Samsung visar upp böjd skärm för gamers

Robot
Samsung visar upp böjd skärm för gamers

Den konkava trenden kommer till gaminghörnor - för en saftig prislapp.


Medlem
Samsung visar upp böjd skärm för gamers

det e rätt dyrt att vara nörd idag

Medlem

Redigera en platt bild i Lightroom med en böjd skärm? Nej, tack.
Man gör lite mer än spelar på en skärm, iaf jag.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Zero303:

det e rätt dyrt att vara nörd idag

Nae, 3119 SEK är väl inte så dyrt för en skärm. Fast det är klart, skall man ha tre stycken så blir det en del pengar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Zero303:

det e rätt dyrt att vara nörd idag

Härliga tider! Ljuvliga tider!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Redigera en platt bild i Lightroom med en böjd skärm? Nej, tack.
Man gör lite mer än spelar på en skärm, iaf jag.

Jag gör grafiskt arbete på 27"-skärm och den ytan är så stor att man ser hörnen lite i sned vinkel. Så en lätt böjd skärm hade snarare visat bilden mer korrekt. Ser fram emot detta.

Medlem

Härligt att det är 2014 och vi fortfarande får skärmar med 1080p. Till och med telefoner har högre upplösning idag.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Härligt att det är 2014 och vi fortfarande får skärmar med 1080p. Till och med telefoner har högre upplösning idag.

Men... men... det är ju Full-HD!

Medlem

Hoppas att den har en knapp du trycker in för att stänga av den. Har en samsung skärm nu och då måste man trycka in meny knappen på skärmen för att kunna stänga av den. Stänger man av datorn får skärmen för sig att byta till någon annan sändning och därför får man glatt vänta i kanske 1-2 minuter innan man kan stänga av den, värdelöst. Annars så fungerar skärmen kanon. Vet inte hur dem tänkte riktigt. Kan stänga av att den byter source automatiskt ska tilläggas men då står den och blinkar och har sig.

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Redigera en platt bild i Lightroom med en böjd skärm? Nej, tack.
Man gör lite mer än spelar på en skärm, iaf jag.

Du får väl börja jobba med böjda bilder då?

Medlem
Skrivet av Zero303:

det e rätt dyrt att vara nörd idag

Pfff tur att man är rik! Oh wait...

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Härligt att det är 2014 och vi fortfarande får skärmar med 1080p. Till och med telefoner har högre upplösning idag.

Härligt att folk ska vara så kräsna idag, inget duger för er.

Medlem

Jag kan tänka mig en böjd skärm i framtiden


signatur

Meep!

Inaktiv
Skrivet av Zero303:

det e rätt dyrt att vara nörd idag

Nejdå! Ta vilken annan hobby som helst så är den nästan dyrare eller lika dyr. Som exempel, de jag känner som har en häst (det ser jag som en hobby) betalar bara vad den där skärmen kostar i stallhyra varje månad. De jag känner som har sk "raggarbilar" köper reservdelar och renoverar varje år för mycket mer än vad en ny high end PC kostar.

Men visst, allt är relativt Skogspromenader är ju fortfarande gratis i Svergie.

Medlem

1080p på en 27", då kan man sitta och räkna pixlarna.

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Bojkott:

Härligt att det är 2014 och vi fortfarande får skärmar med 1080p. Till och med telefoner har högre upplösning idag.

Härligt att folk ska vara så kräsna idag, inget duger för er.

Jodå, 1440p duger fint för mig med den skärmstorleken.

Medlem

Tycker det ser härligare ut med böjda skärmar än tv apparater..

Medlem

Må vara lite små skeptisk när det gäller böjda tv apparater, men just som datorskärm där i alla fall jag sitter grymt mycket närmare måste jag säga att mitt personliga intresse är grymt mycket större.
Väntar dock lite tills tekniken finslipats och priserna sänkts en aning.

Medlem
Skrivet av hastapan:

Tycker det ser härligare ut med böjda skärmar än tv apparater..

Det passar helt klart bättre på en monitor som man sitter väldigt nära än en TV man har kanske 3m framför sig och som dessutom kanske sitter upphängd på väggen. Möjligtvis att en TV upp emot 100" kan dra nytta av en välvd form, men för en TV i 50-55" klassen som de flesta köper idag så ser jag ingen nytta, förutom att e-penisen växer ännu en decimeter.

Förstår faktiskt inte vad grejen är med folk som köper 2-3 elr även 4 skärmar ut över den dom har.

