Middle-Earth: Shadow of Mordor

Robot
Middle-Earth: Shadow of Mordor

Monoliths Tolkien-tolkning är action mörkare än Saurons hjärta. Shadow of Mordor har sänkt sig över FZ-redaktionen, och här är vårt betyg.

#monolith, #middle-earth-shadow-of-mordor


Medlem
Middle-Earth: Shadow of Mordor

förvånande att ett sånt här spel får så massiva betyg, bästa filmspelet någonsin? det snittar minst 85/100 av massa recensioner. märkligt. bäst att testa skiten ur det )


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

förvånande att ett sånt här spel får så massiva betyg, bästa filmspelet någonsin? det snittar minst 85/100 av massa recensioner. märkligt. bäst att testa skiten ur det )

Skulle nog säga att The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay tar det priset. Jag håller dock med dig, majoritetens positiva intryck är förvånande men ände trevligt att se. Detta ska bli kul att testa!

Medlem

... Bästa filmspel? Vet inte om man ska skratta eller gråta.

Medlem

Det är dock ingedt

Skrivet av monsterbenke:

förvånande att ett sånt här spel får så massiva betyg, bästa filmspelet någonsin? det snittar minst 85/100 av massa recensioner. märkligt. bäst att testa skiten ur det )

Det är dock inget "film spel". Det baseras på samma universum från Lotr, men utspelas c:a 2000 år innan filmerna eller något.

Spelet är grymt bra, väldigt underhållande. Tycker det förtjänar en 5/5. Och att spelet skulle vara för lätt (Enligt recensent)? Verkligen inte enligt min mening. Man kanske blir lite mer OP senare i spelet (antaligen) men jag gillar svårighetsgraden.

Det första jag gjorde var att dö och av någon otur så stötte jag på c:a 4 st Orc leaders som genast blev mycket starkare. Sved Har fått hämnd på ett par av dom.

Medlem

Har riktigt kul med det. Lirat sen release igår. Och man kan faktiskt dö. Har gjort det en hel del gånger. Varmt pre- köp.

Medlem
Skrivet av Achtung:

Det baseras på samma universum från Lotr, men utspelas c:a 2000 år innan filmerna eller något.

2000 är lite att ta i, det utspelar sig mellan "The Hobbit" och LOTR.

Medlem

Spel blir bra när de inte tyngs av massa förväntningar.

Medlem
Skrivet av Tiktakbombom:
Skrivet av monsterbenke:

förvånande att ett sånt här spel får så massiva betyg, bästa filmspelet någonsin? det snittar minst 85/100 av massa recensioner. märkligt. bäst att testa skiten ur det )

Skulle nog säga att The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay tar det priset. Jag håller dock med dig, majoritetens positiva intryck är förvånande men ände trevligt att se. Detta ska bli kul att testa!

Är ju bara baserad på samma lore, med huvudkaraktären från filmerna. King Kong där har du ett bra filmlicensspel som går i filmens storyline.

Medlem
Skrivet av Tiktakbombom:
Skrivet av monsterbenke:

förvånande att ett sånt här spel får så massiva betyg, bästa filmspelet någonsin? det snittar minst 85/100 av massa recensioner. märkligt. bäst att testa skiten ur det )

Skulle nog säga att The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay tar det priset. Jag håller dock med dig, majoritetens positiva intryck är förvånande men ände trevligt att se. Detta ska bli kul att testa!

sant riddick var jävligt grymt! det körde jag också igenom. det var fet grafik osv på den tiden


signatur

//monster

Medlem

dessutom skulle jag kalla det ganska baserat på filmerna (lr böckerna), så ja, filmspel känns som en ganska korrekt beskrivning. precis som riddick och batman. men dom kanske inte heller är filmspel?


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av kaealy:

... Bästa filmspel? Vet inte om man ska skratta eller gråta.

Tja, eftersom det är baserat på filmernas version av det hela så tycker jag att det var korrekt beskrivet. Jag är inte LOTR-fan själv, men hört att spelets story inte håller med originalen.

Medlem

Bästa filmspelet någonsin är Blade Runner. Slutdiskuterat

Skribent
Skrivet av Ricomaniac:

Har riktigt kul med det. Lirat sen release igår. Och man kan faktiskt dö. Har gjort det en hel del gånger. Varmt pre- köp.

Jo, jag dog också några gånger, särskilt i början. Men när jag väl fick kläm på mekaniken och låste upp lite förmågor kände jag aldrig att jag behövde slå ihjäl svagare kaptener och livvakter för att kunna ta mig an de svåraste. Kanske för att det alltid är en klump av orcer runt ledaren, och att ett par livvakter mer eller mindre mitt i den smeten inte gör så stor skillnad.

Fast sen kan man ju ge sig på svagare kaptener bara för att det är kul.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Achtung:

Det första jag gjorde var att dö och av någon otur så stötte jag på c:a 4 st Orc leaders som genast blev mycket starkare. Sved Har fått hämnd på ett par av dom.

Samma här, hoppade ner från tornet man började på, sprang framåt och hoppade ner mellan de två bergskanterna och då kom det två stycken kaptener varav en hade en o-blockbar attack vilket jag inte alls var beredd på med mina 3 minuters historia i spelet ^^

Medlem

Grymt med ett brutalt LoTR spel
ska blir kul o kötta till helgen.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Achtung:

Det är dock ingedt

Skrivet av monsterbenke:

förvånande att ett sånt här spel får så massiva betyg, bästa filmspelet någonsin? det snittar minst 85/100 av massa recensioner. märkligt. bäst att testa skiten ur det )

Det är dock inget "film spel". Det baseras på samma universum från Lotr, men utspelas c:a 2000 år innan filmerna eller något.

