Bästa sportspelet?

Medlem
Bästa sportspelet?

Har aldrig varit ett riktigt stort fan av sportspel, t.ex. fifa och nhl.
Men har börjat ändra min åsikt lite efter att ha fått låna "Fight Night" av en polare.
Så min fråga är, vad anser ni vara det bästa sportspelet? Vad bör man testa på utanför Fifa och Nhl?


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem

Sportspel finns i alla möjliga kategorier och sträcker sig över väldigt många olika spelgenrer. Därför är din fråga svår att svara på eftersom den inkluderar precis alla sportspel i alla genrer av sport och du inte berättar något om vilka sporter eller speltyper som intresserar dig. Vanligtvis väljer man ju sportspel utifrån vilka sporter och spelgenrer som intresserar en. Berätta lite mer om vad du föredrar för sporter och spel så kommer du troligtvis få bättre svar.

F1-serien intresserar dig troligtvis om du gillar motorsport av formeltyp eller racingspel. Fight Night intresserar dig troligtvis om du gillar kampsport och Fifa eller PES borde intressera dig om du gillar fotboll.

Sen har vi ju Nascar-spelen som troligtvis är helt ointressanta om du inte gillar Nascar och alla dessa golfspel som du troligtvis måste ha ett golfintresse för att uppskatta.

Så din fråga är alltså ganska svår att ge ett bra svar på. Många sportspel kan vara kul även om inte gillar sporten, men de flesta blir bättre om de backas upp av ett sportintresse.

Medlem

Dead or Alive Xtreme 2

NBA 2K14


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

phi
Medlem

UFC Undisputed 3 om du gillar MMA. Har inte testat EA sports MMA dock, så kan inte säga om det är bättre eller sämre.

Medlem

Det beror ju helt på vilken sorts sport som intresserar dig mest, och om du är ute efter en autentisk sportupplevelse eller något åt det mer arkadaktiga hållet.

Tony Hawk-spelen och SSX-spelen ligger mig personligen väldigt varmt om hjärtat.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

"Batman: Arkham Asylum" - sorry, kunde inte låta bli

Jag tyckte alltid de där årliga golfspelen som släpptes i tid och otid var trevliga.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

I ordning:

NHL 95 till Sega Mega Drive
Soccer Brawl till Neo Geo
Mutant League Hockey till Sega Mega Drive
Death Row Till XBOX


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

NBA 2K-serien och Football Manager är mina favoriter. Basket passar verkligen bra på TV-spel, i synnerhet om man gillar att köra karriärslägen.

Medlem
Skrivet av Jimahl:

NBA 2K-serien och Football Manager är mina favoriter. Basket passar verkligen bra på TV-spel, i synnerhet om man gillar att köra karriärslägen.

NBA passar även att spela med vänner.

Lätt att lära sig, svårt att bemästra.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

KoP
Medlem

Decathlon på C64'an. Enda sportspelet som utmanar joystickarmen på riktigt.

Medlem

Utan tvekan Football Manager! Om du inte vet vad det är så spelar du som en manager över ett fotbollslag som du sedan leder till titlar, drar ner i botten eller något emellan :).


signatur

Prepare for.. Bloodshed!

1
Skriv svar