Hur funkar BF4 nu för tiden?

Medlem
Hur funkar BF4 nu för tiden?

Hej,

jag har nästan i spelat BF4 alls då jag hade sjuka problem vid release och tänkte kolla om det är nån som fortfarande spelar och i så fall hur spelet funkar i dagsläget?

Tack på förhand

/ Lachballah

Medlem

Spelar det dagligen.
Fungerar hur bra som helst för mig, men det har det gjort hela tiden iofs.

Inaktiv

Jag har inte spelat supermycket men spelade ganska nyligen och har egentligen aldrig haft några större problem. Dom har även relativt nyligen patchat netcoden så man inte lika ofta dör trotts man hunnit bakom skydd. Jag rekommenderar att du provar själv och ser om det du hade problem med förut är fixat eller ej

Det funkar någorlunda bra, men det du blir ändå skjuten bakom en vägg pga. av nätkoden. Allt är inte fixat tip-top.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Allt är inte fixat tip-top som walter_iego här skriver men rätt mycket har blivit fixat och patchat. Spelet är inte 100% perfekt men det är mycket bättre än vad det var vid release. Själv spelar jag rätt ofta med en polare och vi har inte direkt stött på några större problem.

De problemen jag har är att alltid en gång per dag då jag joinar en server så blir jag disconnectad av att en av mina portar inte är öppna... Fast den är det. Förstår inte varför. Och den andra är på grund av att 95% av alla servrar har en ping limit på 150... Jag spelar alltid med 60ish i ping men ändå blir jag kickad på grund av att jag har hög ping. Detta på grund av att mitt nät är från början av stenåldern och är rätt så ostabilt och därigenom spikar i en halv sekund nu och då. Detta är nog för att få mig kickad. Tur nog har jag hittat en server där detta inte händer och har hållit mig till den servern endast.

Själv tycker jag att spelet är extremt roligt fortfarane även fast man har vissa "bullshit!-faser" då allting bara går skit =P

Medlem

Jag tycker det funkar bra. Är kanske lite för dålig för att avgöra om det är buggar eller dåligt spel av mig

Medlem

Dom enda problemen jag haft var att klienten stängde av sig HELA tiden dom första dagarna, efter det har jag inte haft några problem alls

Medlem

Man blir aldrig förvånad när något händer längre. Jag går hela tiden in i spelet för skoj skull utan att som helst bry mig om resultatet.

Spelet är kul för det man kommer över som fungerar logiskt.

Skrivet av walter_iego:

Det funkar någorlunda bra, men det du blir ändå skjuten bakom en vägg pga. av nätkoden. Allt är inte fixat tip-top.

Det blev aldrig särskilt bättre då efter nät kod patchen?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av walter_iego:

Det funkar någorlunda bra, men det du blir ändå skjuten bakom en vägg pga. av nätkoden. Allt är inte fixat tip-top.

Det blev aldrig särskilt bättre då efter nät kod patchen?

Vissa småsaker. Visst går det att spela, men det är de mest fundamentala sakerna som man stör sig på. Jag skippar BF4 helt och hållet nu när "Destiny" finns, sedan kommer "CoD:AW". DICE får ta sig i kragen och göra ett riktigt bra spel nästa gång annars blir de omkörda av andra som inte har problem med sin nätkod.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Testade några timmar i måndags och det är ju riktigt bra nu.
Äntligen.

Hade glömt hur fantastiskt BF är när det funkar. lätt bästa fpsspelserien jag spelat.

tack alla för svar.

"Nuförtiden" är ett ord, inte tre

Ha det så kul med spelandet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Det sämsta är att servers inte är rankbaserade. Så kefft med fega noob bashers på rank110 som mördar lowrankers. Borde införas auto kick på highrankers eller de får spela på speciella servers bara.

Medlem
Skrivet av lachballah:

Hej,

jag har nästan i spelat BF4 alls då jag hade sjuka problem vid release och tänkte kolla om det är nån som fortfarande spelar och i så fall hur spelet funkar i dagsläget?

Tack på förhand

/ Lachballah

Köpte det i veckan. 770gtx kör allt på ultra/high, fps känns bra. (det är ju inte cs man spelar direkt).

typ 2-20 i matcher (hamnar alltid på förlorande laget tydligen), köar själv. Kul spel, bonus om man faktiskt vinner/hamnar i en squad som spelar tillsammans.

Medlem

samma problem som jag har, köar också alltid själv och hamnar med folk som bara köttar själva. känns som att man behöver vara några stycken som kör tillsammans för att det skall bli ball på riktigt.

Medlem
Skrivet av lachballah:

samma problem som jag har, köar också alltid själv och hamnar med folk som bara köttar själva. känns som att man behöver vara några stycken som kör tillsammans för att det skall bli ball på riktigt.

Att köra med flera man känner gör det ju såååå mycket roligare, helt klart.

Medlem

Har köpt spelet för en vecka sen, hittade det billivt premium av en slump på en suspekt site där det såldes nycklar.
slog till då det var så billigt.

Vart överaskad av att spelet är så kul faktiskt, spelade senast BF3 och blev riktigt less på det, speciellt eftersom jag tycker det var en nedgradering från Bad comapany spelen.
Spelar mest med en kompis och då är det som roligast.
har inte råkat ut för buggar en enda gång ännu förutom det klassiska skuten bakom lådor av nån högpingare men det är ju netcodens fel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Youtube-proffs

Sedan release har spelet förbättrats avsevärt och är sjukt kul. De senaste patcharna har gett möjlighet för att lösa nätkod till det bättre och man kan få en skönare känsla i spelet. Mycket mindre död bakom hörn än innan.


signatur

Calle säger att jag är influencer

1
Skriv svar