Massiv Battlefield 4-patch släppt

Robot
Massiv Battlefield 4-patch släppt

Höstuppdateringen fixar massor av buggar.

#dice, #battlefield-4, #battlefield-3


Massiv Battlefield 4-patch släppt

Jag hittar fortarande inte fixen:

"Gamers appreciation of DICE and EA ..."


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hur är hitboxen i BF4? funkar den som i 3:an eller har dom fixat det till slut?

Medlem
Skrivet av faceslicer:

Hur är hitboxen i BF4? funkar den som i 3:an eller har dom fixat det till slut?

Samma som 3an, dör fortfarande bakom hörn halvsekunden senare :/

Medlem

Tar som vanligt ordet "fixat" med en stor nypa sallt...inga större förväntningar på att netcoden funkar som den ska den här gången heller

MEG
Medlem

redan


signatur

Death is only the beginning

Medlem

De där med att man dör bakom väggen efter en sekund har ju funnits i Battlefield spelen i flera år. Har de verkligen inte lagt tid på att fixa nätkoden? O.o


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

De där med att man dör bakom väggen efter en sekund har ju funnits i Battlefield spelen i flera år. Har de verkligen inte lagt tid på att fixa nätkoden? O.o

Blir ju så för att dom kör Peer To Peer istället för Server-Client modellen.

Pest eller Kolera - Med Peer 2 Peer så träffar du det du skjuter på, medan Server-Client så kan du skjuta på något men det behöver inte vara en registrerad träff.

Medlem

Synd bara att jag har tappat intresset helt :/

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

De där med att man dör bakom väggen efter en sekund har ju funnits i Battlefield spelen i flera år. Har de verkligen inte lagt tid på att fixa nätkoden? O.o

Det hade kanske gått att fixa om alla hade <10ms i ping.
Det har förmodligen med lag och prediction att göra, för lite och alla hade gnällt att de aldrig träffade någonting istället.

Medlem

Jag trodde dom skulle döpa patchen till "Battlefield 5" men dom kom visst på ett bättre namn.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Synd bara att jag har tappat intresset helt :/

Känner likadant.
Men blir lite sugen på att testa nya patchen ändå =D

dzl
Medlem

Jag tycker spelet känns riktigt bra nu. Mycket mer likt gamla battlefield-spel i känslan. Riktigt nöjd faktiskt!

Medlem
Skrivet av Achtung:
Skrivet av Kleptoman:

De där med att man dör bakom väggen efter en sekund har ju funnits i Battlefield spelen i flera år. Har de verkligen inte lagt tid på att fixa nätkoden? O.o

Blir ju så för att dom kör Peer To Peer istället för Server-Client modellen.

Pest eller Kolera - Med Peer 2 Peer så träffar du det du skjuter på, medan Server-Client så kan du skjuta på något men det behöver inte vara en registrerad träff.

Nakedelen med server-client är ochså att hårdvaran är sjukt krävande med all data som räknas in. och det har redan varit på håret på 64 spelare servara.

on topic: ska bli grymmt kul att testa dena patch

Inaktiv

Ska testa BF4 (på nytt...) och återkomma med resultat.

Inaktiv

Någon som vet hur man stänger av radion?

Medlem

BF4 till PS4 har funkat galant när jag köpte det under Augusti, så än så länge har jag inte riktigt varit med om barnsjukdomar än plötslig krasch, som ändå är extremt få.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

dzl
Medlem

Att kunna ta bort all HUD är ju galet skönt! Nu ser man ju faktiskt folk även fast dom står i närheten av en taktiskt mittpunkt tex. mcom eller flagga.

Det känns också lite långsammare, och det tar fler skott att döda. Det känns mindre cod helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Bawzan:
Skrivet av totte1015:

Synd bara att jag har tappat intresset helt :/

Känner likadant.
Men blir lite sugen på att testa nya patchen ändå =D

Samma här, dock så hatar jag att ha... vad är det? 15GB skräpandes för BF4 när jag bara spelar det fåtal gånger nu...

Dessutom är det inte bra att belasta SSD onödligt för dess livslängd, typ?

Medlem

Det problemet jag har med BF4 är att det finns så få svenska servrar med folk på. Är tvungen att spela på tyska servrar hela tiden, är inte så kul ping då.
Någon som vet några svenska servrar där det brukar va bra med folk?

Medlem

Nu vill jag hem och testa.. fortast möjligt.
Jag märker oerhörd skillnad ifall jag spelar på en svensk server med cirka 25-30 i ping jämfört om jag spelar på en tysk eller någon annan server med typ 55-60.. Skillnaden känns faktiskt väldigt mycket, speciellt på träffpunkten men även så verkar FPSen bli bättre...

Medlem

Vi som har varit med BF genom åren vet ju att vid patch-tillfällen brukar det oftast sluta med 1 steg framåt, 2 steg bakåt.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Bawzan:
Skrivet av totte1015:

Synd bara att jag har tappat intresset helt :/

Känner likadant.
Men blir lite sugen på att testa nya patchen ändå =D

Samma här, dock så hatar jag att ha... vad är det? 15GB skräpandes för BF4 när jag bara spelar det fåtal gånger nu...

Dessutom är det inte bra att belasta SSD onödligt för dess livslängd, typ?

Det är ännu mer nu, i alla fall om man har alla DLC. Tror det är uppe i 40-50 GB med dom


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Milky_81:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Bawzan:
Skrivet av totte1015:

Synd bara att jag har tappat intresset helt :/

Känner likadant.
Men blir lite sugen på att testa nya patchen ändå =D

Samma här, dock så hatar jag att ha... vad är det? 15GB skräpandes för BF4 när jag bara spelar det fåtal gånger nu...

Dessutom är det inte bra att belasta SSD onödligt för dess livslängd, typ?

Det är ännu mer nu, i alla fall om man har alla DLC. Tror det är uppe i 40-50 GB med dom

.......!!!
Point proven xD

Medlem

Blev förvånad att dom inte tog betalt för den uppdateringen o gjorde den till en DLC...

Ne men som någon annan sa; synd att alla fixes kommer så sent. Man har hunnit tappa suget helt o hållet.

Medlem
Skrivet av AddeKG:
Skrivet av faceslicer:

Hur är hitboxen i BF4? funkar den som i 3:an eller har dom fixat det till slut?

Samma som 3an, dör fortfarande bakom hörn halvsekunden senare :/

Men det har väl inte med hitboxen att göra? Det är väl lagg och annat som orsakar det?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Geeks Gaming

Gillar verkligen "nya" classic mode. Då funkar de typ som de va i bf2 så lätt värt att testa

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag trodde dom skulle döpa patchen till "Battlefield 5" men dom kom visst på ett bättre namn.

Ohh snap...


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

Det är så läskigt mycket som inte ens borde patchas utan borde vara FÄRDIGT när man släppte Betafield 4.

Medlem

Det där med en timer innan ronden startar är fasiken idiotiskt. Sitta och vänta och sedan blir det en ända stor krock när alla fordon kör iväg + flyget är redan i luften och kan åka runt. Förstår iden men fasiken alla har ssd idag och de som inte har får väl bita i det sura äpplet när de har lång laddningstid.

12
Skriv svar