Intel: "Det finns 711 miljoner pc-spelare"

Medlem

Vad menar man med en PC-spelare?
Om man menar att alla som någon gång spelar Solitaire som följer med Windows - jag då är det många.

Om man menar alla som köpte en PC alltså.

Bara detta komplex gentemot konsollspelarna att hela tiden skrika ut att "PC är bättre" tyder på att man känner sig som ett utdöende släkte.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

konsoller är ju mer för såna som inte förstår sig på datorer. så har det alltid varit i min värld iaf. nästan alla jag vet som har konsoller, kan noll om dator och har bara inte valet ens. även om det inte stämmer för alla.

pc = avancerade användare
konsoll = simpel användare

förlåt

Dom som spelar på både pc och konsol då?

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

konsoller är ju mer för såna som inte förstår sig på datorer. så har det alltid varit i min värld iaf. nästan alla jag vet som har konsoller, kan noll om dator och har bara inte valet ens. även om det inte stämmer för alla.

pc = avancerade användare
konsoll = simpel användare

förlåt

Det beror ju på hur man räknar. Det krävs ju inte sådär jättemycket engagemang rent tekniskt för att lära sig farmville eller the sims...
Om jag spelar både på PC och konsoll, är jag avancerad eller simpel?

Medlem
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Loltron:

Intressant att wii-u sålt mer än xbone, säger endel om xbox one

Tja, Xbox One har sålt 5 miljoner på drygt ett år, Wii U har sålt 6,6 miljoner på drygt två år. Vilken konsol säger det mest om?

Ha ha . Så om någon konsol säljer stort så är den automatiskt bra... Är ju också en tolkning.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av KarateKurt:

Jag anser att den mest spelintresserade är den som köper en spelkonsol,
och det beror på att folk som köper en dator gör det för att kunna arbeta , betala räkningar , spela mm.

Medan en som köper en spelkonsol vet att man bara kan spela på den, alltså bara är ute efter spel, med andra ord en äkta gamer.

ja dumheter. jag har inte dator för 20.000 (och köper ny varannat år minst) för att betala räkningar lr surfa utan för att jag vill ha dom bästa spelen och den bästa grafiken och dom bästa kontrollerna. = mer äkta gamer kan man inte bli.

och sen att man kan göra 100% av precis allt på datorn jämfört med en så kallad ren spelmaskin där man bara kan göra 2 saker (film och spel), det är ju halvt avgörande även. hur man än vrider och vänder det, så är pcn bättre till precis allt. givet val för ett proffs. konsollspel som man i princip kan köra igenom med bara 2-4 knappar totalt, det känns lite nintendo 8-bit och 80-tal. och sen är det ju biten med att det finns Bra mkt mer spel till datorer.

tråkig inställning till teknik, om jag resonera som dig kunde jag skippa 99% av alla mina prylar och bo i en 1:a med ett bord och stol + en pc på...fyfan så tråkigt...eftersom pcn är svaret till alla behov?

beror väl helt på exakt hur girig och behövande man är här i livet. om man på monsterdator kan göra precis 100% av allt man någonsin vill kunna göra innanför dörren, ja då är det ju ett ganska intelligent val. konsollspelen i allmänhet finner jag sämre och tråkigare, och så hatar jag handkontroller. har hellre oändligt med film, spel och program när jag väl ska sitta på plats.

dessutom förstår jag inte varför alla inbillar sig att man Måste sitta på en stol vid ett bord för att använda dator? man kan simpelt nog bara koppla in sin massiva monster-tv och sedan sitta skönt där i en fåtölj med trådlösa grejer. alternativen är oändliga rent av. allt annat ren bs och ignorans.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Khorney:
Skrivet av monsterbenke:

konsoller är ju mer för såna som inte förstår sig på datorer. så har det alltid varit i min värld iaf. nästan alla jag vet som har konsoller, kan noll om dator och har bara inte valet ens. även om det inte stämmer för alla.

pc = avancerade användare
konsoll = simpel användare

förlåt

Det beror ju på hur man räknar. Det krävs ju inte sådär jättemycket engagemang rent tekniskt för att lära sig farmville eller the sims...
Om jag spelar både på PC och konsoll, är jag avancerad eller simpel?

båda går bra, men enbart konsoll gör en till simpel. det är ju trots allt inte mitt fel att verkligheten är som den är


signatur

//monster

Medlem

säkert många som äger konsoll, men betydligt färre som faktiskt använder dessa dagligen än så som pc-spelarna kör. tex bara league of legends ensamt har ju minst 30 miljoner pers aktiva Per dygn. och det finns långt fler än 30 miljoner som faktiskt spelar det. lägger du till resterande titlar som spelas mer lr mindre konstant, ja då hamnar du snabbt över konsollernas antal dagliga spelare med många 100%. gissar på att detta är av en anledning


signatur

//monster

Skrivet av monsterbenke:

konsoller är ju mer för såna som inte förstår sig på datorer. så har det alltid varit i min värld iaf. nästan alla jag vet som har konsoller, kan noll om dator och har bara inte valet ens. även om det inte stämmer för alla.

pc = avancerade användare
konsoll = simpel användare

förlåt

Den uppfattningen har jag också fått. Så vi måste ju leva i samma värld

Medlem

Snyggt att illustrera artikeln med en SparcStation. Vi som har såna hemma är inte 711 miljoner, och tror inte så många spelar på dom heller.

