Förändrades Destiny radikalt det sista utvecklingsåret?

Robot
Förändrades Destiny radikalt det sista utvecklingsåret?

Nya uppgifter pekar på att stora delar skars bort, däribland en mer inbjudande story.

#destiny


Medlem
Förändrades Destiny radikalt det sista utvecklingsåret?

Jag tror de flesta kan hålla med om att slutresultatet blev långt ifrån vad man förväntat sig.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Må "the higher ups" brinna i en evig eld!

Spelet kunde ha blivit så mycket bättre!


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv

DLC, expansioner, miktrotransaktioner. Var det någon som trodde något annat? Destiny är inte det första spelet det händer.

Man hypar upp det i trailers, reklam, på nätet, mässor osv. Men spelet blir en flopp och folk slutar spela det efter några dagar.

Som spelutvecklare så skulle jag vilja göra ett spel som folk fortsatte att spela och spela. Exempelvis Counter-Strike, Cod 4, Minecraft.

Medlem
Skrivet av showerguy:

DLC, expansioner, miktrotransaktioner. Var det någon som trodde något annat? Destiny är inte det första spelet det händer.

Man hypar upp det i trailers, reklam, på nätet, mässor osv. Men spelet blir en flopp och folk slutar spela det efter några dagar.

Som spelutvecklare så skulle jag vilja göra ett spel som folk fortsatte att spela och spela. Exempelvis Counter-Strike, Cod 4, Minecraft.

Minecraft till konsol har en hel del DLC.
CS:GO har DLC och vi kan nog förvänta oss DLC i framtiden från Valves titlar... eller hattar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Kommer ihåg när man spelade Cod 2 för att det var roligt att spela och inte för att det var roligt att levla upp och hitta loot.

Medlem

Jag är vanligt vis en väldigt lugn och sansad människa. Men nu har jag god lust att slå någon på käften.

Medlem

Kostymnissar pajar för alla alltså? Go figure...

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av showerguy:

DLC, expansioner, miktrotransaktioner. Var det någon som trodde något annat? Destiny är inte det första spelet det händer.

Man hypar upp det i trailers, reklam, på nätet, mässor osv. Men spelet blir en flopp och folk slutar spela det efter några dagar.

Som spelutvecklare så skulle jag vilja göra ett spel som folk fortsatte att spela och spela. Exempelvis Counter-Strike, Cod 4, Minecraft.

Minecraft till konsol har en hel del DLC.
CS:GO har DLC och vi kan nog förvänta oss DLC i framtiden från Valves titlar... eller hattar.

Det är inget fel på DLC eller hattar för den delen. Men går det ut över gameplay och spelet så är det fel. Varför spelar folk CS Go, Minecraft och Cod 4 året om? För att spelen är bra i grund och botten och roliga. Vi ser ju t.ex. Battlefield serien?

Förstört av DLC helt och hållet. Snart kommer Hardline och sen BF5 och BF5 Premium. Varför kunde inte Dice satsat helhjärtat på BF3 ifrån början?

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av showerguy:

DLC, expansioner, miktrotransaktioner. Var det någon som trodde något annat? Destiny är inte det första spelet det händer.

Man hypar upp det i trailers, reklam, på nätet, mässor osv. Men spelet blir en flopp och folk slutar spela det efter några dagar.

Som spelutvecklare så skulle jag vilja göra ett spel som folk fortsatte att spela och spela. Exempelvis Counter-Strike, Cod 4, Minecraft.

Minecraft till konsol har en hel del DLC.
CS:GO har DLC och vi kan nog förvänta oss DLC i framtiden från Valves titlar... eller hattar.

Det är inget fel på DLC eller hattar för den delen. Men går det ut över gameplay och spelet så är det fel. Varför spelar folk CS Go, Minecraft och Cod 4 året om? För att spelen är bra i grund och botten och roliga. Vi ser ju t.ex. Battlefield serien?

Förstört av DLC helt och hållet. Snart kommer Hardline och sen BF5 och BF5 Premium. Varför kunde inte Dice satsat helhjärtat på BF3 ifrån början?

