Windows 10 presenterat

Robot
Windows 10 presenterat

"Nej, vi har inte räknat fel, det finns en förklaring!" säger Microsoft.

#microsoft


Medlem
Windows 10 presenterat

Jahapp? En till?

Försöker de borsta undan 8:an nu så fort det bara går? Sitter fortfarande på Win7 och ser ingen anledning att rucka på den inom den närmsta tiden!

Medlem

Jag var lite smått glad över att startmenyn skulle komma tillbaka.

Men nu när jag tänker efter, nej för fan... Metro + Startmeny går inte. Hela OS'et kommer att kännas ännu mer "bloatat" än vad det gör just nu.

Har vant mig vid 8.1an och det är helt okej, visst, det finns stora irritationsmoment med ett metrogränsnitt inbakat i det vanliga.

Linux är ännu mer attraktivt än någonsin förr...

Medlem
Medlem

HAH, killen på videothumbnailen ser ut som en yngre, smalare och mer geléstylad Sylvester Stallone

Medlem

Oh dear... Windows 7 - som jag tycker om lika mkt som OS X - blir nog det absolut sista Windows för min del...


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Inaktiv
Skrivet av Nocturnal77:

Oh dear... Windows 7 - som jag tycker om lika mkt som OS X - blir nog det absolut sista Windows för min del...

Så du ska lägga ner PC-spelandet?

ZF
Medlem
Citat:

Det gjordes den också men många trodde att Microsoft räknat fel när de avtäckte Windows 10 inför släppet nästa år.

Citat:

Startknappen är tillbaka

två steg framåt, ett tillbaka. (

ruta 9

)

Medlem

Jag gillar åttan och jag kommer säkert att gillar ni- nej, tian också bara jag får vänja mig. Men bara för att klaga på något måste jag säga att startmenyn ser ut som en enda färgglad adware-tumör.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

7 - 10 = 3

Half-Life 3 Confirmed.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Nocturnal77:

Oh dear... Windows 7 - som jag tycker om lika mkt som OS X - blir nog det absolut sista Windows för min del...

Så du ska lägga ner PC-spelandet?

Finns ju Mac o Linux

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Nocturnal77:

Oh dear... Windows 7 - som jag tycker om lika mkt som OS X - blir nog det absolut sista Windows för min del...

Så du ska lägga ner PC-spelandet?

Om SteamOS blir ett vettigt alternativ - japp absolut. Men Win7 bör hålla i 3 år till iaf.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Majoriteten kör fortfarande Win7 och det ska därför kännas mer angeläget att gå över till 10 snarare än 9.

Medlem

Så de bestämde sig för att skippa de bra versionerna av Windows, och bara köra på jämna versioner?

Medlem

ja, gör om gör rätt verkar vara deras filosofi nu vilket gläder mig som ett stort fan av windows 7.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av Biggles:

Jahapp? En till?

Försöker de borsta undan 8:an nu så fort det bara går? Sitter fortfarande på Win7 och ser ingen anledning att rucka på den inom den närmsta tiden!

Samma här. Fungerar så bra så bra så har ingen anledning att byta.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Vilken jävla friss

Medlem
Skrivet av Struggle:

7 - 10 = 3

Half-Life 3 Confirmed.

Hur var det nu egentligen med matten?

Medlem

Jag förstår inte folk som har problem med w8. Gillar verkligen det så kallade Metro UI, med en simpel knapptryckning hittar jag lätt mina genvägar och det program man använder. Mitt skrivbord är alldeles cleant vilket jag gillar.

Medlem

Trodde verkligen Windows 10 skulle kallas Windows X och sedan skulle dom köra typ X2 och sådär...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av 413X:
Skrivet av Struggle:

7 - 10 = 3

Half-Life 3 Confirmed.

Hur var det nu egentligen med matten?

Haha, tänkte inte ens på det förrän du sa det xD
Men -3 för att det inte är släppt än kanske ;D

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

"...och enligt de officiella bilderna verkar små arv av Metro-gränssnittet hittas i startmenyn. "

Modern UI!

Inaktiv
Skrivet av Nocturnal77:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Nocturnal77:

Oh dear... Windows 7 - som jag tycker om lika mkt som OS X - blir nog det absolut sista Windows för min del...

Så du ska lägga ner PC-spelandet?

Om SteamOS blir ett vettigt alternativ - japp absolut. Men Win7 bör hålla i 3 år till iaf.

Tre år till på DX11 låter alldeles för mycket. Jag tror du blir väldigt ensam där bak.

Inaktiv
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Nocturnal77:

Oh dear... Windows 7 - som jag tycker om lika mkt som OS X - blir nog det absolut sista Windows för min del...

Så du ska lägga ner PC-spelandet?

Finns ju Mac o Linux

Haha... jo visst!

Medlem

Ctrl + C till cmd? Hell yes!

Medlem

Kan dom fan göra två versioner!? en för gamers utan allt crap! och en till alla andra som inte är intresserade av spel...


signatur

Dont force your weakness upon me!

Ett par saker var ju smarta. Jag hoppas de kör samma kampanj som de gjorde med W8. Köpte två licenser för typ 300:- Billigt och bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kuken, tillbaka till en usel startmeny som bloatar o växer med miljarders mappar med företagsnamn för det är så roligt att sitta o städa bort dem hela tiden.

Det är förvånansvärt vilka tools folk är.

Live tiles kan man plocka bort, ja just det. ut med alla vänliga demo tiles som ligger där som exempel och addera det man använder från applikationslistan, i princip inget adderar sig och snor hela skärmen i win 8 utan att man explicit valt det.
Hur svårt skall det va

Inaktiv

Välj storlek på startmenyn

Presentation:

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Nocturnal77:

Oh dear... Windows 7 - som jag tycker om lika mkt som OS X - blir nog det absolut sista Windows för min del...

Så du ska lägga ner PC-spelandet?

Finns ju Mac o Linux

Jo där lär ju windows program funka bra..
Skaffa er vettigare fritid o sluta klaga.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

12
Skriv svar