Spelet är grymt bra, väldigt underhållande. Tycker det förtjänar en 5/5. Och att spelet skulle vara för lätt (Enligt recensent)? Verkligen inte enligt min mening. Man kanske blir lite mer OP senare i spelet (antaligen) men jag gillar svårighetsgraden.

Det första jag gjorde var att dö och av någon otur så stötte jag på c:a 4 st Orc leaders som genast blev mycket starkare. Sved Har fått hämnd på ett par av dom.

Spelet är baserad på Peter Jacksons tolkning av LOTR. Dock är det väl inget direkt filmspel då det inte bygger på nån utav filmerna utan utspelas mellan The Hobbit och LOTR. Riktiga filmspel släpptes i samband med filmerna, och var enligt mig riktigt bra, speciellt The Return of the King.

Men å andra sidan så räknas ju Chronicle of Riddick som ett filmspel, och den utspelas innan Pitch Black. Så då tycker jag även att detta spel borde räknas som ett filmspel

Medlem

Hoppas det går att modda till pc.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

förvånande att ett sånt här spel får så massiva betyg, bästa filmspelet någonsin? det snittar minst 85/100 av massa recensioner. märkligt. bäst att testa skiten ur det )

I min åsikt är Rocksteadys Arkham-spel ledmotivet alla andra "beat 'em up" vill och borde emulera just nu.

Medlem

Så som jag har fattat det så ligger svagheten på själva storyn, en story som kanske kunde ha varit mer fokuserad. Jag vet inte men ser ut som det mest är uppbyggt för att utforska som tex skyrim. Sen var väl det lite för enkelt men någon som kan berätta hur storyn är? är nämligen lite halvt sugen på detta spel.

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Achtung:

Det första jag gjorde var att dö och av någon otur så stötte jag på c:a 4 st Orc leaders som genast blev mycket starkare. Sved Har fått hämnd på ett par av dom.

Samma här, hoppade ner från tornet man började på, sprang framåt och hoppade ner mellan de två bergskanterna och då kom det två stycken kaptener varav en hade en o-blockbar attack vilket jag inte alls var beredd på med mina 3 minuters historia i spelet ^^

Själv lyckades jag springa in i fyra sådana där jättevargar eller vad de nu än är. Minns inte vad de heter. Jag var knappt i skick att bråka med en (hade precis dött i en sådan duell), så jag bara kubbade för allt vad benen höll för.

Problemet var bara att jag var mitt ute på ett fält så det fanns ingenstans att fly till. Jag bara sprang, rullade, hoppade och letade desperat efter ett orcläger som jag kunde springa in i så att mina förföljare kunde tugga på några andra än mig.

Efter att ha undvikit attacker i en frenetisk jakt på orcer kom jag så småningom till ett stort läger som jag sprang in i. Jag klättrade snabbt upp på en påle och såg medan orcerna och vargarna/whatever började bråka. Tog en lättnadens suck och hoppade ned, bara för att landa mitt framför en av bestarna. Lyckades lyckligtvis dräpa den, och sprang sedan som en galning åt bestfritt håll.

Så kan det gå.

Medlem

Okej men självaste combat systemet då? Du fokuserar gärna på story i dina recensioner och missar ofta självaste core gameplay vilket jag tycker är lite synd.

Medlem

Förvånansvärt bra spel. Lirade några timmar i går kväll. Hade i princip inte ens hört talas om detta innan min roomie tipsade om det.
Riktigt kul blir det när man släpper loss nått fanstyg i en camp, lutar sig bakåt och ser kaoset som utspelar sig på marken.

Kan också intyga om at både jag och roomie lyckades reta upp stora grupper i början. "Herp derp, en collectible jag ska ha" *kollar inte kartan*

Kunde även höra från andra rummet när det blev lite svettigt. "Nej! NEJNEJNEJNEJ HJÄLP!"

5/5 getingbo.

Medlem

Fick bli en beställning, vart sugen på ett bra ME-spel ett bra tag nu. Inte spelat ett bra action på länge heller, så ett actionspel i ME vart ju på pricken.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Känns ju sådär att du i en recension av ett spel spoilar att längre fram i spelet kommer vi rekrytera en egen armé av orcher.. det är väl något man inte behöver nämna i en recension?????

Medlem

Om man vill ha svårare spel prova dö några gånger emot captines och warlords. Jag var jävligt klantig i början och satta upp mig för att få det jävligt svårt istället. när jag väl klarade mig förbi dom jag buffat upp blev det lättare man ah. vill ni nu ha det svårt dö lite gram och kör sen.

Medlem
Skrivet av jimmy.hawkin:

Om man vill ha svårare spel prova dö några gånger emot captines och warlords. Jag var jävligt klantig i början och satta upp mig för att få det jävligt svårt istället. när jag väl klarade mig förbi dom jag buffat upp blev det lättare man ah. vill ni nu ha det svårt dö lite gram och kör sen.

Hur blir det svårare av att dö i starten? Brukar väl annars vara tvärt om, att man dör på grund av att det är svårt... (Jag ifrågasatte alltså inte, bara undrade hur du menade.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Är det endast singleplayer som gäller?

Medlem

Bra recension!
Ett givet köp

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

förvånande att ett sånt här spel får så massiva betyg, bästa filmspelet någonsin? det snittar minst 85/100 av massa recensioner. märkligt. bäst att testa skiten ur det )

Fast det är väl inte baserat på någon film?

Har haft väldigt roligt hittills, har knappt kört några story mission än och har spelat 5 timmar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

123
Skriv svar