Så funkar startknappen i Windows 10

Robot
Så funkar startknappen i Windows 10

En återgång till det gamla, med smak av något nytt - vad tycks?

#microsoft


Medlem
Så funkar startknappen i Windows 10

Ser ut som windows 8 med start8.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Ser mycket lovande ut, jag väljer att anta att man kan välja att inte visa några tiles alls i startmenyn. Med det antagandet i bagaget kliver jag försiktigt, försiktigt på det blygsammaste av hypetrains

Medlem

är där prestanda ökningar för spel förutom nytt direct x som jag förväntar mig släppas till?

Medlem

Windows 10?
God morgon!

Medlem

Oj! Det va inget!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Saurfange:

Oj! Det va inget!

Haha!


signatur
Medlem

Borde bli lite resurssnålare utan Modern UI-gränssnittet. Lägg till DX12, så blir det nog en trevlig uppdatering från både 7 och 8.1. Hoppas att det är bra prissatt också.

Medlem

Gillar att man i videorna skryter med att man lagt tillbaka UI-element som fanns redan i Windows 95. Varför tog ni bort det från början, era fjantar?
Nu gäller det bara att ta bort de fula och onödiga rutorna också som påminner om Active Desktop som kom med IE4.0 i Win95 och Win98 och som alla hatade intensivt.
Det slutgiltiga målet bör vara att få tillbaka Win2000:s GUI med de underliggande teknologierna i Win10, det kanske man inser efter att ha flummat runt som galningar några år. Laga inte det som inte är trasigt. Inte att undra på att man tappat förtroendet hos företag och kontorsanvändare.

Men vad bryr jag mig, jag har kört Emerge Desktop och tredjepartsfilhanterare på Windows sedan mycket länge och slipper därmed se det mesta av Microsofts smaklösa GUI-förändringar.

Medlem

Googla "how to tur" och ni kan nog alla gissa vad som kommer upp först.

Epic fail på högsta nivå

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Borde bli lite resurssnålare utan Modern UI-gränssnittet. Lägg till DX12, så blir det nog en trevlig uppdatering från både 7 och 8.1. Hoppas att det är bra prissatt också.

Windows 8 drar ju inte alls mycket resurser. Tycker det kräver ingenting. Och flyter på mycket bättre än Win7

Systemkraven på Win10 blir samma som på Win8
de vill säga

Processor: 1 gigahertz (GHz) or faster with support for PAE, NX, and SSE2
RAM: 1 GB (32-bit) or 2 GB (64-bit)
Hard disk space: 16 GB (32-bit) or 20 GB (64-bit)
Graphics card: Microsoft DirectX 9 graphics device with WDDM driver


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Windows early-access? Någon som vet om det ligger någon tvivelaktigt betalningsplan bakom detta?

Medlem

Sweet! Då kanske det blir dags att byta upp sig från Windows 7.

Windows 8 var ju verkligen en besvikelse - större än till och med Windows Vista.


signatur

Have a good time!

Medlem

Vänta är detta Windows som skulle vara 9 eller är Windows detta andra versionen av Windows 10 menar att kommer Windows 9 ut först sen 10? Eller är 9an 10an lite förvirrad nu

Medlem

förlåt med om man nu har en "surface" blir det då 100% metro UI när man kopplar bort tangentbordet? eller ska man styra ett vanligt skrivbord med touch screen? någon som vet?

Inaktiv

Är lite nyfiken på om det finns annat än UI som gör att vissa anser att Windows 8 är dåligt? För mig är det ett irritationsmoment att behöva ha Modern UI installerat, men tekniskt sett har det funkat åtminstone lika bra som Win 7 för mig.

Inaktiv
Skrivet av Robboy:

förlåt med om man nu har en "surface" blir det då 100% metro UI när man kopplar bort tangentbordet? eller ska man styra ett vanligt skrivbord med touch screen? någon som vet?

De kommer visa mycket mer framöver. Men det de sa hittills är att man kommer kunna ställa in det på att skifta mellan gränssnitten automatiskt beroende på om tangentbordet är framme eller inte, eller att man får en prompt om man vill skifta gränssnitt om man vill ha det så istället.

Koden var fortfarande lite buggig, så den var inte tillagd i det här bygget. Vad de har visat hittills är ingenting av vad som ska komma, detta är deras största Windows-projekt någonsin.

Medlem
Skrivet av NoiizeR:

Googla "how to tur" och ni kan nog alla gissa vad som kommer upp först.

Epic fail på högsta nivå

vet inte riktigt vad "How to Turn a Girl On: 25 Steps (with Pictures) - wikiHow" har med detta att göra? Epic fail från din sida?

Medlem
Skrivet av Phyrino:
Skrivet av NoiizeR:

Googla "how to tur" och ni kan nog alla gissa vad som kommer upp först.

Epic fail på högsta nivå

vet inte riktigt vad "How to Turn a Girl On: 25 Steps (with Pictures) - wikiHow" har med detta att göra? Epic fail från din sida?

Har skrivit in HOW TO TUR på ett flertal datorer med olika webläsare samt mobiltelefoner och bland de SÖKFÖRSLAG som kommer upp så är första HOW TO TURN OFF WINDOWS 8.

Synd att man måste vara övertydlig för att folk aldrig begriper vad man menar... kanske en bild hade varit lättare att förstå?

Medlem
Skrivet av NoiizeR:
Skrivet av Phyrino:
Skrivet av NoiizeR:

Googla "how to tur" och ni kan nog alla gissa vad som kommer upp först.

