Massiv rea från Paradox Interactive i helgen

Medlem
Massiv rea från Paradox Interactive i helgen

Paradox Grand Strategy Collection kostar 8,4€. Innehåller EU4, HoI 3, Victoria 2 och CK2.

Hur komplett är spelen utan all DLC? Om man spelar dem utan DLC kommer man märka att något saknas? Har inget av spelen i paketet.

Medlem
Skrivet av gamer_:

Paradox Grand Strategy Collection kostar 8,4€. Innehåller EU4, HoI 3, Victoria 2 och CK2.

Hur komplett är spelen utan all DLC? Om man spelar dem utan DLC kommer man märka att något saknas? Har inget av spelen i paketet.

Jag har 75timmar i EU4 och har senaste ~10 känt att jag skulle vilja ha DLC, främst det som berör kolonierna. Känns som att jag har "spelat ut" europeiska nationer som Sverige, Danmark, Naples m.fl. Nu är jag sugen på Portugal och kolonierna men när jag vet att det finns koloni-dlc så känns vanilla ganska ljummet.

Skulle önskat det fanns dlc som gjorde religionen större och viktigare också

Medlem
Skrivet av gamer_:

Paradox Grand Strategy Collection kostar 8,4€. Innehåller EU4, HoI 3, Victoria 2 och CK2.

Hur komplett är spelen utan all DLC? Om man spelar dem utan DLC kommer man märka att något saknas? Har inget av spelen i paketet.

DLC är inte nödvändigt men om du tänkt lägga 100timmar och ha roligt hela vägen så skulle jag säga att det är en viktig del, DLC gör spelen "kompletta".

Gäller dock särskilt CK2 som är helt idiotiskt limiterat utan DLC.

Medlem
Skrivet av gamer_:

Paradox Grand Strategy Collection kostar 8,4€. Innehåller EU4, HoI 3, Victoria 2 och CK2.

Hur komplett är spelen utan all DLC? Om man spelar dem utan DLC kommer man märka att något saknas? Har inget av spelen i paketet.

Har 329 timmar i CK2 (enligt Steam, men det ligger nog över 500, då jag har kört väldigt mkt utanför Steam) och 259 timmar i EU4. EU4 kör jag mer eller mindre vanilla, CK2 har jag de flesta DLCs, men det är gott om content i vanilla. Skulle råda dig att köpa The Old Gods och Legacy of Rome till CK2 om du gillar spelet, men det dröjde ett par hundra timmar innan jag började ge mig på DLC, trots att jag hade köpt dem ett tag tidigare. Fantastiska spel, men inte nödvändigtvis för alla.

Inaktiv

513 timmar med EU4 ;P Det bästa strategispelet av paradox enligt mig. Av det spelet så tycker jag expansionerna inte är ett måste eftersom paradox har släppt det bästa uppgraderingarna gratis. Men finns en av expansionerna för någon euro så är dem lätt värt priset.

Värt att notera så finns det en herrans massa DLC som är onödig, så som text dokument och nya skins DLC, så köp inga färdiga paket.

EDIT: ett självklart köp är "songs of the new world" och de två music packs som finns tillgängligt.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Hearts of Iron måste du ha de större dlcsen till. Men tror att dom inte säljer Hoi3 "ofärdigt" sen ganska länge tillbaka.


signatur

aj fan min plånbok kom lös och inkasserade victoria 1 och 2 :'( nu var min paradox samling klar på steam darn you gaben!!!

Medlem

Lite förvirrad, ser jag rätt eller står det att man får Europa IV för samma pris som man får det och några andra i en bundle längre ner?

Medlem
Skrivet av Fevolas:
Skrivet av gamer_:

Paradox Grand Strategy Collection kostar 8,4€. Innehåller EU4, HoI 3, Victoria 2 och CK2.

Hur komplett är spelen utan all DLC? Om man spelar dem utan DLC kommer man märka att något saknas? Har inget av spelen i paketet.

Har 329 timmar i CK2 (enligt Steam, men det ligger nog över 500, då jag har kört väldigt mkt utanför Steam) och 259 timmar i EU4. EU4 kör jag mer eller mindre vanilla, CK2 har jag de flesta DLCs, men det är gott om content i vanilla. Skulle råda dig att köpa The Old Gods och Legacy of Rome till CK2 om du gillar spelet, men det dröjde ett par hundra timmar innan jag började ge mig på DLC, trots att jag hade köpt dem ett tag tidigare. Fantastiska spel, men inte nödvändigtvis för alla.

Sword of Islam skulle jag rekommendera också! Spelat otroligt mycket som Muslim, riktigt kul, mycket att göra.

1
Skriv svar