Se första kvarten från Forza Horizon 2

Robot
Se första kvarten från Forza Horizon 2
Medlem
Se första kvarten från Forza Horizon 2

Är det bara jag, eller ser det inte ut som att Lamborghinin i början har samma handling som Chevroleten i andra halvan av videon? Man kan ju tycka att en sportbil och en muskelbil borde hantera kurvor olika.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Till synes väldigt tråkig körkänsla och fysik. Men spelet är väl inte gjort för att visualisera verkligheten riktigt.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

KoP
Medlem
Skrivet av Puscifer:

Är det bara jag, eller ser det inte ut som att Lamborghinin i början har samma handling som Chevroleten i andra halvan av videon? Man kan ju tycka att en sportbil och en muskelbil borde hantera kurvor olika.

Jag tror nästa man måste testa själv för att "känna" hur handlingen är. Svårt att avgöra när man tittar på när någon annan spelar.

KoP
Medlem
Skrivet av Blomman1337:

Till synes väldigt tråkig körkänsla och fysik. Men spelet är väl inte gjort för att visualisera verkligheten riktigt.

Nej Forza Horizon är deras avstickare åt det mera arkadaktiga hållet. Vill man ha något helt annat får man spela Forza Motorsport.

Förövrigt helt ok körkänsla (har testat demon).

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Blomman1337:

Till synes väldigt tråkig körkänsla och fysik. Men spelet är väl inte gjort för att visualisera verkligheten riktigt.

Nej Forza Horizon är deras avstickare åt det mera arkadaktiga hållet. Vill man ha något helt annat får man spela Forza Motorsport.

Förövrigt helt ok körkänsla (har testat demon).

Något motsägelsefullt att säga att körkänsla ok - och arkadaktigt?

I min värld är bara sim bra körkänsla.
Och att efter moddar kunna känna/märka skillnad blir också sim.

Är inte Horizon för de som gillar ha plattan i mattan bara hela vägen, och inget större missöde kan hända än att stanna några ögonblick.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Blomman1337:

Till synes väldigt tråkig körkänsla och fysik. Men spelet är väl inte gjort för att visualisera verkligheten riktigt.

Nej Forza Horizon är deras avstickare åt det mera arkadaktiga hållet. Vill man ha något helt annat får man spela Forza Motorsport.

Förövrigt helt ok körkänsla (har testat demon).

Något motsägelsefullt att säga att körkänsla ok - och arkadaktigt?

I min värld är bara sim bra körkänsla.
Och att efter moddar kunna känna/märka skillnad blir också sim.

Är inte Horizon för de som gillar ha plattan i mattan bara hela vägen, och inget större missöde kan hända än att stanna några ögonblick.

Typ så ja, lite GTA 5 över det hela.
FM5 har bra körkänsla. Horizon 2 har det inte (har testat demon)

Edit: Videon här ovan ser ut att flyta bättre än vad det gör hemma hos mig.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Puscifer:

Är det bara jag, eller ser det inte ut som att Lamborghinin i början har samma handling som Chevroleten i andra halvan av videon? Man kan ju tycka att en sportbil och en muskelbil borde hantera kurvor olika.

Jag tror nästa man måste testa själv för att "känna" hur handlingen är. Svårt att avgöra när man tittar på när någon annan spelar.

Mjo, det var mer en allmän tanke som slog mig.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv

Är skademodellen av, eller va? O.o

Inaktiv
Skrivet av anon_276063:

Är skademodellen av, eller va? O.o

Bilar har väl aldrig tagit nån synbar skada i Forza eller ?
Samma är det i Gran Turismo spelen, iaf vad jag minns från min ps2 och ps3.
Vet nån hur det är med Drive Club tro,
och för övrigt minns man inte många spel som har synbar skada .

Jisses vad man saknar spel som Destruction Derby och Carmageddon dom var grymt roliga.

KoP
Medlem
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Blomman1337:

Till synes väldigt tråkig körkänsla och fysik. Men spelet är väl inte gjort för att visualisera verkligheten riktigt.

