Alien: Isolation

Robot
Alien: Isolation

Det mörker som borde ha omslutit oss går istället Creative Assembly vilse i. Trots detta är Alien-uppföljaren en fantastisk rymdthriller, men bara ibland.

#the-creative-assembly


Medlem
Alien: Isolation

Finns det Oculus Rift stöd???????

Medlem

Ännu viktigare - does it blend?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Medlem

FZ har varit sen med recensioner ett tag, sen brakar det till och recenseras 4 dagar innan release. Uppskattas!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Skrivet av BoZo:

Finns det Oculus Rift stöd???????

Om inte nu så kommer det garanterat, Har för mig att dom snacka om att dom ville att folk med OR skulle lira det och har sätt videos på när folk skrämmer skiten ur sig själva i VR o detta

Redaktör
Ponny
Skrivet av b0ne:

FZ har varit sen med recensioner ett tag, sen brakar det till och recenseras 4 dagar innan release. Uppskattas!

I aim to brak.


signatur

En Bamseponny av folket

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ohem:

Ännu viktigare - does it blend?

Du menar väl "does it bend"?


signatur
Medlem

Så med andra ord en besvikelse.

Medlem
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:
Skrivet av BoZo:

Finns det Oculus Rift stöd???????

Om inte nu så kommer det garanterat, Har för mig att dom snacka om att dom ville att folk med OR skulle lira det och har sätt videos på när folk skrämmer skiten ur sig själva i VR o detta

Kommer formodligen ej att få stöd..
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20140708/inget-oculus-stod-...

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av ohem:

Ännu viktigare - does it blend?

Du menar väl "does it bend"?

Här får båda svar: https://www.youtube.com/watch?v=lBUJcD6Ws6s


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Skribent

Kan bara hålla med Fredrik. Det är bitvis riktigt bra. Bitvis verkligen inte.

I egenskap av Alien-tok älskar jag den retrofuturistiska designen förbehållslöst. Miljöerna är så fruktansvärt träffsäkra och atmosfäriska, och ljuddesignen är makalös.

Men så kommer någon av de skitfula karaktärsmodellerna in och börjar gaffla och pajar allting.

Om de gått Amnesia-vägen och skippat stela mellansekvenser och utdraget historieberättande (Ripleys dotter, kom igen!) som inte tillför skräcken någonting så hade det kunnat vara en mästerlig skräckis.

Värt en titt, och bättre än det groteska Colonial Marines med hästlängder, men om allting varit lika träffsäkert som miljöerna så... wow.

Skägg.
10 Chambers

Ej i bild: jag lirar igenom en nivå, skräckslagen och med ohälsosam puls. Om klippgudarna vill ser ni det nästa vecka!


signatur
Inaktiv

Hmm var pepp på detta men väntar nog in reabacken nu.

"Någon på Creative Assembly tyckte att det var en synnerligen kreativ idé att slopa checkpoints till förmån för sparsamt utplacerade sparpunkter."
Aldrig bra i något spel. Någonsin. Autosave-checkpoints och möjlighet att spara när som helst, tack.

Medlem

Varför varför... Finns det INGA spel där man inte SER att spelet sparar? SAVING GAME, eller checkpoints eller sådana här sparpunkter...Det förstör inlevelsen pluss att man VET när något kommer att hända ... vilket suger.

Medlem
Skrivet av frizzy_takemura:

"Någon på Creative Assembly tyckte att det var en synnerligen kreativ idé att slopa checkpoints till förmån för sparsamt utplacerade sparpunkter."
Aldrig bra i något spel. Någonsin. Autosave-checkpoints och möjlighet att spara när som helst, tack.

Wow, håller inte med dig alls. Hur skulle Dark Souls spelen se ut till exempel med auto-saves/checkpoints överallt.

Medlem
Skrivet av frizzy_takemura:

"Någon på Creative Assembly tyckte att det var en synnerligen kreativ idé att slopa checkpoints till förmån för sparsamt utplacerade sparpunkter."
Aldrig bra i något spel. Någonsin. Autosave-checkpoints och möjlighet att spara när som helst, tack.

Ptja, eller inte. Att bli handhållen och inte få känna att man klarat av något själv är ju typ hur 99% av alla spel fungerar idag. Jag är för att det ska svida att dö, du ska förlora mkt på det och inte kunna ladda om en sekund innan.

Medlem
Skrivet av herrkilman:

Kan bara hålla med Fredrik. Det är bitvis riktigt bra. Bitvis verkligen inte.

I egenskap av Alien-tok älskar jag den retrofuturistiska designen förbehållslöst. Miljöerna är så fruktansvärt träffsäkra och atmosfäriska, och ljuddesignen är makalös.

Men så kommer någon av de skitfula karaktärsmodellerna in och börjar gaffla och pajar allting.

Om de gått Amnesia-vägen och skippat stela mellansekvenser och utdraget historieberättande (Ripleys dotter, kom igen!) som inte tillför skräcken någonting så hade det kunnat vara en mästerlig skräckis.

Värt en titt, och bättre än det groteska Colonial Marines med hästlängder, men om allting varit lika träffsäkert som miljöerna så... wow.

Vart köpte du spelet? Det släpps väl först den 7:e eller?

Medlem
Skrivet av herrkilman:

Kan bara hålla med Fredrik. Det är bitvis riktigt bra. Bitvis verkligen inte.

I egenskap av Alien-tok älskar jag den retrofuturistiska designen förbehållslöst. Miljöerna är så fruktansvärt träffsäkra och atmosfäriska, och ljuddesignen är makalös.

Men så kommer någon av de skitfula karaktärsmodellerna in och börjar gaffla och pajar allting.

