Kommer raids till Guild Wars 2?

Robot
Medlem
Kommer raids till Guild Wars 2?

Ett av dom bästa mmo som släppts, Det som jag såg mest framemot var det som till slut fick mig att tappa intresset... Att man inte behövde grinda gear eftersom allt var i princip lika bra.... Men själva designen, storyn, kontrollerna etc är skitbra och det är inget spel jag ser tillbaka på med dåliga erfarenheter.

Medlem

Har inte spelat GW2 på månader nu, men har sammanlagt lagt ner en bra bit över 1000 timmar på det. Det jag märkt är att ArenaNets vision med GW2, den horisontella progressionen och icke-grinding, inte riktigt håller eftersom GW2 precis som alla andra mmorpg:n måste utöka sitt innehåll kontinuerligt för att behålla spelarnas intresse. Men när man introducerar högre crafting, nya material, en ny tier av gear (Ascended) o.s.v. blir ju effekten fortfarande att folk börjar sträva efter att få tag i "det bästa". Detta gör folk genom att grinda i WvW, Fractals, PvE m.m. då olika material är lättare att få tag i inom vissa delar av spelet. Fastän det kanske går annorlunda till gentemot andra mmo:n så skulle jag fortfarande kalla det grinding.

I det stora hela känns det som att GW2 lider av personlighetsklyvning, och om raids verkligen kommer lanseras så kommer det spä på det. Känslan blir lite "Jaha... vad ska man nu göra?"

Medlem

Minns då jag provade min första dungeon, det var så kaotiskt som det bara kunde bli, ingen kunne hålla aggro, monster överallt, man spammade sin dodge som tog slut väldigt fort sedan såg man alla falla som träd "Run back!" det gjorde vi tills vill klarade av instancen.

Spelade aldrig några mer dungeons efter detta, det var för okontrollerat, gick inte ha någon struktur alls, var som ett hack and slash.

Medlem

Ett bra MMO har mounts, punkt.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

I alla fall ett MMO som tänker på spelaren i spelupplevelsen, väldigt spelarvänligt. Att hitta ett MMO som inte har grind i nån form, ja det är väl omöjligt. Dock känns endgame möjligheterna många, och trots man snabbt drar upp till maxlevel, finns mycket att göra för den som har upptäckarlust. Dock måste jag hålla med om att de sista delarna har urartat och försöker inte ens dölja eller göra grinding kul. (del 2 i living story)

Medlem
Skrivet av The Gamer:

Ett bra MMO har mounts, punkt.

Du kan flyga runt på en kvast i bästa påskkärringstil....

Medlem

Kul att dem äntligen börjar se efter dungeon folket, det tråkiga är väl att dem kommer nerfa sönder alla eventuella raids så man kan spela dem i sömnen, precis som med alla dungeons.

Medlem
Skrivet av eine_petule:

Minns då jag provade min första dungeon, det var så kaotiskt som det bara kunde bli, ingen kunne hålla aggro, monster överallt, man spammade sin dodge som tog slut väldigt fort sedan såg man alla falla som träd "Run back!" det gjorde vi tills vill klarade av instancen.

Spelade aldrig några mer dungeons efter detta, det var för okontrollerat, gick inte ha någon struktur alls, var som ett hack and slash.

Det bror ju helt och hållet på spelarna, är man 5 pers som vet vad man gör så går det att hålla struktur utan problem, även aggro är möjligt att kontrollera.

Medlem

Det är egentligen inget fel på GW2 men känner att man tyvärr inte får någon sorts mental belöning av det längre (något mmospel för den delen). Magin är borta :/

Medlem

Jag har lirat sedan open beta och tycker att GW2 är det "optimala" MMOt där ute, ingen månadskostnad, massor av nytt material som blir tillagt (weapon skins, armor skins, story, små områden). Det är mer än vad man kan fråga om enligt mig när det finns företag som har månadskostnader och inte levererar nytt material mer än en gång om året.

Men raids kanske kan vara någonting, vi har ju world bosses nu men det är mer zerg feast än raids. Kan bli intressant


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Geeks Gaming

Tycker Gw2 är skit kul. Dock så vill jag att dom fixar vapen skill systemet.
Va de bästa med GW1 att kunna ändra skillsen och även kunde hitta skills ute i världen.

Medlem

problemet med pve grejen känns tyvärr att allt utom bezerker build håller inte i dungeons. Finns ingen poäng med att ha tanking warrior när du kan ha bezerker som tokdpsar sig rätt igenom allt.

Medlem
Skrivet av CarniFlex:

problemet med pve grejen känns tyvärr att allt utom bezerker build håller inte i dungeons. Finns ingen poäng med att ha tanking warrior när du kan ha bezerker som tokdpsar sig rätt igenom allt.