Om ni arbetar med att skapa spel / Musik elr film så är det en sak och det förstår jag då man kan fylla upp varje skärm med ett program och på det viset underlätta arbetet oerhört.

Dock så förstår jag inte på någon nivå det folket som går och köper en 2-3 skärmar extra (elr den här) för att spela på.

Dom svarta kanterna skulle dra mig till vansinne i alla spel till o börja med, sen undrar jag verkligen hur mycket jag verkligen skulle kolla på dom andra skärmarna även om jag hade dom där.

Själv ska jag köpa oculus rift o d är all jag behöver för gaming

Medlem
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:

Förstår faktiskt inte vad grejen är med folk som köper 2-3 elr även 4 skärmar ut över den dom har.

Om ni arbetar med att skapa spel / Musik elr film så är det en sak och det förstår jag då man kan fylla upp varje skärm med ett program och på det viset underlätta arbetet oerhört.

Dock så förstår jag inte på någon nivå det folket som går och köper en 2-3 skärmar extra (elr den här) för att spela på.

Dom svarta kanterna skulle dra mig till vansinne i alla spel till o börja med, sen undrar jag verkligen hur mycket jag verkligen skulle kolla på dom andra skärmarna även om jag hade dom där.

Själv ska jag köpa oculus rift o d är all jag behöver för gaming

Beror ju helt på vad man spelar.
För flyg/bil spel/sims så är tre skärmar helt underbart, även med skärmkanterna men ju smalare dess bättre såklart.
Funktionen med dem är främst för att se bättre i periferin, något som i nämnda genres är oerhört viktigt.
För andra spelgenres kan jag inte kommentera då jag inte testat.

Sen kan man komma undan riktigt billigt i skärmväg om man nöjer sig med relativt dåliga sådan.

Själv kan jag inte begripa hur du kan kritisera köp av tre skärmar, men förespråka köp av en VR hjälm ENDAST för att spela.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Försöker du nyss jämföra VR med 3 elr fler skärmar bredvid varandra stående på ett bord rakt framför dig? Eller missade jag något nu?

Medlem

Apple har ju redan en sån ute

ELF
Medlem

Skulle kunna tänka mig en böjd skärm, men som sagt enbart för gaming. Till surf och övriga saker vill jag nog helst ha en platt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Bojkott:

Härligt att det är 2014 och vi fortfarande får skärmar med 1080p. Till och med telefoner har högre upplösning idag.

Härligt att folk ska vara så kräsna idag, inget duger för er.

Hoho, precis vad jag också tänkte.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Härligt att det är 2014 och vi fortfarande får skärmar med 1080p. Till och med telefoner har högre upplösning idag.

Jag håller med om att det känns rätt dumt, men samtidigt kan jag inte påstå att jag behöver mer än 1080p.

Medlem
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:

Försöker du nyss jämföra VR med 3 elr fler skärmar bredvid varandra stående på ett bord rakt framför dig? Eller missade jag något nu?

Nä jag försökte inte jämföra tekniken, snarare handlingen att köpa tre st skärmar för att förbättra sin spelupplevelse och att köpa en VR hjälm av samma skäl.
Ser ingen skillnad i agerandet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Zero303:

det e rätt dyrt att vara nörd idag

Nae, 3119 SEK är väl inte så dyrt för en skärm. Fast det är klart, skall man ha tre stycken så blir det en del pengar.

60 hertz, året är snart 2015, låt mig skratta!
Jag köpte 3st 42" IPS paneler i 60 hz för racingspel och en allmän "freak of nature" upplevelse med 3 meter bildyta. När det ska spelas e-sports orienterat har jag 2st 144hz ASUS 27" skärmar vertikalt monterade en 90 graders vridning på stolen bort för att få överblick på TS å lite annat medan jag lirar.

Totalkostnad för dom flångnya samsungskärmarna = 9400 kr. Totalkostnad för 3st 42" LG superslim 1920 IPS paneler (TV) som funkar som vilken annan 60hz skärm som helst = 8 100 kr. Har man alltså 2000 kronor att lägga i mellanskillnad (och skrivbordsyta) så får du 3 monsterskärmar och en 144hz skärm att lira e-sportsorienterat på.

Medlem

Mysigt att betala extra för en förvrängd bildåtergivning

Medlem
Skrivet av FL3JM:

1080p på en 27", då kan man sitta och räkna pixlarna.

Du är välkommen hit att försöka, bjuder på en kopp kaffe & kaka ifall du kan räkna pixlarna jag markerar i ett område på skärmen.

12
Skriv svar