Är arena shooters på väg tillbaka?

Medlem
Är arena shooters på väg tillbaka?

En Airgibb med RL+QUAD i QW var ungefär lika belönande som att förlora oskulden. Det är så jag minns det iaf

Medlem

Folk vill ha mer fart

Medlem

Jag vette tusan vad jag tycker egentligen. Quake 3 och unreal tournament var ju klart favoriter en gång i tiden, men idag föredrar jag nog spel som Red Orchestra

framtiden bjuder på mer interaktiva filmer med konsollgrafik, och förlåtande quicktime events

Medlem

En ny storhetstid för arena shooters vore inte helt fel för alla oss som spenderade vår skoltid med Unreal Tournament eller någon annan klassiker.

Inga klasser, inga perks, inga cover system och inget aim down sights. Bara hundra procent skill och jämna, välbalanserade, snabba dueller.

Nya Unreal Tournament känns väldigt spännande och det ska bli intressant att följa den utvecklingen.

Medlem

detta gillas starkt, finns inget som passa bättre till esport än arena shooters, det är där skillen ligger, alla can campa bakom en låda.


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Inaktiv
Skrivet av Bennii:

Inga klasser, inga perks, inga cover system och inget aim down sights. Bara hundra procent skill och jämna, välbalanserade, snabba dueller.

Tyvärr så kommer inget företag ta tillbaka det där. Idag är det autoreg på hp, DLC, mikrotransaktioner, köpa vapen, hattar och annat skit. Det handlar om pengar tyvärr.

Medlem

Toxikk såg fräscht ut men vad har det som UT3 inte har?! :s
Såg ut som en kopia?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

TOXIKK ser ut att vara helt min stil!

Som det ser ut just nu behöver vi en större motpol till call of duty-spelen så att folk vet att det finns alternativ beroende på vilket fps man vill spela. Visst, vi har quake 3 live. Men, det kanske inte är så många som känner till det?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Bennii:

Inga klasser, inga perks, inga cover system och inget aim down sights. Bara hundra procent skill och jämna, välbalanserade, snabba dueller.

Tyvärr så kommer inget företag ta tillbaka det där. Idag är det autoreg på hp, DLC, mikrotransaktioner, köpa vapen, hattar och annat skit. Det handlar om pengar tyvärr.

Unreal Tournament som jag nämnde i mitt inlägg har inte visat tecken på att avvika från den formeln, än så länge. Ingen HP-regen, inga kostsamma DLC, fan-nära utveckling.

Mikrotransaktioner kan jag leva med så länge det inte ger fördelar i spelet. Om någon vill betala en dollar för att köpa en hatt som ingen annan har så får han göra det. Förhoppningsvis är hatten neongrön så jag får något att sikta på.

Och det finns fler exempel, bland annat Toxikk som Calle nämner i artikeln.

Medlem
Skrivet av abominable:

En Airgibb med RL+QUAD i QW var ungefär lika belönande som att förlora oskulden. Det är så jag minns det iaf

Inte så överdrivet speciell med andra ord då.

Medlem
Skrivet av Brutulv:
Skrivet av abominable:

En Airgibb med RL+QUAD i QW var ungefär lika belönande som att förlora oskulden. Det är så jag minns det iaf

Inte så överdrivet speciell med andra ord då.

Han kanske menar att det var pinsamt och snabbt avklarat.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Brutulv:
Skrivet av abominable:

En Airgibb med RL+QUAD i QW var ungefär lika belönande som att förlora oskulden. Det är så jag minns det iaf

Inte så överdrivet speciell med andra ord då.

Han kanske menar att det var pinsamt och snabbt avklarat.

Haha, ni verkar veta vad ni pratar om!

Medlem

Hoppas denna trend väcker lite mer uppmärksamhet mot Shootmania: Storm!

https://www.youtube.com/watch?v=BkVAaOaFVyA&index=1&list=LLRI...

phi
Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Brutulv:
Skrivet av abominable:

En Airgibb med RL+QUAD i QW var ungefär lika belönande som att förlora oskulden. Det är så jag minns det iaf

Inte så överdrivet speciell med andra ord då.

Han kanske menar att det var pinsamt och snabbt avklarat.

Mycket möjligt. Quaden håller i sig i 30 sekunder så det gäller att göra det man ska under den tiden.

