5 nya spelformer i Battlefield Hardline

Robot
5 nya spelformer i Battlefield Hardline

Totalt blir det sju sätt att råna och haffa när tjuv & polis-Battlefield lanseras nästa år.

#battlefield-hardline, #visceral-games, #battlefield-bad-company


Medlem
5 nya spelformer i Battlefield Hardline

Ingen Rush? Hm, mitt favoritläge från senare år men kanske inte skulle passa med Hardlines spelstil.

Varit positivt imponerad av det jag sett av spelet än så länge. Får se hur det blir

Medlem

Det får bli ps4 i år! Köper starwars battlefront till datorn, tsm med ett nytt grafikkort när det släpps

Medlem

Hardline verkar mer och mer lovande än vad man ansåg när det först utannonserades men får hoppas att det inte blir en total besvikelse.

Medlem

9 kartor känns rätt lite fast det är väl vad de andra BF-spelen har haft innan dlc-kartorna.

Efter att ha nått nivå 80 på BF4, så känns det här spelet varken nyskapande eller intressant längre. Man blir trött på att ständigt spela om samma saker, om och om igen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag ställer mig lite avvaktande. Det är ju faktiskt inte DICE som gör det här spelet. Har också lite svårt för det här öppna kriget som ska kunna inträffa vid ett bankrån...

Men jag är försiktigt positiv. Att arrestera någon är ju också ännu mera förnedrande än att kniva!

Inaktiv

Det här kommer släppas alltså? Det är inte sant!

Medlem
Skrivet av gamer_:

9 kartor känns rätt lite fast det är väl vad de andra BF-spelen har haft innan dlc-kartorna.

Är ju rätt tragiskt att 9 banor är vad man får nuförtiden

Inaktiv
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av gamer_:

9 kartor känns rätt lite fast det är väl vad de andra BF-spelen har haft innan dlc-kartorna.

Är ju rätt tragiskt att 9 banor är vad man får nuförtiden

Du får ju fler? DLC.

Medlem

Tidigare premiär? Efter att de sa att de skulle fixa alla buggar...

Medlem

När dom nu ändå har några extra månader, varför inte designa lite fler kartor innan release? 9 låter ganska "fattigt" imho. 10-12 st hade vart bra mycket bättre. Men det är väl klart, det kommer väl säkert 4-5 DLC paket som man ska köpa för att få kartor som redan var färdiga innan launch.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av showerguy:

Du får ju fler? DLC.

Får man DLC? Trodde i dom flesta fallen att man är tvungen att KÖPA DLC. Rätt fattigt att utvecklare/utgivare gör på detta vis. Istället för att släppa fler kartor vid launch, så släpper dom det successivt via DLCs och tar extra betalt för content som troligtvis redan finns innan launch.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

inget fel på spelet, det var kul som fan. men det är för dyrt och för lite unikt jämfört med bf4 liksom


signatur

//monster

Medlem

inget fel med 9 banor i mitt tycke, mitt största klagomål vid hl betan vart alla överdrivna vapen,dvs explosiva saker och minigun på bilarna.

Visst det är ett spel man vill inte vara för realistisk, som exempelvis alla länder skulle inte ha så många vapen i polis insatstyrkan, men det skulle göra det tråkigt.

Men att trycka på miniguns på bilar och terroristklass som spawnar med en rpg.

Nä det blir lite väl för explosivt för ett polis och tjuv lir, c4/granater köper jag men när det går över till rpg:s blir det för överdrivet tycker jag.

Och ja jag skulle vilja ha mer "competetive banor" som vart mer i counter-strike stuk. lite mindre inte så överdrivet stora.

Inaktiv
Skrivet av darkthunder:

När dom nu ändå har några extra månader, varför inte designa lite fler kartor innan release? 9 låter ganska "fattigt" imho. 10-12 st hade vart bra mycket bättre. Men det är väl klart, det kommer väl säkert 4-5 DLC paket som man ska köpa för att få kartor som redan var färdiga innan launch.

Antar att du inte vet hur lång ledtid det är på att faktiskt ta fram koncept, testa och därefter utveckla kartor och balansera det till ett sådant här spel?

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Antar att du inte vet hur lång ledtid det är på att faktiskt ta fram koncept, testa och därefter utveckla kartor och balansera det till ett sådant här spel?

Antar att du vet, Professorn?

Kart-skapare och kod-knackare är inte samma personer.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Inaktiv
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av showerguy:

Du får ju fler? DLC.

Får man DLC? Trodde i dom flesta fallen att man är tvungen att KÖPA DLC. Rätt fattigt att utvecklare/utgivare gör på detta vis. Istället för att släppa fler kartor vid launch, så släpper dom det successivt via DLCs och tar extra betalt för content som troligtvis redan finns innan launch.

Du FÅR kartor när du KÖPER DLC skulle min mening varit.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Du FÅR kartor när du KÖPER DLC skulle min mening varit.

Och skillnaden är? Du får ju inget alls utan att betala. Alltså får du inte kartorna. End of story.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Inaktiv
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av showerguy:

Du FÅR kartor när du KÖPER DLC skulle min mening varit.

Och skillnaden är? Du får ju inget alls utan att betala. Alltså får du inte kartorna. End of story.

Jag hatar DLC. End of story.

Medlem
Skrivet av imbamakaber:

Tidigare premiär? Efter att de sa att de skulle fixa alla buggar...

Ah! Kom på att de kanske tog bort massa innehåll som ska bli framtida DLC. Blir mycket enklare att buggtesta "en full release" om man har mindre saker att testa.

Inaktiv
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av ThreeZool:

Antar att du inte vet hur lång ledtid det är på att faktiskt ta fram koncept, testa och därefter utveckla kartor och balansera det till ett sådant här spel?

Antar att du vet, Professorn?

Kart-skapare och kod-knackare är inte samma personer.

Jag gjorde faktiskt egna kartor till BF:V så jag vet lite om hur mycket man behöver tänka på. Det är inte att slänga ut lite resurser på en karta och sedan släppa det då det är så mycket mer man behöver tänka på för att en karta ska bli rolig att spela på.

Inaktiv
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av gamer_:

9 kartor känns rätt lite fast det är väl vad de andra BF-spelen har haft innan dlc-kartorna.

Är ju rätt tragiskt att 9 banor är vad man får nuförtiden

Battlefield 1942 har 21 maps utan expansioner men jag tror några kan ha tillkommit i patcher. Dock ska vi inte jämföra arbetet och tiden mellan en bana till 1942 och en till BF4.

1
Skriv svar