Om de gått Amnesia-vägen och skippat stela mellansekvenser och utdraget historieberättande (Ripleys dotter, kom igen!) som inte tillför skräcken någonting så hade det kunnat vara en mästerlig skräckis.

Värt en titt, och bättre än det groteska Colonial Marines med hästlängder, men om allting varit lika träffsäkert som miljöerna så... wow.

Släpps nästa vecka i hela världen. hur fick du tag i det så snabbt?


signatur

"High life on low budget"

det här kommer inte sälja så bra med andra ord.. på gränsen till flopp .. och creative assembly kan ställa sig frågan om det va värt att pissa på rome 2 för att göra det här istället.

.. den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket.

Medlem

"Men femton timmar är för vidlyftigt för ett rymdäventyr vars främsta förtjänst ska vara den otäcka stämningen."

More is less, lite som Fares nämner nedan...

http://www.fz.se/artiklar/longform/20131023/josef-fares-sagar...

Inaktiv
Skrivet av frizzy_takemura:

"Någon på Creative Assembly tyckte att det var en synnerligen kreativ idé att slopa checkpoints till förmån för sparsamt utplacerade sparpunkter."
Aldrig bra i något spel. Någonsin. Autosave-checkpoints och möjlighet att spara när som helst, tack.

Nej det ska kännas när man dör. Helst ska man få något straff, som i Dark Souls. Då blir livet så mycket mera kärt i spelet.

Medlem
Skrivet av goose72:

"Men femton timmar är för vidlyftigt för ett rymdäventyr vars främsta förtjänst ska vara den otäcka stämningen."

More is less, lite som Fares nämner nedan...

http://www.fz.se/artiklar/longform/20131023/josef-fares-sagar...

Jag tror att smaken är som baken på det området och handlar mer om hur man är som spelare än vad Josef Fares säger.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av goose72:

"Men femton timmar är för vidlyftigt för ett rymdäventyr vars främsta förtjänst ska vara den otäcka stämningen."

More is less, lite som Fares nämner nedan...

http://www.fz.se/artiklar/longform/20131023/josef-fares-sagar...

Jag tror att smaken är som baken på det området och handlar mer om hur man är som spelare än vad Josef Fares säger.

Mja, repetitioner är ju sällan speciellt kul, speciellt om det framgår tydligt att man försöker förhala underhållningstiden, vad det nu än gäller.
Sen att man är olika som personer där vissa ser som en grej att klara av exempelvis ett spel på kort tid och sedan ev skryta om det i sociala medier och där andra ist njuter av upplevelsen och kan hålla på i mången timmar, är ju en helt annan sak.

Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av herrkilman:

Kan bara hålla med Fredrik. Det är bitvis riktigt bra. Bitvis verkligen inte.

I egenskap av Alien-tok älskar jag den retrofuturistiska designen förbehållslöst. Miljöerna är så fruktansvärt träffsäkra och atmosfäriska, och ljuddesignen är makalös.

Men så kommer någon av de skitfula karaktärsmodellerna in och börjar gaffla och pajar allting.

Om de gått Amnesia-vägen och skippat stela mellansekvenser och utdraget historieberättande (Ripleys dotter, kom igen!) som inte tillför skräcken någonting så hade det kunnat vara en mästerlig skräckis.

Värt en titt, och bättre än det groteska Colonial Marines med hästlängder, men om allting varit lika träffsäkert som miljöerna så... wow.

Släpps nästa vecka i hela världen. hur fick du tag i det så snabbt?

Det undrar jag med. Såg att det fanns flera tyska streams från PS4 versionen idag. Lucky bastards.

Medlem

fail, inget köp då. fast det får säkert minst 85/100 på IGN precis som allt annat


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av frizzy_takemura:

"Någon på Creative Assembly tyckte att det var en synnerligen kreativ idé att slopa checkpoints till förmån för sparsamt utplacerade sparpunkter."
Aldrig bra i något spel. Någonsin. Autosave-checkpoints och möjlighet att spara när som helst, tack.

Wow, håller inte med dig alls. Hur skulle Dark Souls spelen se ut till exempel med auto-saves/checkpoints överallt.

Dark souls har ju viserligen checkpoint överallt (Bonfire) Inte ofta du behöver döda mer en 10-15 normala (Räknar inte trash mobs nu) fiender mellan en bonfire.

Medlem
Skrivet av herrkilman:

Kan bara hålla med Fredrik. Det är bitvis riktigt bra. Bitvis verkligen inte.

I egenskap av Alien-tok älskar jag den retrofuturistiska designen förbehållslöst. Miljöerna är så fruktansvärt träffsäkra och atmosfäriska, och ljuddesignen är makalös.

Men så kommer någon av de skitfula karaktärsmodellerna in och börjar gaffla och pajar allting.

Om de gått Amnesia-vägen och skippat stela mellansekvenser och utdraget historieberättande (Ripleys dotter, kom igen!) som inte tillför skräcken någonting så hade det kunnat vara en mästerlig skräckis.

Värt en titt, och bättre än det groteska Colonial Marines med hästlängder, men om allting varit lika träffsäkert som miljöerna så... wow.

Kom igen colonial Marines var coopspelet för det året, aldrig någonsin har jag skrattat så mycket med mina polare när jag spelat ett coop spel

KoP
Medlem
Skrivet av monsterbenke:

fail, inget köp då. fast det får säkert minst 85/100 på IGN precis som allt annat

Fast det tåls att poängtera att 3/5 inte är något dåligt betyg. Dessutom ska man inte lyssna blint på alla recensenter i tron om att deras åsikter representerar din, min och resten av folkets tycke och smak.

12
Skriv svar