Bror nog lite på, när jag spelade så hade jag en berzerker warrior. men också en ren HEAL/TANK Guardian, och det funkade extremt bra i dungeons, det var väldigt sällan någon dog för som healer/tank kunde jag ta emot mycket stryk, samtidigt som jag hade så kraftiga heals att jag kunde hålla hela partyt vid liv.

Medlem
Skrivet av CarniFlex:

problemet med pve grejen känns tyvärr att allt utom bezerker build håller inte i dungeons. Finns ingen poäng med att ha tanking warrior när du kan ha bezerker som tokdpsar sig rätt igenom allt.

Det är ett designproblem som släpar kvar efter att de gjorde dodge till ~odödlighet. Även om det funkar bra att dodga saker i pvp gör det PvE till en ren berserkerfest. För att raids (och nuvarande PvE) ska bli något riktigt bra behöver de defintivt splitta pvp/pve skill och balansera PvE:n så att defensiv och support både finns och behövs. De senare bossarna i spelet har haft betydligt bättre design än de dungeons som släpptes med spelet så i min mening är kan det bli riktigt bra.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Vore underbart att ha raids i guild wars 2 (för dom som fortfarande spelar)

Medlem
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av CarniFlex:

problemet med pve grejen känns tyvärr att allt utom bezerker build håller inte i dungeons. Finns ingen poäng med att ha tanking warrior när du kan ha bezerker som tokdpsar sig rätt igenom allt.

Det är ett designproblem som släpar kvar efter att de gjorde dodge till ~odödlighet. Även om det funkar bra att dodga saker i pvp gör det PvE till en ren berserkerfest. För att raids (och nuvarande PvE) ska bli något riktigt bra behöver de defintivt splitta pvp/pve skill och balansera PvE:n så att defensiv och support både finns och behövs. De senare bossarna i spelet har haft betydligt bättre design än de dungeons som släpptes med spelet så i min mening är kan det bli riktigt bra.

Hoppet är det sista som dör (jag hoppas också), men de måste ändra otroligt mycket om de ska introducera riktiga raids känner jag.

Vem vet, det här kanske är en reaktion på att Blizzard officiellt la ned (det "oannonserade") Titan? ArenaNet har ju hela tiden haft ett spel med enoooorm potential, och så många saker rätt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av CarniFlex:

problemet med pve grejen känns tyvärr att allt utom bezerker build håller inte i dungeons. Finns ingen poäng med att ha tanking warrior när du kan ha bezerker som tokdpsar sig rätt igenom allt.

Det är ett designproblem som släpar kvar efter att de gjorde dodge till ~odödlighet. Även om det funkar bra att dodga saker i pvp gör det PvE till en ren berserkerfest. För att raids (och nuvarande PvE) ska bli något riktigt bra behöver de defintivt splitta pvp/pve skill och balansera PvE:n så att defensiv och support både finns och behövs. De senare bossarna i spelet har haft betydligt bättre design än de dungeons som släpptes med spelet så i min mening är kan det bli riktigt bra.

Hoppet är det sista som dör (jag hoppas också), men de måste ändra otroligt mycket om de ska introducera riktiga raids känner jag.

Vem vet, det här kanske är en reaktion på att Blizzard officiellt la ned (det "oannonserade") Titan? ArenaNet har ju hela tiden haft ett spel med enoooorm potential, och så många saker rätt.

Absolut! Sen ska man inte överskatta hur lång tid det tar att utveckla en raid heller (att underskatta det är inte heller bra men en annan sak). Släpper A-net en 10-manna raid med ~5 bossar och lite balansförändringar hade jag varit nöjd en bra stund. Tre sådana per år är realistiskt när de fått upp farten och hade gjort GW2 till GW2.5.

Spelet behöver desperat content istället för living story. De sitter på den/det bästa PvP/WvW/Combat/Värld/Tech(dynamiska megaservrar)/B2P av alla idag lanserade MMOs. Tyvärr verkar de tjäna så pass bra pengar utan bättre content men som du säger ser de kanske sin chans att sparka iväg WoW när folk är trötta på WoD. Mer än ett år i SoO visar att Blizzard inte direkt är intresserade av att kasta content på sina spelare heller.

Önskelista (som jag gärna betalar expansionspris för):

*Revampad PvE där de insett att trinity har ett värde även om den kan modifieras något.
*Fler spellägen i PvP (koth, 3v3 arena, ctf) + bättre ranking/matchmakingsystem
*GvG som nyttjar PvP-systemet till fullo. ~10v10 utan pr0 guardian staffspam.
*Nya WvW-kartor med ett poängsystem med fokus på att kriga/ta saker under primetime.
*Guild halls och mer guildprogression generellt.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Det bästa mmo:t jag spelat som inte har månadsavgift.

1
Skriv svar