Falska Youtubers lurade till sig spel
Det är nu någon startar ett företag som har som uppgift att vara mellanhanden mellan Youtubekanaler och Streamare och spelutvecklarna. Testarna måste registrera sig hos detta företag för att verifiera att dom är äkta och desto fler följare/tittare dom har desto tidigare får dom tillgång till spelen. Och desto bättre/dyrare spel. Spelutvecklarna i sin tur vänder sig till denna mellanhand för det är ett företag som kan stämmas om nycklarna läcker ut eller spelen sprids för tidigt. Det är värt att betala några kronor för denna tjänst eftersom ingen har tid eller ork att sitta och kolla runt på Youtube.
Varsågod, skicka royalties till mig sen när du blivit rik..
Det är nu någon startar ett företag som har som uppgift att vara mellanhanden mellan Youtubekanaler och Streamare och spelutvecklarna. Testarna måste registrera sig hos detta företag för att verifiera att dom är äkta och desto fler följare/tittare dom har desto tidigare får dom tillgång till spelen. Och desto bättre/dyrare spel. Spelutvecklarna i sin tur vänder sig till denna mellanhand för det är ett företag som kan stämmas om nycklarna läcker ut eller spelen sprids för tidigt. Det är värt att betala några kronor för denna tjänst eftersom ingen har tid eller ork att sitta och kolla runt på Youtube.
Varsågod, skicka royalties till mig sen när du blivit rik..
Eller så kontaktar spelutvecklarna youtubekanalen med en förfrågan om han vill spela deras spel?
Det är nu någon startar ett företag som har som uppgift att vara mellanhanden mellan Youtubekanaler och Streamare och spelutvecklarna. Testarna måste registrera sig hos detta företag för att verifiera att dom är äkta och desto fler följare/tittare dom har desto tidigare får dom tillgång till spelen. Och desto bättre/dyrare spel. Spelutvecklarna i sin tur vänder sig till denna mellanhand för det är ett företag som kan stämmas om nycklarna läcker ut eller spelen sprids för tidigt. Det är värt att betala några kronor för denna tjänst eftersom ingen har tid eller ork att sitta och kolla runt på Youtube.
Varsågod, skicka royalties till mig sen när du blivit rik..
Eller så kontaktar spelutvecklarna youtubekanalen med en förfrågan om han vill spela deras spel?
Så utvecklarna ska låta sitt PR folk sitta och kontakta varje Youtubekanal? Hur många finns det? 100+? Låter väldigt onödigt. Enklare att bara skicka alla nycklar till en källa som sedan tar hand om det tidskrävande arbetet att hålla reda på alla kanaler...
Med min "idé" finns det dessutom utrymme för en helt annan specialisering. Då kan man skicka sina avancerade strategispel och simulatorer till någon som har ett genuint intresse och kunskap om detta. Istället för en clown som pewdiepie t.ex. Specialisering gör att man når ut till rätt publik, sina potentiella köpare. Och man behöver inte sitta och leta runt för att hitta den kanalen.
Seså, visa lite entreprenörskap och starta upp det här nu!
Det är nu någon startar ett företag som har som uppgift att vara mellanhanden mellan Youtubekanaler och Streamare och spelutvecklarna. Testarna måste registrera sig hos detta företag för att verifiera att dom är äkta och desto fler följare/tittare dom har desto tidigare får dom tillgång till spelen. Och desto bättre/dyrare spel. Spelutvecklarna i sin tur vänder sig till denna mellanhand för det är ett företag som kan stämmas om nycklarna läcker ut eller spelen sprids för tidigt. Det är värt att betala några kronor för denna tjänst eftersom ingen har tid eller ork att sitta och kolla runt på Youtube.
Varsågod, skicka royalties till mig sen när du blivit rik..
Eller så kontaktar spelutvecklarna youtubekanalen med en förfrågan om han vill spela deras spel?
Så utvecklarna ska låta sitt PR folk sitta och kontakta varje Youtubekanal? Hur många finns det? 100+? Låter väldigt onödigt. Enklare att bara skicka alla nycklar till en källa som sedan tar hand om det tidskrävande arbetet att hålla reda på alla kanaler...
Förra veckan såg jag en PR person på Twitter säga att han hade drygt 800 e-mails med nyckel-requests att gå igenom inför helgen (The Vanishing of Ethan Carter och The Long Dark var de mest populära).
Det borde inte vara så svårt egentligen. Man kollar YouTube kanalen (tyvärr bifogar inte alla den i sitt e-mail, då får de skylla sig själva om de inte får svar), oftast har vi jobb-email listat där, och jämför med det mail man fått. Sen vitlistar man den e-mailen och det är klart. Om man lägger till massa extra steg blir det bara mer jobb och mindre troligt att folk orkar såvida det inte handlar om något spel man verkligen är sugen på. Upplevde ett sånt läge vid ett visst känt spel - enda gången jag varit i kontakt med Svensk PR för övrigt - och det kändes som en jobb intervju för att få tillgång till spelet så jag gav upp och täckte andra spel istället.
Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart
Det är nu någon startar ett företag som har som uppgift att vara mellanhanden mellan Youtubekanaler och Streamare och spelutvecklarna. Testarna måste registrera sig hos detta företag för att verifiera att dom är äkta och desto fler följare/tittare dom har desto tidigare får dom tillgång till spelen. Och desto bättre/dyrare spel. Spelutvecklarna i sin tur vänder sig till denna mellanhand för det är ett företag som kan stämmas om nycklarna läcker ut eller spelen sprids för tidigt. Det är värt att betala några kronor för denna tjänst eftersom ingen har tid eller ork att sitta och kolla runt på Youtube.
Varsågod, skicka royalties till mig sen när du blivit rik..
Eller så kontaktar spelutvecklarna youtubekanalen med en förfrågan om han vill spela deras spel?
Så utvecklarna ska låta sitt PR folk sitta och kontakta varje Youtubekanal? Hur många finns det? 100+? Låter väldigt onödigt. Enklare att bara skicka alla nycklar till en källa som sedan tar hand om det tidskrävande arbetet att hålla reda på alla kanaler...
Förra veckan såg jag en PR person på Twitter säga att han hade drygt 800 e-mails med nyckel-requests att gå igenom inför helgen (The Vanishing of Ethan Carter och The Long Dark var de mest populära).
Det borde inte vara så svårt egentligen. Man kollar YouTube kanalen (tyvärr bifogar inte alla den i sitt e-mail, då får de skylla sig själva om de inte får svar), oftast har vi jobb-email listat där, och jämför med det mail man fått. Sen vitlistar man den e-mailen och det är klart. Om man lägger till massa extra steg blir det bara mer jobb och mindre troligt att folk orkar såvida det inte handlar om något spel man verkligen är sugen på. Upplevde ett sånt läge vid ett visst känt spel - enda gången jag varit i kontakt med Svensk PR för övrigt - och det kändes som en jobb intervju för att få tillgång till spelet så jag gav upp och täckte andra spel istället.
Så 800 mail, varje procedur som du beskriver tar runt 5 minuter. 60 timmars jobb som du ska hinna med inför ett spelsläpp. Känns mer som att du bekräftade att "min" tjänst behövs
Det är väl bara positivt att denna person har gjort detta. Nu kanske spelbolagen slutar vara uppkörda i deras egna rövhål.
Det är långt ifrån bra, hur tänker du egentligen?
Enkelt, han tänker väl som så många andra - upplysning.
Finns vettigare sätt att upplysa än att göra sådär
Det är väl bara positivt att denna person har gjort detta. Nu kanske spelbolagen slutar vara uppkörda i deras egna rövhål.
Hur menar du nu? Att utvecklare/utgivare ger bort gratisex mot reklam/recensioner är väl varken ovanligt eller fel? Eller har jag missat något?
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Det är väl bara positivt att denna person har gjort detta. Nu kanske spelbolagen slutar vara uppkörda i deras egna rövhål.
Det är långt ifrån bra, hur tänker du egentligen?
Enkelt, han tänker väl som så många andra - upplysning.
Finns vettigare sätt att upplysa än att göra sådär
Den som först nämndes, ja. Men jag tänkte mest på att den andre som sedan publicerade nyheten har gjort något bra - eller, upplysande (för spelutvecklare).
Det är väl bara positivt att denna person har gjort detta. Nu kanske spelbolagen slutar vara uppkörda i deras egna rövhål.
Hur menar du nu? Att utvecklare/utgivare ger bort gratisex mot reklam/recensioner är väl varken ovanligt eller fel? Eller har jag missat något?
Den kommentaren var mycket roligare om man i sin nyvakenhetsyra (pluggar bara kvällstid) läste ordet "gratisex" med ett 's' för mycket.
Tycker att detta är så fel. Hur man bara lurar till sig saker. Jag hoppas nu att spel företagen tar tag i detta och börjar kolla upp personerna innan man skickar ut några nycklar. Om man inte vet eller tänker på vart alla nycklar kommer ifrån. Hur ska spel företaget kunna gå vidare och göra mer och bättre spel utan någon direkt inkomst från spelet? Man köper ett spel för att 1, man gillar spelet och vill spela det 2, spelföretaget ska gå i vinst och göra mer spel
Är det inte extremt klantigt att skicka ut material utan någon form av referens?
Borde inte en reklambyrå sköta detta och inte någon klantskalle som kastar nycklar på vem som helst?
Aja, vill man spara pengar och inte pallar att sköta saker själv får man räkna med att det kan gå såhär....
Är det inte extremt klantigt att skicka ut material utan någon form av referens?
Borde inte en reklambyrå sköta detta och inte någon klantskalle som kastar nycklar på vem som helst?
Aja, vill man spara pengar och inte pallar att sköta saker själv får man räkna med att det kan gå såhär....
Vet inte om just en reklambyrå behövs i detta fall. Däremot behövs uppenbarligen någon form av säkerhetskontroll, som att kolla upp om youtube-kanalen ö.h.t. finns, om de har ett tillräckligt stort följe för att vara trovärdiga och till sist, eftersom det främst verkar handla om falsk identitet, kolla med den riktiga youtube-kanalen via deras officiella kontaktmedel om de faktiskt har bett om en nyckel.