Steam Curators måste berätta om de fått betalt

Robot
Steam Curators måste berätta om de fått betalt
Steam Curators måste berätta om de fått betalt

Fniss, lite roligt med tanke på vilka spel STEAM släpper genom som Early Access. Nej då, inget kan gå fel när vi håller koll


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det gäller bara att vara källkritisk. Exempelvis har TotalBiscuit och /r/pcmasterrace Group inget att tjäna på oärliga rekommendationer, medan man får vara bra mycket försiktigare med Kotaku, IGN och Rock, Paper, Shotgun.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

paulsoaresjr är en man kan lita på med som är curator på steam också nu

Medlem

Detta borde ha varit självklart från början, man kan inte lita på personers uttalanden och åsikter om pengar har bytat händer någonstans längs vägen och personen valt att inte berätta det, oftast är det pinsamt transparent att så har varit fallet.

Medlem

Haha nu blir det jobbigt för IGN

Medlem

Kanske inte riktigt hör hit men är inte hela recensionsvärlden fylld med sånt här? Var det inte för ett tag sen det skrevs om krav på betyg för att redaktioner ens ska få tillgång till spel från vissa utgivare?

Och jag föreställer mig mängden med "mutor" från håll och kanter är stora. Eller hur är det här på FZ ?


signatur
Inaktiv

Är det NÅGON som går efter andras personliga preferenser? Jag menar...på min tid, då fanns det demo på nästan alla spel i alla varianter. Det gick snabbt att sortera ut skit från guldet och man slapp köpa grisen i säcken.

Inget illa menat mot FZ, men en hel del betyg som blivit satta är ett rent skämt - men det gör hand- i hand med innehållet i första stycket...personliga preferenser.

F.ö gör FZ ett riktigt bra jobb och täcker en hel del läsvärt.

Medlem
Skrivet av Segas:

Är det NÅGON som går efter andras personliga preferenser? Jag menar...på min tid, då fanns det demo på nästan alla spel i alla varianter. Det gick snabbt att sortera ut skit från guldet och man slapp köpa grisen i säcken.

Problemet är att på den tiden var det fysiskt möjligt att faktiskt själv testa allt och göra en egen bedömning. Idag släpps det exponentiellt många fler titlar, och tips kan leda en till fina nichetitlar man annars skulle missat.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv
Skrivet av jonis:
Skrivet av Segas:

Är det NÅGON som går efter andras personliga preferenser? Jag menar...på min tid, då fanns det demo på nästan alla spel i alla varianter. Det gick snabbt att sortera ut skit från guldet och man slapp köpa grisen i säcken.

Problemet är att på den tiden var det fysiskt möjligt att faktiskt själv testa allt och göra en egen bedömning. Idag släpps det exponentiellt många fler titlar, och tips kan leda en till fina nichetitlar man annars skulle missat.

Fanns ju hur många speltidningar som helst som hade en cd-skiva (eller disketter) med innehåll, så det fanns en hel del att välja på. Själv tycker jag att mångfalden av spel bara är massproducerad skit...men ibland dyker det upp underbara titlar som te.x Dark Souls.

Medlem

Detta är nog pga FTC (Federal Trade Comission) som förra året ändrade så att man måste säga (disclose) att man har fått pengar för att göra något med en produkt om jag inte minns fel.

Otroligt bra tycker jag

Inaktiv

Steam en pengascam, old news is old

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Det gäller bara att vara källkritisk. Exempelvis har TotalBiscuit och /r/pcmasterrace Group inget att tjäna på oärliga rekommendationer, medan man får vara bra mycket försiktigare med Kotaku, IGN och Rock, Paper, Shotgun.

RPS är den sista jag skulle förknippa med detta, men det är väl min åsikt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av KneeDeepInHurt:

Steam en pengascam, old news is old

Hur är Steam en "pengascam" när det är third-party personer som betalar folk,
Det här gör Steam en mer pålitlig platform, att dom är tvungna att meddela om sånt här.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

"Där vem som helst kan rekommendera titlar", nja så är det ju inte man måste ha sin egen Steam grupp först bara...

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av Segas:

Är det NÅGON som går efter andras personliga preferenser? Jag menar...på min tid, då fanns det demo på nästan alla spel i alla varianter. Det gick snabbt att sortera ut skit från guldet och man slapp köpa grisen i säcken.

Problemet är att på den tiden var det fysiskt möjligt att faktiskt själv testa allt och göra en egen bedömning. Idag släpps det exponentiellt många fler titlar, och tips kan leda en till fina nichetitlar man annars skulle missat.