Medlem

datorerna är framtiden, inte konsoller. ju mer sofistikerade grejer barnen använder, desto smartare blir dom. ingen blir smartare av konsoller, dom fyller inget intelligent syfte inför framtiden, spec inte jämfört med datorerna.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

datorerna är framtiden, inte konsoller. ju mer sofistikerade grejer barnen använder, desto smartare blir dom. ingen blir smartare av konsoller, dom fyller inget intelligent syfte inför framtiden, spec inte jämfört med datorerna.

Jag är ett sådant barn som faktiskt var ute och lekte. Gjorde det mig till en mindre smart....kanske. Datorn är mycket enkel att använda idag.

Alla har rätt till en åsikt såklart, men att säga att barn blir smartare av att sitta vid datorn istället är inte rätt på långa vägar.

Det räcker med att alla sitter med näsan i sina smartphones hela tiden. Gå ut människa! Träffa folk!

Medlem

PC lirar man på tills man blir vuxen och har ett jobb. Då spelar man spel. På vad beror på formatet det släpps på, man sitter lämpligen med minst en konsol + speldator, samt surfplatta / smartphone.
Det är ju inga kids som önskar sig en konsol framför en PC, datorn kan dom ju också porrsurfa och skriva på "fejjan" med, ladda ner film osv. Sen tror väl föräldrarna att barnen ska göra läxor på den på något sätt och betalar för det.


signatur

yolo

Medlem

Är det bara jag som brukar spela med ett sådant tangentbord på bilden?

Medlem
Skrivet av eatem:

Av dem så är det 700 miljoner som piratkopierar alla spel och 10 miljoner som väntar på rea

Jag skulle vilja påstå att majoriteten sysslar med free-to-play, som därav utgör den mycket stora siffran

Medlem

Fånigt att FZ väljer att bildsätta artikeln med en bild på en Sun SparcStation 1+ från 1989, en UNIX-arbetsstation som kan köra typ 0,001% av det utbud man brukar räkna till PC-spel.

Medlem
Skrivet av Forcie:

Fånigt att FZ väljer att bildsätta artikeln med en bild på en Sun SparcStation 1+ från 1989, en UNIX-arbetsstation som kan köra typ 0,001% av det utbud man brukar räkna till PC-spel.

Det är ju tangentbordet som är i fokus. Och det funkar alldeles utmärkt till dagens spel om man moddar lite

Medlem
Skrivet av Perre80:
Skrivet av monsterbenke:

datorerna är framtiden, inte konsoller. ju mer sofistikerade grejer barnen använder, desto smartare blir dom. ingen blir smartare av konsoller, dom fyller inget intelligent syfte inför framtiden, spec inte jämfört med datorerna.

Jag är ett sådant barn som faktiskt var ute och lekte. Gjorde det mig till en mindre smart....kanske. Datorn är mycket enkel att använda idag.

Alla har rätt till en åsikt såklart, men att säga att barn blir smartare av att sitta vid datorn istället är inte rätt på långa vägar.

Det räcker med att alla sitter med näsan i sina smartphones hela tiden. Gå ut människa! Träffa folk!

har aldrig sagt att man blir Mindre smart av att Inte sitta vid datorn. det var bara ett rent av extremt korkat antagande och ordvridning av dig själv (det är däremot välbevisat att man blir smartare av massiv datoranvändning, iaf om man gör det jag gjort.). så det är ditt eget problem. och tro mig, har varit ute och "Lekt" mer än den absoluta majoriteten av nördarna. enda anledningen till att jag har spelat så mkt är att jag sällan i livet sovit över 2 timmar per natt, så jag har simpelt nog haft mkt längre dagar på mig och därmed hunnit mer mkt mer än resten av er.

har både spelat mer, varit ute mer, träffat fler (troligtvis även rest mer) och gjort mer skit än näst intill alla här garanterat. så vare med det. och nej, om du Tror på det eller ej förändrar inte sanningen, och är inget jag bryr mig om alls så det behöver inte ens kommenteras. det är som det är. och att datorer kan räknas som rätt simpla betyder inte att jag bara använder dom till simpla nöjen, för det gör jag inte. bla 3d och programmering ingår i mina intressen, och det är inte speciellt simpla saker. c++ och vidare då, ingen html. sånt kunde man utantill som 10åring.

ps, jag hatar mobiler, så jag sitter inte med en sån i ansiktet någonsin öht. finner iden att sitta med en mobil i handen jämt riktigt låg och dum. intelligent folk kan sysselsätta sig med bättre saker, och gör det garanterat.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av Perre80:
Skrivet av monsterbenke:

datorerna är framtiden, inte konsoller. ju mer sofistikerade grejer barnen använder, desto smartare blir dom. ingen blir smartare av konsoller, dom fyller inget intelligent syfte inför framtiden, spec inte jämfört med datorerna.