Dagens direktörer i spelbranschen är så långt borta från gamers som de nånsin kan bli. Spelglädje existerar inte i dessa människors huvuden. De tänker på antal sålda exemplar, ekonomisk tillväxt och aktieåterbäring. Jag känner att den här bilden på herr Kotick är lika relevant som alltid.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av showerguy:

DLC, expansioner, miktrotransaktioner. Var det någon som trodde något annat? Destiny är inte det första spelet det händer.

Man hypar upp det i trailers, reklam, på nätet, mässor osv. Men spelet blir en flopp och folk slutar spela det efter några dagar.

Som spelutvecklare så skulle jag vilja göra ett spel som folk fortsatte att spela och spela. Exempelvis Counter-Strike, Cod 4, Minecraft.

Minecraft till konsol har en hel del DLC.
CS:GO har DLC och vi kan nog förvänta oss DLC i framtiden från Valves titlar... eller hattar.

Det är inget fel på DLC eller hattar för den delen. Men går det ut över gameplay och spelet så är det fel. Varför spelar folk CS Go, Minecraft och Cod 4 året om? För att spelen är bra i grund och botten och roliga. Vi ser ju t.ex. Battlefield serien?

Förstört av DLC helt och hållet. Snart kommer Hardline och sen BF5 och BF5 Premium. Varför kunde inte Dice satsat helhjärtat på BF3 ifrån början?

Du vet väl att BF3 har sålt över 16 miljoner och CS Source sålt en bit under 5 miljoner med krysslådeversionen inräknat.

BF4 har sålt 10 miljoner och hur mycket CS:GO har sålt vet vi inte än men vi vet att när CS:GO var som störst var det 2.2 miljoner spelare online samtidigt vilket är en fis i rymden i jämförelse med BF3 och gissningsvis BF4.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Folk som inte har med utvecklingen att göra HAR INTE MED UTVECKLINGEN ATT GÖRA!

Dom investerade väl i företaget för att dom trodde på dom från början? Dom vet hur en bra affär ser ut men är inte insatta i verksamheten. Då ska dom fan inte pilla i skiten och lita på dom!

Går det åt helvete så går det åt helvete. Det är en chansning man gör när man investerar!

Tror dom vi är helt hjärndöda? När har någonsin en komplicerad story avskräckt någon?!

Jag blir så jävla ledsen av detta att jag nästan inte velat höra detta.

Medlem

Är det samma människor här som klagar på vinstintressen, visste att activision stod bakom, och som förhandsbokade spelet? *lite smått retorisk fråga...*


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem

Glad att jag inte skaffade spelet. Jag hade förväntat mig en bra singleplayer del en mix av Halo och Borderlands.

Medlem

Jag är glad att jag bara betalade 150kr för det då jag hade presentkort. Det var det väl värt, men inte sååå mycket mer.
Blir tråkigt rätt fort.

Medlem

När jag hör det här så känns allt så självklart.
Destiny saknar verkligen en person vision och ådra.

Inaktiv

Det är uppenbart att de flesta av er inte ens har spelat det. Hata på ni.

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

DLC, expansioner, miktrotransaktioner. Var det någon som trodde något annat? Destiny är inte det första spelet det händer.

Man hypar upp det i trailers, reklam, på nätet, mässor osv. Men spelet blir en flopp och folk slutar spela det efter några dagar.

Som spelutvecklare så skulle jag vilja göra ett spel som folk fortsatte att spela och spela. Exempelvis Counter-Strike, Cod 4, Minecraft.

Skillnaden är väl att detta började hända plötsligt för 1 år sedan vilket resulterade i en osammanhängade story med brister överallt. VOIP och trading fanns tydligen också för ett år sedan men blev borttaget av direktiv uppifrån.

DLC kan vara bra om vanilla-spelet är nog bra och DLC används för att fylla ut upplevelsen.. I Destiny dock så är det inte gjort på det här viset.

ZF
Medlem
Citat:

One side wanted this huge space epic, like an MMO Mass Effect and the other side was not convinced that would sell and wanted to pare things back to more "easily accessible" standards. They were afraid too much story elements and cut scenes would drive players off.

gissa nu vad siffrorna kommer bekräfta.