Epic fail på högsta nivå

vet inte riktigt vad "How to Turn a Girl On: 25 Steps (with Pictures) - wikiHow" har med detta att göra? Epic fail från din sida?

Har skrivit in HOW TO TUR på ett flertal datorer med olika webläsare samt mobiltelefoner och bland de SÖKFÖRSLAG som kommer upp så är första HOW TO TURN OFF WINDOWS 8.

Synd att man måste vara övertydlig för att folk aldrig begriper vad man menar... kanske en bild hade varit lättare att förstå?

gjort samma sak här. har inte fått upp ditt förslag på någon dator. fast gör ju detta på jobbet som är kopplat till nätet via en server utomlands. kanske bara är svenskar som behöver sådan hjälp.

Medlem
Skrivet av Dinskugga:
Skrivet av 73mpl4R:

Borde bli lite resurssnålare utan Modern UI-gränssnittet. Lägg till DX12, så blir det nog en trevlig uppdatering från både 7 och 8.1. Hoppas att det är bra prissatt också.

Windows 8 drar ju inte alls mycket resurser. Tycker det kräver ingenting. Och flyter på mycket bättre än Win7

Systemkraven på Win10 blir samma som på Win8
de vill säga

Processor: 1 gigahertz (GHz) or faster with support for PAE, NX, and SSE2
RAM: 1 GB (32-bit) or 2 GB (64-bit)
Hard disk space: 16 GB (32-bit) or 20 GB (64-bit)
Graphics card: Microsoft DirectX 9 graphics device with WDDM driver

Jag vet, kör det själv.

Jämfört med Linux* är det dock fortfarande tungt, så desto mer de kan pressa ner prestandakraven, desto bättre.

*Inte alla, men många distros.

Medlem

Jag vet att det är en petitess, men att de kallar program för apps nuförtiden är fruktansvärt irriterande!

Medlem
Skrivet av NoiizeR:
Skrivet av Phyrino:
Skrivet av NoiizeR:

Googla "how to tur" och ni kan nog alla gissa vad som kommer upp först.

Epic fail på högsta nivå

vet inte riktigt vad "How to Turn a Girl On: 25 Steps (with Pictures) - wikiHow" har med detta att göra? Epic fail från din sida?

Har skrivit in HOW TO TUR på ett flertal datorer med olika webläsare samt mobiltelefoner och bland de SÖKFÖRSLAG som kommer upp så är första HOW TO TURN OFF WINDOWS 8.

Synd att man måste vara övertydlig för att folk aldrig begriper vad man menar... kanske en bild hade varit lättare att förstå?

Ja det hade ju underlättat en hel del...

Medlem
Skrivet av NoiizeR:
Skrivet av Phyrino:
Skrivet av NoiizeR:

Googla "how to tur" och ni kan nog alla gissa vad som kommer upp först.

Epic fail på högsta nivå

vet inte riktigt vad "How to Turn a Girl On: 25 Steps (with Pictures) - wikiHow" har med detta att göra? Epic fail från din sida?

Har skrivit in HOW TO TUR på ett flertal datorer med olika webläsare samt mobiltelefoner och bland de SÖKFÖRSLAG som kommer upp så är första HOW TO TURN OFF WINDOWS 8.

Synd att man måste vara övertydlig för att folk aldrig begriper vad man menar... kanske en bild hade varit lättare att förstå?

Uhm..

Medlem

Jag fick upp "turn of windows 8". Har jag vunnit något nu?


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av NoiizeR:
Skrivet av Phyrino:
Skrivet av NoiizeR:

Googla "how to tur" och ni kan nog alla gissa vad som kommer upp först.

Epic fail på högsta nivå

vet inte riktigt vad "How to Turn a Girl On: 25 Steps (with Pictures) - wikiHow" har med detta att göra? Epic fail från din sida?

Har skrivit in HOW TO TUR på ett flertal datorer med olika webläsare samt mobiltelefoner och bland de SÖKFÖRSLAG som kommer upp så är första HOW TO TURN OFF WINDOWS 8.

Synd att man måste vara övertydlig för att folk aldrig begriper vad man menar... kanske en bild hade varit lättare att förstå?

Uhm.. http://i.gyazo.com/90cfc8acbbf3d83e0e7bb79f1bd2db5a.png

Umh, tryck inte enter/sök direkt efter "how to tur" det handlar ju om vad man får för förslag från google som sökalternativ och jag får i alla fall "how to turn off windows 8"... vilket gör det tydligt att de har inte direkt gjort win8 användarvänligt.

Medlem

Jag tycker att ett OS ska synas så lite som möjligt, det är ju en plattform för andra program, inte tvärtom.

Inaktiv

Windows Technical Preview finns nu att ladda ner.

Medlem
Skrivet av KennyMustDie:

Windows early-access? Någon som vet om det ligger någon tvivelaktigt betalningsplan bakom detta?

Ja sätt in 12 miljoner på mitt konto dumbass

Medlem
Skrivet av NoiizeR:

Googla "how to tur" och ni kan nog alla gissa vad som kommer upp först.

Epic fail på högsta nivå

Google presenterar alltså PERSONLIGA resultat utefter vad du själv söker efter, utefter hur din gmail inkorg ser ut, vilka youtube videos ser ut, hur din google + profil ser ut, vilka du har hangouts med osv. Så nej det är inte första träffen jag får som aldrig använder google

12
Skriv svar