Obsidians Pillars of Eternity försenas

Robot
Obsidians Pillars of Eternity försenas

Den här gången är det inte för mycket pengar som flyttar fram retrorollspelet, utan spelarnas feedback efter betan.

#obsidian-entertainment, #pillars-of-eternity, #paradox


Medlem
Obsidians Pillars of Eternity försenas

Fan, fan, fan så tråkigt! Förhoppningsvis leder det i slutändan till ett bättre spel, men det är ändå synd att det blir försenat.

Medlem

Spelhöst 2014 > spelvår 2015...


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av maniac:

Spelhöst 2014 > spelvår 2015...

Vette tusan, kommer många spel att se fram emot i vår också.

Medlem
Skrivet av maniac:

Spelhöst 2014 > spelvår 2015...

Du menar väl tvärtom, GTA 5 till PC på våren, witcher 3 på våren och nu pillars of eternity på våren.

Känns precis som vanligt när spelen man vill ha blir uppskjutna.

Medlem
Skrivet av gamer_:
Skrivet av maniac:

Spelhöst 2014 > spelvår 2015...

Du menar väl tvärtom, GTA 5 till PC på våren, witcher 3 på våren och nu pillars of eternity på våren.

Känns precis som vanligt när spelen man vill ha blir uppskjutna.

Det var så jag menade. Många spel som skulle komma under hösten kommer till våren istället


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av maniac:
Skrivet av gamer_:
Skrivet av maniac:

Spelhöst 2014 > spelvår 2015...

Du menar väl tvärtom, GTA 5 till PC på våren, witcher 3 på våren och nu pillars of eternity på våren.

Känns precis som vanligt när spelen man vill ha blir uppskjutna.

Det var så jag menade. Många spel som skulle komma under hösten kommer till våren istället

Tips ang. < och > som jag fick lära mig i lågstadiet och som ännu sitter i; det är en krokodilmun, och den gapar alltid mot det större!

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av maniac:
Skrivet av gamer_:
Skrivet av maniac:

Spelhöst 2014 &amp;amp;amp;gt; spelvår 2015...

Du menar väl tvärtom, GTA 5 till PC på våren, witcher 3 på våren och nu pillars of eternity på våren.

Känns precis som vanligt när spelen man vill ha blir uppskjutna.

Det var så jag menade. Många spel som skulle komma under hösten kommer till våren istället

Tips ang. &lt; och &gt; som jag fick lära mig i lågstadiet och som ännu sitter i; det är en krokodilmun, och den gapar alltid mot det större!

Ser ut som att han använde > som en pil och inte ett 'störrre än'-tecken.

Oavsett så har jag inget emot förseningar om det är pga. feedback. Då vet man ju att de lyssnar och bryr sig.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Personligen så gillar jag när spel blir uppskjutna av skäl som dessa.

Det är väldigt sällan som spelutvecklare tar för MYCKET tid på sig att polera sina spel, snarare än för LITE.

Så detta borde uppmuntras om det leder till en bättre slutprodukt

Medlem

Bra. Obsidian har ju en tendens att släppa spel som inte är färdiga (oftast kanske inte deras fel dock), så det kan ju vara trevligt med omväxlning!

Medlem

Ingen skillnad för mig då alltså! Jag trodde att det redan blivit sagt att vara försenat till 2015 flera månader sen.. jag som råkat blanda ihop det med ett annat spel.

Medlem
Skrivet av anon_178365:

Helt ok att skjuta upp för att polera spelet, har mycket att spela just nu ändå med Wasteland 2 och Divinity: Original Sin, kan vara lite anledning att dom väntar också.

Obisidian kanske inte ville att spelet skulle krocka med Dragon Age 3, dock så kommer en Januari release istället att krocka med Witcher 3 vilket knappast är bättre konkurrensmässigt.

Själv älskar jag detta som RPG nörd, vanligtvis så är man glad om det kommer 1 riktigt bra RPG på ett år, nu kommer det 4-5st inom ett halvår nästan, galet fint!

Vilka spel syftar du på? Du verkar ha bra smak.

Medlem
Skrivet av anon_178365:
Skrivet av Witchfinder:
Skrivet av anon_178365:

Helt ok att skjuta upp för att polera spelet, har mycket att spela just nu ändå med Wasteland 2 och Divinity: Original Sin, kan vara lite anledning att dom väntar också.

Obisidian kanske inte ville att spelet skulle krocka med Dragon Age 3, dock så kommer en Januari release istället att krocka med Witcher 3 vilket knappast är bättre konkurrensmässigt.

Själv älskar jag detta som RPG nörd, vanligtvis så är man glad om det kommer 1 riktigt bra RPG på ett år, nu kommer det 4-5st inom ett halvår nästan, galet fint!

Vilka spel syftar du på? Du verkar ha bra smak.

Divinity: Original Sin, Wasteland 2, Dragon Age 3, Pillars of Eternity och Witcher 3 var spelen jag syftade på som ska släppas snart/har släppts nyligen. Packat med RPG's på kort tid!
Tycker personligen Divinity: Original Sin är årets spel hittills, jag gillar det mer än Wasteland 2.

Spelar genom båda för tillfället men säger nog detsamma att Divinity Original Sin tar hem priset. Divinity har Co-op, och Wasteland 2 har ett fruktansvärt drygt travel-system med den där kartan... (Jag älskade Fallout 1 och 2 men Wasteland 2 känns skevt på den aspekten.)

Medlem

Ja det är exakt de spelen jag ser fram emot också, även om jag kanske är lite reserverad inför Dragon Age 3 och Witcher 3, men hoppas såklart de är kanon. Men jag är lite rädd att de kan vara utformade för att tilltala en actiontörstande, "coolhetstörstande" mellanstadiekille

Spelade Divinity: Original Sin som en galning i några veckor men helt plötsligt bara tog Dark Souls 2 över fokus igen, som ju Dark Souls-spel kan göra.

Pillars of Eternity är det som känns allra intressantast i alla fall. Det har inte i mitt tycke/enligt min vetskap gjorts något spel sedan Neverwinter Nights där det känts som att ens val av klass verkligen påverkar hela spelupplevelsen något enormt och att det därför blir som en helt ny grej att välja en ny klass. Tänk om det kan få vara så i Pillars of Eternity.

1
Skriv svar