Medlem

Tycker vi kan ha båda. Men jag tror att sci-fi är det som kommer stå ut det här årtiondenet. Sen om det är arenaskjutare eller taktisk skjutare vågar jag inte svara på.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Jag tror absolut att genren håller på att vakna igen men det känns lite som om världen har tappat lite av kompetensen när det gäller design.
Dessutom måste en hel generation spelare omskolas efter att ha smygit och campat sig igenom spelen de senaste 15 åren.

Medlem
Citat:

doldisar som Nexuiz och spinoffen Xonotic

Xonotic är inte en spinoff på nya Nexuiz, utan det som "nöd-tillverkades" när den frånvarande grundaren sålde namnet till den tokfloppade köpes nyversionen av Nexuiz.
MAO Xonotic ÄR original gratis Nexuiz fast lätt uppdaterad.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av j0mpa:

Hoppas denna trend väcker lite mer uppmärksamhet mot Shootmania: Storm!

https://www.youtube.com/watch?v=BkVAaOaFVyA&index=1&l...

Gärna det! Det spelet hade/har potential.


signatur

ett nytt ut i samma klass som ut'99 med modern grafik är det enda jag vill se .. tyvärr kommer det bli konsollskadat

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av j0mpa:

Hoppas denna trend väcker lite mer uppmärksamhet mot Shootmania: Storm!

https://www.youtube.com/watch?v=BkVAaOaFVyA&index=1&a...

Gärna det! Det spelet hade/har potential.

Efter alla uppdateringar som dom har gjort tycker jag att det har blivit riktigt bra. Map-editorn är bättre och det finns mycket nya 'blocks, samt en ny vapen och ability-editor lades till för ett tag sedan'. Sen gjorde dom en bra grafisk uppdatering i våras som lyfte spelet en del. Synd bara att så få ger dess udda spelmekanik en chans.

Medlem
Skrivet av humancentipede:

ett nytt ut i samma klass som ut'99 med modern grafik är det enda jag vill se .. tyvärr kommer det bli konsollskadat

UT3 var inte konsolskadat och fungerade att spela med mus på PS3.
Sedan finns det inte en enda shooter som är konsolskadat. Allt ligger i gruden på hur FPS genren nerdummades med counter strike.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Att Titanfall inte sålde så bra är inte förvånande. Respawn kunde inte ha valt en sämre utgivare för sitt spel. Efter vad EA har gjort dom senaste åren så kan nästan allt med en EA stämpel på ses som skit även om det faktiskt är bra. Stor massa av trogna EA fans har slutat köpa deras spel pga. den erbjudna skitkvaliteten dom senaste åren.

Även om Respawn är ett självstående tredjeparts utvecklare så har dom EA stämpeln på sig just nu och det kommer få deras produkter att lukta bajs även om deras spel faktiskt är bra.


signatur

Idono. That's me!

ELF
Medlem

Håller Nexuiz på att utvecklas? Hemsidan verkar inte fungera och det finns inte på Steam.
Har för mig att min kusin köpte det på Steam för ett bra tag sedan, fast det kanske var ett annat spel.

Reflex och TOXIKK ska dock kollas upp lite mer ordentligt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Själv sitter jag i hemlighet och hoppas på att dom taktiska shooter spelen ska få sin renässans. SWAT/R6 och gamla ghost recon. De var grejer det!. Annars får man väl göra ett själv ><

dmn
Medlem
Skrivet av Idono:

Stor massa av trogna EA fans har slutat köpa deras spel pga. den erbjudna skitkvaliteten dom senaste åren.

Var har du sett den statistiken?

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Idono:

Stor massa av trogna EA fans har slutat köpa deras spel pga. den erbjudna skitkvaliteten dom senaste åren.

Var har du sett den statistiken?

Det kallas för sunt förnuft. Förutom den enorma effekten detta har på konsumenter...
http://www.forbes.com/sites/insertcoin/2013/04/09/ea-voted-wo...

...så finns även en skara läsare tex. här på forumen som ofta påpekar att de numera bojkottar EA.
De är alla kunder som EA har förlorat, har du exempel på kunder som har uttryckt motsatsen de senaste åren så är du välkommen att presentera underlag för det.

Medlem

Ge. Mig. Tribes.

Tribes Ascend var ju ett skämt :<


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av golom:

detta gillas starkt, finns inget som passa bättre till esport än arena shooters, det är där skillen ligger, alla can campa bakom en låda.

Kunde inte sagt det bättre själv.

123
Skriv svar