Rasblandning och sådant

Medlem

Att alla blonda skulle försvinna på bara en generation känns inte troligt. Ta mig och min bror som exempel. Båda våra föräldrar är mörkhåriga. Jag är också mörkhårig men brorsan är blond. Han verkar ha ärvt anlag från äldre generationer i vår släkt.

Medlem

Men kom ihåg att människan också är resultatet av massvis med mutationer.

Anyway, det skulle inte förvåna mig om forskare kommer fram till en genuppsättning som koder för dominant anlag för blonda, haha.

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Som jag ser det var Samerna här långt före de Germaner som vi i dag kallar svenskar.

(Rätta mig gärna om jag har fel, vilket jag kanske har?)

Du har dock helt fel. Samerna var inte först i Sverige. Faktum är att isen smällte först söderifrån vilket gjorde så att folk invandrade från söder först.

Finns flertalet forskare och bevis som stödjer detta.

Medlem
Skrivet av Kamp:
Skrivet av v1ctory:

Som jag ser det var Samerna här långt före de Germaner som vi i dag kallar svenskar.

(Rätta mig gärna om jag har fel, vilket jag kanske har?)

Du har dock helt fel. Samerna var inte först i Sverige. Faktum är att isen smällte först söderifrån vilket gjorde så att folk invandrade från söder först.

Finns flertalet forskare och bevis som stödjer detta.

Så du menar att Sverige var folktomt innan den sista inlandsisen smälte?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Om man blandar 5 Svenskar med 5 Finnar i ett rum så lär man nästan alltid se direkt vilka som är från vilket land.

Är det alltså fel att få barn med en finska om man är svensk, eller tillhör vi samma "ras" trots att vi har olika utseenden (läs Kindben)?

Medlem

Känns ju hemsk att man måste diskutera i den här jävla skittråden.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Du misslyckas hårt i att förstå inlägget, vilket bevisar mitt påstående om ignoranta högerextremister.
Man kan som sagt inte säga att t ex afrikaner skulle vara en ras när dom har mer gemensamt med en europé än med varandra, genetiskt. Rasbiologi har varit den idiotiska läran om att jämföra folks utseende och tro att man kan dra några slutsatser kring det. Genetikforskningen har visat att det inte finns raser, vi är alla "blandraser".
F ö, jo du lille vän, hela folkstammar har flyttat kors och tvärs över Asien och Europa samt Nordafrika. Gå och läs på om migrationstiden och människans utvandringar från Afrika, det får bli din läxa.

Jag undrar vem det är som misslyckas..
Att kalla folk för högerextremister pga en ståndpunk är nog mer misslyckande ska du se.;)

Vem har sagt att afrikaner skulle vara En ras? Är ingen som påstått det? Finns flertalet olika folkslag i Afrika. Du har tex boer som är vita samt att du har asiater bla. Så försök inte få det till att jag har sagt någonting jag inte har. Rasbiologi handlar om så mycker mer än så. Men du har tydligen inte läst på om det.
http://sv.metapedia.org/wiki/Rasbiologi
Hahaha! Inte finns några raser! *asg*
Dumheten vet inga gränser.

Men jösses! Är du seriös människa? Det finns ingeting som stödjer att vi skulle ha haft en sånhär massinvandring som vi har idag förr i tiden.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Känns ju hemsk att man måste diskutera i den här jävla skittråden.

Håller med, detta blir mitt sista inlägg.
*Slår mig i huvudet för att sluta mata trollen*


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Kamp:
Skrivet av v1ctory:

Som jag ser det var Samerna här långt före de Germaner som vi i dag kallar svenskar.

(Rätta mig gärna om jag har fel, vilket jag kanske har?)

Du har dock helt fel. Samerna var inte först i Sverige. Faktum är att isen smällte först söderifrån vilket gjorde så att folk invandrade från söder först.

Finns flertalet forskare och bevis som stödjer detta.

Så du menar att Sverige var folktomt innan den sista inlandsisen smälte?

De äldsta bosättningarna man har hittat i Sverige är 13.000 år gamla och ligger i Skåne. Samerna invandrade till Sverige för ca 5000 år sedan. Jag gissar på att du klarar av matematiken själv?