Så är det med alla branscher. De högsta hönsen som har pengar vill in och peta med sina lekmannamässiga fingrar så blir det bara skräp av det hela.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ledsen men varför skulle man sabotera sin produkt. Visst att EA har dåligt rykte osv. Men om man har fått 500 000 000 dollar för att utveckla ett spel så levererar man. Ursäkter gör man fan inte. Speciellt om man har nån form av arbetsmoral. Lägg ner spelet om det inte blir som utvecklaren vill.

Medlem
Skrivet av eatem:

Det är uppenbart att de flesta av er inte ens har spelat det. Hata på ni.

har 70 Timmar och 17 min nedlagt på min level 27 hunter, och jo det finns en hel del stora brister i spelet även om det finns en spelglädje när man väl spelar med ett par vänner så finns det fortf ett par riktigt frustrerande gameplay val dom gjort. det når lixom aldrig upp till dess fulla potential.

nu senaste tiden har det blivit mycket mindre spelande för min del då jag känner att det finns inget jag kan göra mer än samma saker om och om igen ich hoppas på lite mer light. eller att man är tillräckligt många så man kan göra en raid då det inte finns någon form av matchmaking för det.

alltså jag gillar spelet det är inte det, jag är bara besviken som fan på att dom tappade bollen när det kommer till vad detta spelet har/hade för potential


signatur

God is dead

Inaktiv

Activisions motto: DLC, DLC, DLC, DLC, DLC och mer DLC.

Medlem

Kommer ihåg tetris bättre spel finns inte varför nöjde vi oss inte? Alla spel är ju som dlc till tetris varför äga fler en ett spel?

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av showerguy:

DLC, expansioner, miktrotransaktioner. Var det någon som trodde något annat? Destiny är inte det första spelet det händer.

Man hypar upp det i trailers, reklam, på nätet, mässor osv. Men spelet blir en flopp och folk slutar spela det efter några dagar.

Som spelutvecklare så skulle jag vilja göra ett spel som folk fortsatte att spela och spela. Exempelvis Counter-Strike, Cod 4, Minecraft.

Minecraft till konsol har en hel del DLC.
CS:GO har DLC och vi kan nog förvänta oss DLC i framtiden från Valves titlar... eller hattar.

Det är inget fel på DLC eller hattar för den delen. Men går det ut över gameplay och spelet så är det fel. Varför spelar folk CS Go, Minecraft och Cod 4 året om? För att spelen är bra i grund och botten och roliga. Vi ser ju t.ex. Battlefield serien?

Förstört av DLC helt och hållet. Snart kommer Hardline och sen BF5 och BF5 Premium. Varför kunde inte Dice satsat helhjärtat på BF3 ifrån början?

Du vet väl att BF3 har sålt över 16 miljoner och CS Source sålt en bit under 5 miljoner med krysslådeversionen inräknat.

BF4 har sålt 10 miljoner och hur mycket CS:GO har sålt vet vi inte än men vi vet att när CS:GO var som störst var det 2.2 miljoner spelare online samtidigt vilket är en fis i rymden i jämförelse med BF3 och gissningsvis BF4.

Självklart har fler köpt BF med den reklam-kampanjen som de hade. CSGO har ju inte riktigt haft samma enorma reklam-jippo. Men hur ser det ut idag då? Vilket har flest spelare idag?

Medlem

Det är inte lätt att vara konsolspelare i dagens samhälle.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

MEG
Medlem

Men det säljer ändå, så detta lär fortsätta....


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Pholiage:

http://gifsec.com/wp-content/uploads/GIF/2014/03/Im-allergic-...

Ledsen men varför skulle man sabotera sin produkt. Visst att EA har dåligt rykte osv. Men om man har fått 500 000 000 dollar för att utveckla ett spel så levererar man. Ursäkter gör man fan inte. Speciellt om man har nån form av arbetsmoral. Lägg ner spelet om det inte blir som utvecklaren vill.

eh jo du tror de lägger ner ett spel man har fått 500 000 000 dollar för att göra? :> du tror inte man gör det man tycker blir bäst för spelet även om det inte var vad man tänkt från början...?

Medlem
Medlem

Detta kan betyda att fortsättningen av Destiny troligtvis kommer följa det säkra spåret nästa gång. När nu detta blir....

12
Skriv svar