Nej Forza Horizon är deras avstickare åt det mera arkadaktiga hållet. Vill man ha något helt annat får man spela Forza Motorsport.

Förövrigt helt ok körkänsla (har testat demon).

Något motsägelsefullt att säga att körkänsla ok - och arkadaktigt?

I min värld är bara sim bra körkänsla.
Och att efter moddar kunna känna/märka skillnad blir också sim.

Är inte Horizon för de som gillar ha plattan i mattan bara hela vägen, och inget större missöde kan hända än att stanna några ögonblick.

Nej det behöver nödvändigtvis inte vara motsägelsefullt. Det beror ju på ens egna smak och tycke och personligen har jag inget emot bilspel som erbjuder en mera realistisk körkänska kontra spel som drar år arkadhållet. Jag kan finna nöje i båda.

Forza Horizon 2 har helt ok körkänsla jämnfört med andra arkadracers.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Puscifer:

Är det bara jag, eller ser det inte ut som att Lamborghinin i början har samma handling som Chevroleten i andra halvan av videon? Man kan ju tycka att en sportbil och en muskelbil borde hantera kurvor olika.

Jag tror nästa man måste testa själv för att "känna" hur handlingen är. Svårt att avgöra när man tittar på när någon annan spelar.

Mjo, det var mer en allmän tanke som slog mig.

I början på andra racet ser man att han har tracktion controll on, steering normal istället för simulation, ändrar man av dem blir det bra mycket svårare, ialf till en början.

Medlem

Har jäkligt roligt spel hittills, köpte det från US Marketplace och sitter och lirar det nu.

Där finns gott om hjälpmedel, slår du på alla, ligger bilarna som limmade på vägen. Själv har jag slagit av alla hjälpmedel utom ABS, och kör med "simulator"-styrning, då blir det helt annat. Det är lätt hänt att du spinner av, och du kan glömma att bara hålla ner gasen.Tycker spelet hamnar någonstans mellan Forza 5 och t.ex NFS då, så där lagom seriöst, passar spelet bra.

Sen finns det liknande (om inte exakt samma?) tuning-system som i Forza 5. Av dom bilar och tunes som jag hunnit prova på hittills, känns det rejäl skillnad mellan dom.

Kan tillägga att precis som i demot, är det 100% stabila 30fps som gäller, inga drops alls vad jag har märkt. Hade gärna sett 60fps som många andra, men det här duger fint för mig.

Var ute och gled på vägarna när jag plötsligt fick syn på självaste Major Nelsons Drivatar.
Var tvungen att utmana honom, och vilket race det blev!

Medlem
Skrivet av Spit:

Har jäkligt roligt spel hittills, köpte det från US Marketplace och sitter och lirar det nu.

Där finns gott om hjälpmedel, slår du på alla, ligger bilarna som limmade på vägen. Själv har jag slagit av alla hjälpmedel utom ABS, och kör med "simulator"-styrning, då blir det helt annat. Det är lätt hänt att du spinner av, och du kan glömma att bara hålla ner gasen.Tycker spelet hamnar någonstans mellan Forza 5 och t.ex NFS då, så där lagom seriöst, passar spelet bra.

Sen finns det liknande (om inte exakt samma?) tuning-system som i Forza 5. Av dom bilar och tunes som jag hunnit prova på hittills, känns det rejäl skillnad mellan dom.

Kan tillägga att precis som i demot, är det 100% stabila 30fps som gäller, inga drops alls vad jag har märkt. Hade gärna sett 60fps som många andra, men det här duger fint för mig.

Var ute och gled på vägarna när jag plötsligt fick syn på självaste Major Nelsons Drivatar.
Var tvungen att utmana honom, och vilket race det blev!

https://www.youtube.com/embed/Q-erzXwh69U

Coolt han verkade inte så sugen dock

Jag diggade demot otroligt mycket att jag förboka spelet direkt, men när klockan slog tolv igår och jag var inställd på att spela så fick Marketplace för sig att ändra release till den 3e vilket gjorde mig as förbannad för det stod 30e precis innan....RAGE!!!!


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

1
Skriv svar