Project Cars når 1080p och 60 fps på konsolerna

Robot
Project Cars når 1080p och 60 fps på konsolerna

Utvecklarna lovar bra flyt på både PS4 och Xbox One.

#slightly-mad-studios, #project-cars


Medlem
Project Cars når 1080p och 60 fps på konsolerna

Aaaaah, mycket trevligt för mig och min PS4!

Medlem

Man får vekrligen hoppas det är bättre än Shift 2.
Loaner cars hade så usla köregenskaper att det vart inte något kul alls - och dessa gick ju inte att göra något med, uppgradera eller liknande.
Och i karriären verkade väghållning bygga på hur långt avståndet var till optimala linjen, inte hastighet och väggrepp. Du kunde t.ex köra 60km/tim vid kanten av banan och åka av - med superbilar. Inte ens en Skoda skulle göra det i verkligheten.

Som sagt jag hoppas....

Medlem

HAHA wii u, som vanligt......

Medlem

Ser verkligen fram emot det här. Körde betan på pc och det var underbart. (ja jag körde med fanatec ratt)


signatur

Jäh!

Medlem

"On Xbox One it's not quite 1080p at the moment. But it's not representative of the final quality. We're still aiming to get there."

Medlem

Kantutjämningen är väl ställd på 0 för att åstakomma 60fps, precis som Forza på ONE som ser jäkligt ryckigt ut.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Man får vekrligen hoppas det är bättre än Shift 2.
Loaner cars hade så usla köregenskaper att det vart inte något kul alls - och dessa gick ju inte att göra något med, uppgradera eller liknande.
Och i karriären verkade väghållning bygga på hur långt avståndet var till optimala linjen, inte hastighet och väggrepp. Du kunde t.ex köra 60km/tim vid kanten av banan och åka av - med superbilar. Inte ens en Skoda skulle göra det i verkligheten.

Som sagt jag hoppas....

Du behöver inte vara orolig, det leverar! Har det gjort sen första alpha releasen kom!
Denna inspelningen gjordes för ett år sedan, spelet har fått ett ex antal uppgraderingar sedan dess och måste säga att det håller bra mått nu!


signatur

Sim-Racing

Medlem
Skrivet av Pro2Race:
Skrivet av LariosoDog:

Man får vekrligen hoppas det är bättre än Shift 2.
Loaner cars hade så usla köregenskaper att det vart inte något kul alls - och dessa gick ju inte att göra något med, uppgradera eller liknande.
Och i karriären verkade väghållning bygga på hur långt avståndet var till optimala linjen, inte hastighet och väggrepp. Du kunde t.ex köra 60km/tim vid kanten av banan och åka av - med superbilar. Inte ens en Skoda skulle göra det i verkligheten.

Som sagt jag hoppas....

Du behöver inte vara orolig, det leverar! Har det gjort sen första alpha releasen kom!
Denna inspelningen gjordes för ett år sedan, spelet har fått ett ex antal uppgraderingar sedan dess och måste säga att det håller bra mått nu!

https://www.youtube.com/embed/ZcHf1QG8hvk

För bara några månader sedan läste jag senast om klagomål för att spelet var för likt Shift 2 och använder sig av samma fysik.
Därför är jag skeptisk till det här spelet tills jag har testat det.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Längtar som bara den!! Jag har följt Rene Rast (professionell racing-förare) länge på youtube och gillar verkligen det han lägger upp.


signatur

Nothing is power without Control

ZF
Medlem

fint av dem att stödja WiiU, då har den åtminstone ett bilspel.

nersidan jag ser är kontrollen. visst skulle gasen kunna lösas med ena pinnen, funkade i GT men kändes lite sladdrigt. en annan möjlighet vore kanske att ha wiimoten som gas i luften, genom att luta den, och styra med pinnen på tillbehöret.

Inaktiv

Ja, när ska konsolerna hänga med i utvecklingen egentligen? -.-

Skrivet av erazerswe:

Längtar som bara den!! Jag har följt Rene Rast (professionell racing-förare) länge på youtube och gillar verkligen det han lägger upp.

https://www.youtube.com/embed/-8QXf-D7dtY

jag kör om han med min trimmade 240

dmn
Medlem

Det är sjukt att det blir en rubrik när ett spel är 1080/60, lol.

Inaktiv
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av erazerswe:

Längtar som bara den!! Jag har följt Rene Rast (professionell racing-förare) länge på youtube och gillar verkligen det han lägger upp.

https://www.youtube.com/embed/-8QXf-D7dtY

jag kör om han med min trimmade 240

Försökte du skryta och känna dig duktig nu?

Medlem
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av erazerswe:

Längtar som bara den!! Jag har följt Rene Rast (professionell racing-förare) länge på youtube och gillar verkligen det han lägger upp.

https://www.youtube.com/embed/-8QXf-D7dtY

jag kör om han med min trimmade 240

Svårt att köra om någon som sitter stilla.
Gäsp, vad kan man förvänta sig av någon som kör en trimmad 240.

ZF
Medlem

jag blåser om er allihop på min flygande cykel som drivs av kärlek.

Medlem

Jag har nyligen tagit upp PCars igen och börjat sätta lite varvtider och jag måste säga att de har börjat buggfixa och optimera ordenligt. Det är lite att önska av menyerna just nu, men det ser verkligen lovande ut inne i själva spelet. Du blir belönad om du trixar lite med bilens inställningar.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Man får vekrligen hoppas det är bättre än Shift 2.
Loaner cars hade så usla köregenskaper att det vart inte något kul alls - och dessa gick ju inte att göra något med, uppgradera eller liknande.
Och i karriären verkade väghållning bygga på hur långt avståndet var till optimala linjen, inte hastighet och väggrepp. Du kunde t.ex köra 60km/tim vid kanten av banan och åka av - med superbilar. Inte ens en Skoda skulle göra det i verkligheten.

Som sagt jag hoppas....

Jag har ett pCARS membership och det är definitivt mycket, mycket bättre. Tyckte inte om Shift 2 alls. Älskar detta.

1
Skriv svar