Medlem

Stödjer evolutionsteorin starkt och anser att människan inte på något sätt behöver begränsa sin egen fortplantning.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

This thread is now about... GEORGE COSTANZA


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem
Skrivet av Pliskin:

http://www.meikathon.net/roflmao/facepalm.jpg

...KRAMP! KRAMP! måste...sluta...skratta... :evil:


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

/thread


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Om allt handlade om en katt, "det finns 1230st katter kvar av släktet X, det måste vi skydda och se till att dom överlever" (eller vilket djur som helst)
ja då är allt okej.
Men så fort det är nån människo "ras" det handlar om ja då är alla Politiskt-korekta-SVT folk inne och exploderar av media korrekthet.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Inte för att vara okänslig. Men kattraser och hundraser kan inte jämföras med "människoraser". För det andra så är dessa de mest avlade däggdjuren som finns.

Men som sagt. Kan vi inte sluta mata trollen snart?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

för att?

skit i katter å hundarna ta tex: alla andra djur på jorden.
förutom människan då som inte är ett djur utan gud och Jesus, vi är inte biologiska eller naturliga, vi består av Jesus och gud, samnt massor av magi.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Det går inte att jämföra med djurraser för att :

Dom biologiska skillnader som finns skiljer sig mer inom folkgrupperna än mellan folkgrupperna.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

we are all one big happy family! ..... nähä...


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem
Skrivet av Greger:

Det går inte att jämföra med djurraser för att :

Dom biologiska skillnader som finns skiljer sig mer inom folkgrupperna än mellan folkgrupperna.

göre?


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Den här tråden =


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av IceMan:

Om allt handlade om en katt, "det finns 1230st katter kvar av släktet X, det måste vi skydda och se till att dom överlever" (eller vilket djur som helst)
ja då är allt okej.
Men så fort det är nån människo "ras" det handlar om ja då är alla Politiskt-korekta-SVT folk inne och exploderar av media korrekthet.

för det första så är det ju tack vare människan att det finns så otroligt många katt/hund raser tack vare rasblandning, eller tror du bara att det fanns 100 olika kattraser redan från början?

Hur tror du alla dessa olika människo "raser" kom till? fanns det bara 100 olika folkgrupper som nu har blivit katagoriserade till 5 ''raser'' bara för dessa människor har liknande utseende. Människan har folkblandat sen människan kom till och vad fan är det för fel med det? I slutändan handlar det om kärlek mellan två personer och det spelar fan ingen roll vad för ursprung och etnicitet dessa personer har

och att behålla en "människoras" ren, vafan visst om det är en grupp som vill behålla sig ren så ere väl fan bara att göra det, man behöver inte propagera för det, istället ska dessa extrema renrasiga människorna kalla andra folk för rasförädare, det är ju för fan det värsta jag hört

Herregud folk, det är väl bara att bygga en by och isolera er från omvärlden så slipper ni "rasblandning" sen kan ni forsätta inavla era avkommor, snacka om att fördumma ett folkslag..

nej vänta snacka om att fördumma människan

Medlem

+1

Medlem

Det finns ingen skillnad mellan människor för alla är exakt likadana.
Bara en stor homogen massa där förvisso de som faktiskt tänker annorlunda inte platsar. Precis som på dagis, alla är lika mycket värda och alla vinner.

Så fort någon nämner ras så verkar folk ha en förutfattad mening som verkligen inte går att rubba, finns inget utrymme för att ta till sig något nytt eller respektera andras åsikter. Hur kunde det bli så?

De som har fördomar om andra "raser" är förstås onda men hur är det med de som har fördomar mot de som har fördomar om andra "raser", är det helt ok med negativa fördomar nu helt plötsligt? Tycker skit finns på båda sidorna.

Men det är rätt dömt att misslyckas om man som helt ny startar just en tråd om just detta, inget oväntat resultat

Medlem

Vill bara konstatera att Emo inte har postat sedan sidan 1.

OnT: Tråd poänglös. Darwin is King. Survival of the fittest.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem
Skrivet av Homiecide:

är väl Kamp som är tillbaks

får väl tillägga att jag är rasblandad och jag kommer få rasblandade barn också, jag ska blanda så många raser som möjligt för jag vill skapa min egen ras av super människor och ta över världen, jag börjar med sverige

Alla vet ju vad inavel leder till så en mixad relation torde vara den bästa och mest... utvecklade. Rasblandning är ett jävla dumt ord och lika fånigt att prata om som huruvida blonda skall date:a brunhåriga men det är givetvis bäst att blanda upp alla MÄNNISKOR så mycket som möjligt.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

123
Skriv svar