Shadow of mordor/ Alien

Medlem
Shadow of mordor/ Alien

[b]Shadow of Mordor[/b]

Jag längtar väldigt mycket efter detta spelet. Har inte haft så roligt som jag hade med Sagan om de två tornen till ps2an. Det var ett utav de spelen, jag spelade mest just då. Jag hoppas detta kan dra mig tillbaka till den tiden.

Jag älskar att de har Fighting systemet som i Batman spelen. TB säger att det funkar väldigt bra, så litar på honom, han har inte haft fel förut, enligt mig iallafall.

De har även kommit med nya vinklar i nemesis delen. Något som jag ser väldigt mycket fram emot att få testa på. Sedan att de kommer ihåg dig om du dött är även det väldigt coolt. Fattar inte varför ändra spel inte infört detta tidigare. Det är en sån simpel mekanik, men det är just den delen som gör detta spelet unikt ifrån andra.

Alla recensioner jag har läst, har verkligen gillat detta spelet. Så jag hoppas att jag kommer känna samma sak när jag hämtar upp spelet på fredag.

ALIEN:

Det nya Alien spelet kommer snart med,man kan hoppas att detta kan rädda Alien-spelen framöver.
Jag älskar Alien filmerna och några utav de gamla spelen.
Jag vill så gärna att detta kan väga upp det förra. Det förra var en väldigt stor besvikelse för de flesta, mig med.
Så att de sätter en ny spinn och gör en annorlunda tappning på spelet gillar jag skarpt. Bara att hålla tummarna på att allt gå bra.

#blogg

Medlem
Shadow of mordor/ Alien

Har kört 4 timmars av Shadow of Mordor till Steam. Fanstastiskt jävla spel och med deras Nemesis system så borde det absolut förändra action/rpg genren för alltid! Spel måste verkligen ta efter detta!

Flyter på bra, kör blandat med ultra och high. Ser riktigt bra ut. Men har inte laddat ner något texture pack så antar ultra grejen inte är 100%.

Skall spela mera imorgon.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Har kört 4 timmars av Shadow of Mordor till Steam. Fanstastiskt jävla spel och med deras Nemesis system så borde det absolut förändra action/rpg genren för alltid! Spel måste verkligen ta efter detta!

Flyter på bra, kör blandat med ultra och high. Ser riktigt bra ut. Men har inte laddat ner något texture pack så antar ultra grejen inte är 100%.

Skall spela mera imorgon.

Det låter ju kanon! Ser verkligen fram emot fredag nu! Önskar lite att jag köpte det till pc ist, men men haha ^^

Medlem
Skrivet av Remus:

Har kört 4 timmars av Shadow of Mordor till Steam. Fanstastiskt jävla spel och med deras Nemesis system så borde det absolut förändra action/rpg genren för alltid! Spel måste verkligen ta efter detta!

Flyter på bra, kör blandat med ultra och high. Ser riktigt bra ut. Men har inte laddat ner något texture pack så antar ultra grejen inte är 100%.

Skall spela mera imorgon.

grymt spel faktiskt läste att texture hd pack krävde 6gb minne på grafikkortet

Medlem

Jag har också hunnit spela PC-versionen i några timmar. Riktigt kul hittills, även om jag misstänker att det kan bli lite "öppen världs-tråkigt" efter ett tag. Dvs, att man bara gör samma sorts sidouppdrag om och om igen. Men det beror kanske lite på vilken sorts spelare man är. Jag brukar alltid göra allting på kartan, vilket har en tendens att bli lite tråkigt efter ett tag.

Men jag måste också sälla mig till hyllningskören för Nemesissystemet. Det blir lite skumt när en orc som man halshögg för en timme sedan kommer och gormar att haha, du trodde allt inte att du skulle se dem igen (eh, nej, han var rätt tveklöst stendöd senast vi sågs), men överlag är det riktigt schysst. Bara det att man kan ta hämnd på just den orcen som dödade en tidigare är en ganska saftig morot om man råkar stupa. Det ska bli intressant att se hur det utvecklas under spelets gång.

Det finns lite saker som jag stör mig på - det vore tex. trevligt med ett alternativ för att starta om ett misslyckat uppdrag direkt, i stället för att behöva bråka sig tillbaka till startpunkten för att börja om - men överlag har jag riktigt kul.

Medlem
Skrivet av Ercarret:

Jag har också hunnit spela PC-versionen i några timmar. Riktigt kul hittills, även om jag misstänker att det kan bli lite "öppen världs-tråkigt" efter ett tag. Dvs, att man bara gör samma sorts sidouppdrag om och om igen. Men det beror kanske lite på vilken sorts spelare man är. Jag brukar alltid göra allting på kartan, vilket har en tendens att bli lite tråkigt efter ett tag.

Men jag måste också sälla mig till hyllningskören för Nemesissystemet. Det blir lite skumt när en orc som man halshögg för en timme sedan kommer och gormar att haha, du trodde allt inte att du skulle se dem igen (eh, nej, han var rätt tveklöst stendöd senast vi sågs), men överlag är det riktigt schysst. Bara det att man kan ta hämnd på just den orcen som dödade en tidigare är en ganska saftig morot om man råkar stupa. Det ska bli intressant att se hur det utvecklas under spelets gång.

Det finns lite saker som jag stör mig på - det vore tex. trevligt med ett alternativ för att starta om ett misslyckat uppdrag direkt, i stället för att behöva bråka sig tillbaka till startpunkten för att börja om - men överlag har jag riktigt kul.

Det låter lovande för mig ^^ jo hörde att tb inte var så förtjust i att börja om ifrån början vid uppdragen. Sedan smyg uppdragen var lite jobbiga om du blev påkommen. Men det är säkert något de tar till sig till nästa. Jag vet inte om man kan få nya vapen i det, eller är detsamma hela tiden och du bara kan uppgradera dem?

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Jag vet inte om man kan få nya vapen i det, eller är detsamma hela tiden och du bara kan uppgradera dem?

Nej, jag har inte sett några möjligheter att byta exempelvis svärd. Du har ett sådant, en dolk och en pilbåge som du sedan finner runor till som gör olika saker. Ger dig hälsa vid kritiska träffar eller skrämmer fler fiender när du lönnmördar en av dem framför ögonen på andra. Ju kraftfullare orcer du har ihjäl desto kraftfullare runor får du, och du kan köpa loss upp till fem runplatser på varje vapen.

Och sedan finns det givetvis ett skill tree där man kan spendera erfarenhetspoäng. Det är inte bara fler runor man får allteftersom man spelar.

Medlem
Skrivet av Ercarret:
Skrivet av EpicGoblin:

Jag vet inte om man kan få nya vapen i det, eller är detsamma hela tiden och du bara kan uppgradera dem?

Nej, jag har inte sett några möjligheter att byta exempelvis svärd. Du har ett sådant, en dolk och en pilbåge som du sedan finner runor till som gör olika saker. Ger dig hälsa vid kritiska träffar eller skrämmer fler fiender när du lönnmördar en av dem framför ögonen på andra. Ju kraftfullare orcer du har ihjäl desto kraftfullare runor får du, och du kan köpa loss upp till fem runplatser på varje vapen.

Och sedan finns det givetvis ett skill tree där man kan spendera erfarenhetspoäng. Det är inte bara fler runor man får allteftersom man spelar.

Okej men det låter ju bra iaf ^^ gillar när man kan göra vapnet till sitt eget ^^

1
Skriv svar