Kom och köp!

Flakmonkey
Kom och köp!

Lägenheten ligger äntligen uppe på Hemnet. Så är det någon som är ute efter en en lägenhet i Stockholms-området så är det bara att komma på visning 12:e oktober

Till annonsen

#blogg

Medlem
Kom och köp!

Nästan 2 miljoner för en 2:a? Damn bomarknaden, you scary!

Hoppas det går bra med budgivningen i alla fall

Flakmonkey
Skrivet av Bojkott:

Nästan 2 miljoner för en 2:a? Damn bomarknaden, you scary!

Hoppas det går bra med budgivningen i alla fall

Det får du ju knappt en etta för innanför tullarna. Så det här är ett kap!

Medlem

Skönt att man inte prioriterar Stockholm som en stad att bo i

Medlem

Vi har likadana matbord. Yeah!

Medlem

Var är skeletten begravda?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Bojkott:

Nästan 2 miljoner för en 2:a? Damn bomarknaden, you scary!

Hoppas det går bra med budgivningen i alla fall

Det får du ju knappt en etta för innanför tullarna. Så det här är ett kap!

Här där jag bor kan man få en nybyggd villa med 4 rum för under 3 miljoner kronor. Fast då är det ju i och för sig inte glassiga Stockholm där till och med en fis i nyllet kostar pengar

Medlem

Där jag bor får man en s.k Sverigevilla (standard) för 300k+ Känns smått surrealistiskt...


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Kom och köp konserverad gröt! Allting går att sälja med mördande reklam.

Önskar dig all lycka i försäljningen!

phi
Medlem

Inte alls så farligt pris ändå.

Jag menar du får pynta över 2 miljoner för en 2:a på knappt 70 kvm i Luleå, dvs långt uppåt helvete från resten av sverige. Så 2 miljoner för en lägenhet i stockholm (och bagarmossen är väl ett lugnt och bra område idagsläget jämfört med förut?) är ju faktiskt lite av ett kap i mina ögon.

Såg för övrigt att jag känner er mäklare. Sverige är litet!

Medlem

Förstår inte riktigt hur man kan välja att bo i en lägenhet för det priset, Jag köpte min tvåplansvilla på 190 kvm 6 rok 2 badrum
+bastu, med 1000 kvm tomt för 2 milj, 20 min från centrum med bil.
Ska bygga pool nästa sommar med ett stort trädäck runt:)

Medlem

Pyntade 2 miljoner för min 2a i Bromma..

Medlem
Skrivet av Yabba:

Förstår inte riktigt hur man kan välja att bo i en lägenhet för det priset, Jag köpte min tvåplansvilla på 190 kvm 6 rok 2 badrum
+bastu, med 1000 kvm tomt för 2 milj, 20 min från centrum med bil.
Ska bygga pool nästa sommar med ett stort trädäck runt:)

Vilket centrum?

Medlem
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Yabba:

Förstår inte riktigt hur man kan välja att bo i en lägenhet för det priset, Jag köpte min tvåplansvilla på 190 kvm 6 rok 2 badrum
+bastu, med 1000 kvm tomt för 2 milj, 20 min från centrum med bil.
Ska bygga pool nästa sommar med ett stort trädäck runt:)

Vilket centrum?

Jokkmokk


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Flakmonkey

Visst är det enormt dyrt att bo i Stockholm och jag skulle nog kunna köpa samtliga hus i min mammas gamla hemby i norrland för priset av den ny vi köpt. Och då är den inte speciellt dyr heller.

Viktigt att tänka på är ju dock att det knappast är pengar i sjön, köper du en lägenhet i Stockholm så är inte risken för tappat värde särskilt stort. Visst kan det gå ner under perioder men befolkningen ska bara stiga och stiga och efterfrågan därmed bli större (speciellt i stan och de närmsta områdena) så köper man där är det väl investerade pengar. Tvärtom kan man ju då tyvärr säga om platser i Sverige som inte växer. Där går det ju lätt åt andra hållet även om det är billigt att köpa just nu.

