Bröllopstorget

Medlem
Bröllopstorget

I syfte att öka flödet på min hemsida och därmed också bröllopsjobben så har jag nu satsat lite pengar på att synas på / Bröllopstorget

[http://www.brollopstorget.se/companies/search?search=fotograf...]

Det här känns spännande och jag ser med stort intresse fram mot nästa sommar då bröllopsjobben på allvar drar igång igen!

Hur man ska annonsera och promota sig själv när man är en liten enskild firma är inte alltid helt lätt. Det är rätt ofta det ringer säljare till mig som på bästa sätt försöker sälja in olika typer av tjänster just för att få utt mitt namn. Jag har än så länge inte nappat på något sådant då jag tycker min nivå är rätt bra som den är. Men att synas på bröllopstorget tror jag kan vara smart. Det är Sveriges största forum för bröllopsintresserade och därmed också blivande brudar och brudgummar. Det borde vara det perfekta forumet för mina tjänster.

Jag ska prova tjänsten under 1 år och utvärdera löpande om det är värt pengarna eller inte.

Håll tummarna för att blir bra

#blogg

Medlem
Bröllopstorget

Det kanske låter lite B, men varför inte skriva ut någon snygg designat lapp/affisch (vanlig A4) som du sedan sätter upp på anslagstavlor i affärer runt omkring? Det är ju inte alltid folk kollar på interwebsen.

Prövat med lokalblad? Typ små annonsbroschyrer som Björklövet här i Uddevalla-området? Nu vet jag i och för sig inte hur mycket det kostar, men det kanske är lönt i längden om man syns lite. Ha bara inte en intetsägande logga, finns tyvärr flera företag som bara har med sin logga in annonsen och så vet man inte vad dom gör/säljer.... inte mycket mening med den annonsen då.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Det är en god tanke!

Skrivet av conthox:

Det kanske låter lite B, men varför inte skriva ut någon snygg designat lapp/affisch (vanlig A4) som du sedan sätter upp på anslagstavlor i affärer runt omkring? Det är ju inte alltid folk kollar på interwebsen.

Prövat med lokalblad? Typ små annonsbroschyrer som Björklövet här i Uddevalla-området? Nu vet jag i och för sig inte hur mycket det kostar, men det kanske är lönt i längden om man syns lite. Ha bara inte en intetsägande logga, finns tyvärr flera företag som bara har med sin logga in annonsen och så vet man inte vad dom gör/säljer.... inte mycket mening med den annonsen då.

Det är en god tanke! Jag får se till att snickra ihop en logga helt enkelt, har faktiskt inte någon.

Medlem

Manuel, en sak bör du fixa omgående som jag la märke till nu när jag gick vidare till din hemsida från bröllopstorget.

Din bildvisare är byggd i gammal Flash, vilket är lite ajabaja med tanke på mängden potentiella kunder som slösurfar på en iPad i soffan. Risken är att många helt enkelt hoppar vidare när de inte får möjlighet att se några bilder då.

Låt dig aldrig begränsas av gammal teknik.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Manuel, en sak bör du fixa omgående som jag la märke till nu när jag gick vidare till din hemsida från bröllopstorget.

Din bildvisare är byggd i gammal Flash, vilket är lite ajabaja med tanke på mängden potentiella kunder som slösurfar på en iPad i soffan. Risken är att många helt enkelt hoppar vidare när de inte får möjlighet att se några bilder då.

Låt dig aldrig begränsas av gammal teknik.

Vet inte om jag har något alternativ med den leverantören som jag använder. Någon mer insatt kanske kan svara på det?

Medlem

Vad menar du med inga alternativ? Det finns fullt med alternativ, både gratis och betallösningar där du sedan bara enkelt kan ladda upp kataloger och/eller filer med FTP och så genereras bildvisningen automatiskt.

Nu vet jag inte hur mycket kunskaper du har, eller om du känner någon som vet, men det är hyffsat lätt att googla lite och hitta kod som man klistrar in i befintlig HTML + ladda upp filer till rotkatalogen och så fungerar det. Kanske behövs tweakas lite för att det skall passa in i sajten, men ändå hyffsat lätt.

Jag är själv väldigt anti-flash, då det är omständigt, begränsar och dessutom stänger ute både besökare som inte kan och inte vill aktivera flash.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av manuelek:
Skrivet av jonis:

Manuel, en sak bör du fixa omgående som jag la märke till nu när jag gick vidare till din hemsida från bröllopstorget.

Din bildvisare är byggd i gammal Flash, vilket är lite ajabaja med tanke på mängden potentiella kunder som slösurfar på en iPad i soffan. Risken är att många helt enkelt hoppar vidare när de inte får möjlighet att se några bilder då.

Låt dig aldrig begränsas av gammal teknik.

Vet inte om jag har något alternativ med den leverantören som jag använder. Någon mer insatt kanske kan svara på det?

Conthox skrev bra tips!

Det viktigaste är att komma bort från Flash och istället hoppa på en HTML5/Java-anpassad lösning som funkar för alla potentiella besökare. Jag skulle råda dig att växla till en Wordpress-anpassad installation. WP stöds nästan överallt, och alla seriösare webhotell i Sverige har t o m autoinstallationer av detta. När du väl har WP installerat väljer du bara ett passande tema som tar dig så nära målet som möjligt. Jag råder dig att kika lite på Themeforest så kan du få en bra känsla för hur resultatet kan bli. Här t ex:

http://the7.dream-demo.com/main/portfolio/justified-grid/just...

Det temat var inte 100% vad jag letade efter, men du ser hur otroligt många sätt det kan visa upp ett innehåll på. Grid, masonry, med eller utan kategorier.....

Här finns alla samlade: http://themeforest.net/popular_item/by_category?category=word...

Det finns t ex "Creative"-kategori också, men de flesta stora har alltid Portfolio/Gallery som valmöjlighet. Det man vill åt är ett tema som sålt bra, och därför förhoppningsvis har vettig support om det skulle behövas (och regelbundna updates).


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

För mig som har 0 koll på sånt här är det grekiskan när ni pratar...
Det är lite därför jag har valt Hemsida24 för att slippa hålla på med kod etc. Kan jag använda mig av Hemsida24 men ändå slippa flash är ju frågan? Jag har nämligen signat upp på ytterligare 1 år med dem alldeles nyligen.

Medlem

Tja, nu får ni säga om det känns som en förbättring eller inte? Jag är inte helt 100% nöjd men har ju själv funderat kring vad som händer när en potentiell kund inte kan se bilderna och de inte orkar ta sig till en "riktig" dator för att titta.

Tack för att ni påpekar! Jag tar till mig och förändrar så gott jag kan

Medlem

En klar förbättring. Nu funkar den i nästan alla enheter i alla fall.

Jag tror gruppen "blivande brudar som surfar på iPads i soffan" kan vara ganska stor.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Topp:-)
Ja jag håller med jonis

Medlem

Mycket bättre galleri, nu går det ju att se bilderna!

Skämt o sido, det var ett behövligt lyft. Det gjorde du bra


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Mycket bättre galleri, nu går det ju att se bilderna!

Skämt o sido, det var ett behövligt lyft. Det gjorde du bra

Tack!

1
Skriv svar