Bioware streamar Dragon Age: Inquisition ikväll

Robot
Medlem
Bioware streamar Dragon Age: Inquisition ikväll

signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Än så länge ser kameran väldigt bra ut vilket är viktigt för min del.
De flyttar ständigt omkring den till olika vinklar från både fågelperspektiv och "över axeln".

Missat om de har pratat något om AI-customisation, som med de krav man kunde ställa in för AI:n i ettan att ta potions / heala när de kommer under en viss procent eller fokusera på AoE om det fanns fler än 3 fiender etc.

Medlem
Skrivet av anon_178365:

Ser framåt emot Dragon Age 3, Hoppas verkligen att Bioware visar vad dom kan med det så dom får alla riktiga RPG nördar med sig igen, som mig t.ex!

Deras senaste spel var Mass Effect 3 och det var nog ändå det bästa i serien, bara slutet var tveksamt resten var riktigt bra. Vill verkligen att det ska gå bra för Bioware, har förbokat denna då jag ändå hade köpt det oavsett vad som sägs om det RPG nörd som man är!

mass effect 3 det bästa?
Om du vill spela bra rpg's spela fallout 1/2 och dom du redan gjort det spela divinity original sin.

Medlem
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av pinalina:

Ser framåt emot Dragon Age 3, Hoppas verkligen att Bioware visar vad dom kan med det så dom får alla riktiga RPG nördar med sig igen, som mig t.ex!

Deras senaste spel var Mass Effect 3 och det var nog ändå det bästa i serien, bara slutet var tveksamt resten var riktigt bra. Vill verkligen att det ska gå bra för Bioware, har förbokat denna då jag ändå hade köpt det oavsett vad som sägs om det RPG nörd som man är!

mass effect 3 det bästa?
Om du vill spela bra rpg's spela fallout 1/2 och dom du redan gjort det spela divinity original sin.

Eller Planescape Torment.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av pinalina:

Ser framåt emot Dragon Age 3, Hoppas verkligen att Bioware visar vad dom kan med det så dom får alla riktiga RPG nördar med sig igen, som mig t.ex!

Deras senaste spel var Mass Effect 3 och det var nog ändå det bästa i serien, bara slutet var tveksamt resten var riktigt bra. Vill verkligen att det ska gå bra för Bioware, har förbokat denna då jag ändå hade köpt det oavsett vad som sägs om det RPG nörd som man är!

mass effect 3 det bästa?
Om du vill spela bra rpg's spela fallout 1/2 och dom du redan gjort det spela divinity original sin.

Eller Planescape Torment.

mmmmhmhhhmm fyfan vattnas i munnen, hur glömde jag de eller första neverwinter, baldurs gate, fan va bra spel de gjordes då, va tvungen att tänka och inte massa pilar som pekar dig åt de hållet du ska.

De va bättre förr huehue

Medlem
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av pinalina:

Ser framåt emot Dragon Age 3, Hoppas verkligen att Bioware visar vad dom kan med det så dom får alla riktiga RPG nördar med sig igen, som mig t.ex!

Deras senaste spel var Mass Effect 3 och det var nog ändå det bästa i serien, bara slutet var tveksamt resten var riktigt bra. Vill verkligen att det ska gå bra för Bioware, har förbokat denna då jag ändå hade köpt det oavsett vad som sägs om det RPG nörd som man är!

mass effect 3 det bästa?
Om du vill spela bra rpg's spela fallout 1/2 och dom du redan gjort det spela divinity original sin.

Glöm inte bort Wastelands 2.

Medlem
Skrivet av anon_178365:
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av anon_178365:

Ser framåt emot Dragon Age 3, Hoppas verkligen att Bioware visar vad dom kan med det så dom får alla riktiga RPG nördar med sig igen, som mig t.ex!

Deras senaste spel var Mass Effect 3 och det var nog ändå det bästa i serien, bara slutet var tveksamt resten var riktigt bra. Vill verkligen att det ska gå bra för Bioware, har förbokat denna då jag ändå hade köpt det oavsett vad som sägs om det RPG nörd som man är!

mass effect 3 det bästa?
Om du vill spela bra rpg's spela fallout 1/2 och dom du redan gjort det spela divinity original sin.

Bästa i serien skrev jag, menar såklart av Mass Effect spelen då ;P
1:an hade varit bäst men gameplay:et är alldeles för enkelt och enformigt där tyvärr, storywise var det bäst.

Jag älskar Fallout 2, det tillsammans med Baldurs Gate 2 var min barndom. Har spelat alla gamla RPGs värda att nämna

Vetifan håller verkligen inte med dig om ME3, tycker ettan va utan tvekan bäst och 2:an 3:an va rätt dåliga enligt mig, Men ja testa divinity original sin, det påminner väldigt mycket om dom gamla rpg'spelen, jag hade väldigt skoj med det.

FM-guru
F.d. Sisyr

Mjaha, det här missade jag helt.

EDIT: Insåg dock att man kunde se i efterhand. Inte besökt Twich förr, inte så lätt!

NuZ
Testpilot

Ser lovande ut!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Ap@n:

(...)

Missat om de har pratat något om AI-customisation, som med de krav man kunde ställa in för AI:n i ettan att ta potions / heala när de kommer under en viss procent eller fokusera på AoE om det fanns fler än 3 fiender etc.

Wow bra fråga.. Hade inte tänkt på det. Det är ju en av de bästa grejjerna med Origins. Hoppas verkligen det går, men är tveksam. De har ju typ skapat en sorts hybrid mellan DAO med DA2.

Detta var en gryyym livestream och spelet verkar gryymt! Hoppas det hinner bli klart till släppdatum och att det då är optimerat och fint.


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

SoL
Medlem
Skrivet av Sisyr:

Mjaha, det här missade jag helt.

EDIT: Insåg dock att man kunde se i efterhand. Inte besökt Twich förr, inte så lätt!

Vart kunde du se i efterhand?

SoL
Medlem

Men det där är j livesändningen, det står att den är offline

Medlem
Medlem

Haha snygga yoga brallor magikern har på bilden...

Rediga eskort stövlar med :P:

Medlem

Blir så lätt ett köp!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av SoL:
Skrivet av Sisyr:

Mjaha, det här missade jag helt.

EDIT: Insåg dock att man kunde se i efterhand. Inte besökt Twich förr, inte så lätt!

Vart kunde du se i efterhand?

Hela streamen (antar jag, drygt 1h). Klickade runt lite på Biowares twitchprofil tills jag hittade den.

MEG
Medlem

Angående bilden, ser ut som han springer omkring med långkalsonger och en skottsäker väst


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Detta ska man inte se, utan man får se det om en månad istället

1
Skriv svar