Tävling - Vinn boken om Commodore 64

Robot
Tävling - Vinn boken om Commodore 64

Tre exemplar av nostalgiboken Generation 64 finns i prispotten!


Medlem
Tävling - Vinn boken om Commodore 64

Trevligt, även om man själv började med datorer ett par år efter C64.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tycker att endast de som haft en c64 borde få vara med.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Inaktiv

Ska skriva en bok som heter "Generation 64 - Nintendo 64 gjorde mig till den jag är".

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Tycker att endast de som haft en c64 borde få vara med.

Haha, bara de som skruvat på tonhuvudet för att få Super Tape Turbo by Elgar att funka korrekt är berättigade enligt mig


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Lycka till


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

MFZ
Medlem

denna vill man ha! håller tummarna!


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Tänkte beställa boken, väntar lite med det och hoppas att jag vinner

Nu har jag själv inte ägt en C64, blev en Amiga 500 istället. Däremot har man ju hoggat de äldre kusinernas C64 när det var kusinkalas back in the days.


signatur

no remorse

Medlem

Fick min första C64 1983, fyller år snart så detta vore en fin present.

Medlem

Lycka till de som känner att de har lite hjärta bland C64! Jag avstår då C64 inte betyder så värst mycket för mig, är aningen för ung. (Ett indirekt vis att kalla er gamla? )

Medlem

Se där, behövde knappt tänka för att svara på frågorna^^ Det är ovanligt

Medlem

Vi hade Spectrum och SpectraVideo innan C64 (eller rättare sagt C128D som pappa köpte), men det var helt klart med C64 som mitt spelintresse accelererade! Hade hundrataks spel på obskyra disketter och LOAD"*",8,1 och LOAD"$",8 sitter fortfarande i ryggmärgen

Provade någon emulator för något år sedan, och det gör jag aldrig om. Många Amiga-spel är fortfarande riktigt bra spel tack vare fin spelkänsla och sin odödliga pixelgrafik, men C64-spelen håller inte alls måttet i dag (hur mycket jag än vill det!) ens som retrokänsla.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av Anwest:

Provade någon emulator för något år sedan, och det gör jag aldrig om. Många Amiga-spel är fortfarande riktigt bra spel tack vare fin spelkänsla och sin odödliga pixelgrafik, men C64-spelen håller inte alls måttet i dag (hur mycket jag än vill det!) ens som retrokänsla.

Själv tycker jag att massor av C64 lir funkar än idag, Barbarian, Boulder Dash, New York City, Commando, Who Dares Wins, IK+, Bruce Lee osv. Fantastiska spel fortfarande.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Då får man hålla tummarna.Vilka minnen man har från den tiden. Nog snart dags att sätta upp c64an på grabbens rum

Medlem

10 Print "ZX Spectrum 48k är bättre än C64!"
20 Goto 10

Medlem
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av Kleptoman:

Tycker att endast de som haft en c64 borde få vara med.

Haha, bara de som skruvat på tonhuvudet för att få Super Tape Turbo by Elgar att funka korrekt är berättigade enligt mig

Ack minnen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Tycker att endast de som haft en c64 borde få vara med.

Jag har en fortfarande.

Medlem
Skrivet av ohGr:

10 Print "ZX Spectrum 48k är bättre än C64!"
20 Goto 10

'nuff said. Spectrum power! Hade både en 48k och en 128k+2


signatur

I drank what?

Medlem

Bjuder på en youtube video som gått många, många varv i min stereo. 6,5h med SID musik
http://youtu.be/UD7Ti5-X5Ww


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av maniac:

Bjuder på en youtube video som gått många, många varv i min stereo. 6,5h med SID musik
http://youtu.be/UD7Ti5-X5Ww

Lysande. Tack så mycket.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Ja, endast för åldermän!
Fast å andra sidan så är ju hela vitsen med att vara gammal att man kan tjata på ungdomen över hur mycket bättre det var förr, så kanske bättre att de får lära sig med en bok istället, så kan vi fokusera på tupplurarna på soffan under tiden


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

När koras vinnarna?

1
Skriv svar