Sen så skulle jag inte klara av att bo någon annanstans i Sverige känner jag. Hade flickvän i Örebro under några år. Jag höll på att bli galen efter att ha spenderat en längre period där. Två gator för shopping, hela tiden träffa människor man (hon) känner och allmänt bristfälligt utbud på saker och ting. Nej det är verkligen ingenting för mig. Hus skulle kunna vara ett alternativ men varken jag eller tjejen känner att vi vill ha ett hus i nuläget, speciellt då vi ju har en landsställe som kräver tillräckligt med jobb för att man inte ska vilja hålla på med ett hus...

Men men, visst hade det varit trevligt om bostäder var lika billiga här som i Jokkmokk

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Viktigt att tänka på är ju dock att det knappast är pengar i sjön, köper du en lägenhet i Stockholm så är inte risken för tappat värde särskilt stort. Visst kan det gå ner under perioder men befolkningen ska bara stiga och stiga och efterfrågan därmed bli större (speciellt i stan och de närmsta områdena) så köper man där är det väl investerade pengar. Tvärtom kan man ju då tyvärr säga om platser i Sverige som inte växer. Där går det ju lätt åt andra hållet även om det är billigt att köpa just nu.

Helt korrekt.. Min svärmor har precis byggt en ny kåk i dom norrländska skogarna för några miljoner. Det huset kommer du sälja till förlust oavsett.

Medlem
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Yabba:

Förstår inte riktigt hur man kan välja att bo i en lägenhet för det priset, Jag köpte min tvåplansvilla på 190 kvm 6 rok 2 badrum
+bastu, med 1000 kvm tomt för 2 milj, 20 min från centrum med bil.
Ska bygga pool nästa sommar med ett stort trädäck runt:)

Vilket centrum?

Jag bor i Tyresö en förort till stockholm, det tar mig cirka tjugo minuter till t-centralen.

Flakmonkey
Skrivet av Yabba:
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Yabba:

Förstår inte riktigt hur man kan välja att bo i en lägenhet för det priset, Jag köpte min tvåplansvilla på 190 kvm 6 rok 2 badrum
+bastu, med 1000 kvm tomt för 2 milj, 20 min från centrum med bil.
Ska bygga pool nästa sommar med ett stort trädäck runt:)

Vilket centrum?

Jag bor i Tyresö en förort till stockholm, det tar mig cirka tjugo minuter till t-centralen.

Tyresö är fint och hade varit ett alternativ om man hade varit ute efter ett hus. Dock har jag redan snöat in mig på Gamla Enskede om det ska köpas hus och då blir det ju lite annan prisklass också... Men som sagt, i dagsläget känns det som att lägenhet och landsställe är ett rätt perfekt kombination

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Yabba:

Förstår inte riktigt hur man kan välja att bo i en lägenhet för det priset, Jag köpte min tvåplansvilla på 190 kvm 6 rok 2 badrum
+bastu, med 1000 kvm tomt för 2 milj, 20 min från centrum med bil.
Ska bygga pool nästa sommar med ett stort trädäck runt:)

Vilket centrum?

Jokkmokk

Medlem

2 mille för att bo i en liten betonglåda utan trädgård. Lycka till men försäljningen men jag förstår inte vem som betalar det priset för att bo så instängt.

Medlem

Många.

btw Yabba: var i tyresö ?, bott på sikvägen o där kostar lägenheterna ca 1,2mille för 59kvm .

Själv är jag betongbarn ,behöver ingen trädgård, har ca 20min promenad till gigantisk natur område och bad samt bra cykelvägar om jag vill få lite luft:)

Men visst det är dyrt men om man har 2min max till tunnelbana och max 10min till tcentralen så tycker jag det var värt att lägga dom pengar jag fick lägga


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Hoppas det går bra med försäljningen. Det enda ställe i Stockholm för mig är skärgården. Men ja jobbar inte längre o är inte beroende av platsen egentligen så det blir utkanten för mig.
Priset är ju helt ok.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

1
Skriv svar