Jag är ett sådant barn som faktiskt var ute och lekte. Gjorde det mig till en mindre smart....kanske. Datorn är mycket enkel att använda idag.

Alla har rätt till en åsikt såklart, men att säga att barn blir smartare av att sitta vid datorn istället är inte rätt på långa vägar.

Det räcker med att alla sitter med näsan i sina smartphones hela tiden. Gå ut människa! Träffa folk!

har aldrig sagt att man blir Mindre smart av att Inte sitta vid datorn. det var bara ett rent av extremt korkat antagande och ordvridning av dig själv (det är däremot välbevisat att man blir smartare av massiv datoranvändning, iaf om man gör det jag gjort.). så det är ditt eget problem. och tro mig, har varit ute och "Lekt" mer än den absoluta majoriteten av nördarna. enda anledningen till att jag har spelat så mkt är att jag sällan i livet sovit över 2 timmar per natt, så jag har simpelt nog haft mkt längre dagar på mig och därmed hunnit mer mkt mer än resten av er.

har både spelat mer, varit ute mer, träffat fler (troligtvis även rest mer) och gjort mer skit än näst intill alla här garanterat. så vare med det. och nej, om du Tror på det eller ej förändrar inte sanningen, och är inget jag bryr mig om alls så det behöver inte ens kommenteras. det är som det är. och att datorer kan räknas som rätt simpla betyder inte att jag bara använder dom till simpla nöjen, för det gör jag inte. bla 3d och programmering ingår i mina intressen, och det är inte speciellt simpla saker. c++ och vidare då, ingen html. sånt kunde man utantill som 10åring.

ps, jag hatar mobiler, så jag sitter inte med en sån i ansiktet någonsin öht. finner iden att sitta med en mobil i handen jämt riktigt låg och dum. intelligent folk kan sysselsätta sig med bättre saker, och gör det garanterat.

Ta inte i så du skiter i brallan. Snyggt försvarstal, blir du dummare får du börja använda hjälm.
Du är en ANING självgod, men bara en aning. Du har gjort det mesta ser jag, cool och världsvan. Du ser ner på folk som inte förstår din passion för datorer, kalla dom simpla och ointelligenta.

Jag tycker synd om dig som är så hårt hållen.

P.S Jag menar inget illa, men jag fick lust att klappa dig på huvudet och säga att allt ordnar sig.

Medlem

tar inte i det minsta, snarare sagt så minimalt som möjligt. självgod av en anledning, för att allt stämmer mkt väl möjligtvis. japp, det mesta är gjort och upplevt, ska jag förminska det och ljuga så att ingen tar åt sig kanske? nej tack. och nja, nästan, ser ner på Alla finns inget att tycka synd om dessvärre, lider inte öht utan snarare motsatsen.
sorry ;>


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

tar inte i det minsta, snarare sagt så minimalt som möjligt. självgod av en anledning, för att allt stämmer mkt väl möjligtvis. japp, det mesta är gjort och upplevt, ska jag förminska det och ljuga så att ingen tar åt sig kanske? nej tack. och nja, nästan, ser ner på Alla finns inget att tycka synd om dessvärre, lider inte öht utan snarare motsatsen.
sorry ;>

Medlem
Skrivet av Forcie:

Fånigt att FZ väljer att bildsätta artikeln med en bild på en Sun SparcStation 1+ från 1989, en UNIX-arbetsstation som kan köra typ 0,001% av det utbud man brukar räkna till PC-spel.

Stämmer inte. Hört talas om Wine? Hur kan jag annars köra WoW på Linux?

Medlem
Skrivet av Hammond:

Stämmer inte. Hört talas om Wine? Hur kan jag annars köra WoW på Linux?

Vem har snackat om Wine och Linux? Kom tillbaka när du kör Wine (som kör x86-kod från Windows) i den eftersatta sun4c-versionen av Linux/SPARC på en 25MHz L64801 i en SparcStation 1+ vilket var vad som avsågs. Sen kan du komma tillbaka och vara stor i orden. Alternativt kan du tvätta dig bakom öronen och läsa på om processorarkitekturer och datorhistoria

123
Skriv svar