måndagar, onsdagar och fredagar. Spelet släpps på fredag, så betyder det att de skickar iväg det på onsdagen och man får det redan på torsdagen eller skickar de först releasedagen (d.v.s. fredag så man inte får det förän efter helgen...). Är snål av mig, men vill samtidigt inte vara utan spelet en hel helg om det visar sig vara göttans

Men jag väntar givetvis på FZs betyg oavsett innan man beställer! Har tröttnat lite på AC-stilen så hoppas innerligt det inte är för mycket av den varan alternativt att "head-on-approach" är betydligt roligare

De försöker se till så du har spelet på releasedagen

Skrivet av Puscifer:

Jag är taggad på spelet, men håller mig samtidigt lite skeptisk i.o.m. att jag har läst att spelet bara är 15-20 timmar långt. Om det nu inte finns något som tillger något av omspelningsvärde känns det inte helt värt för mig att betala fullpris för det antalet timmar.

Men kom igen, ska vi gnälla på 15-20 timmar? vill du ha ett oändligt mmo så får du nog leta vidare.

8-9 för te.x Max Payne 3 förstår jag att man kan dra öronen åt sig för, men 15-20 timmars underhållning är bra valuta för slantarna


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

12
Skriv svar