Och det skulle inte gå idag för att..?
Möjligheterna idag är ju enorma jämfört med förr när man köpte en PCG med några sjysta demo på skivan.
När jag skaffade bredband så tankade jag ständigt hem demon från Fileshack allt eftersom det släpptes.

Men allt eftersom mer spel bara puttas igenom produktionen och släpps halvfärdigt så har man slutat göra demon, för man vet att det skulle resultera i sämre försäljning.

Finns inget annat som talar emot demon idag.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av snoeppen:

Kanske inte riktigt hör hit men är inte hela recensionsvärlden fylld med sånt här? Var det inte för ett tag sen det skrevs om krav på betyg för att redaktioner ens ska få tillgång till spel från vissa utgivare?

Och jag föreställer mig mängden med "mutor" från håll och kanter är stora. Eller hur är det här på FZ ?

Jag vet inte hur mycket röst min är värd i sammanhanget men i Sverige är mutor mer eller mindre icke existerande. Visst har man fått ett surt mail efter ett "för lågt betyg" på något storspel men inget jag känner till har erbjudits pengar för höga betyg.

Bjudresor är värt att diskutera, då det är sånt vi åker på när materialet som presenteras där är intressant och inte tillgängligt på något annat sätt. Vi, eller våra frilansare, skulle dock aldrig ta emot något utöver resa, boende och rimlig utfodring i samband med det.


signatur

Jag tycker nog att FZ istället skulle lägga tid och energi på att ha den informationen på sajten här istället. Här finns ju också plats att diskutera vad man tycker om spelen i fråga.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

IGN är definitivt opålitliga. har haft koll på dom i många år, och dom ger höga betyg till det mesta som sedan visar sig vara total skit


signatur

//monster

Inaktiv
Skrivet av Godofcheese:

Hur är Steam en "pengascam" när det är third-party personer som betalar folk,
Det här gör Steam en mer pålitlig platform, att dom är tvungna att meddela om sånt här.

Lättlurade gamers som bränner cash på massa spel som marknadsförs och lol, distribueras av ett monopol system som de alla använder efter att ha blivit lurade att systemet är "till för gamers" #fniss

Medlem

Trist för IGN, PC Gamer, FZ etc.

Medlem
Skrivet av KneeDeepInHurt:
Skrivet av Godofcheese:

Hur är Steam en "pengascam" när det är third-party personer som betalar folk,
Det här gör Steam en mer pålitlig platform, att dom är tvungna att meddela om sånt här.

Lättlurade gamers som bränner cash på massa spel som marknadsförs och lol, distribueras av ett monopol system som de alla använder efter att ha blivit lurade att systemet är "till för gamers" #fniss

Yes, men dagens gamers är i stort sätt korkade ^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag vet inte hur mycket röst min är värd i sammanhanget men i Sverige är mutor mer eller mindre icke existerande.

Tur ni inte har HQ i Göteborg...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av jonis:
Skrivet av Segas:

Är det NÅGON som går efter andras personliga preferenser? Jag menar...på min tid, då fanns det demo på nästan alla spel i alla varianter. Det gick snabbt att sortera ut skit från guldet och man slapp köpa grisen i säcken.

Problemet är att på den tiden var det fysiskt möjligt att faktiskt själv testa allt och göra en egen bedömning. Idag släpps det exponentiellt många fler titlar, och tips kan leda en till fina nichetitlar man annars skulle missat.

Och det skulle inte gå idag för att..?
Möjligheterna idag är ju enorma jämfört med förr när man köpte en PCG med några sjysta demo på skivan.
När jag skaffade bredband så tankade jag ständigt hem demon från Fileshack allt eftersom det släpptes.

Men allt eftersom mer spel bara puttas igenom produktionen och släpps halvfärdigt så har man slutat göra demon, för man vet att det skulle resultera i sämre försäljning.

Finns inget annat som talar emot demon idag.

Tror vi pratar förbi varandra. Självklart borde det göras demos, som dessutom finns tillgängliga innan spelet är ute (wishful thinking).

Det jag syftade på är att rekommendationer kan vara riktigt värdefulla för det släpps helt enkelt för många spel idag för att man rent fysiskt ska både hinna och orka testa allt. D v s även om demos faktiskt skulle finnas.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv
Skrivet av KneeDeepInHurt:

Steam en pengascam, old news is old

Hmm jag har använt Steam sedan 2004. Aldrig dragit en krona mer än vad jag har valt att handla för.

Inaktiv

Nä men de drar sjukt mkt cash från utvecklare som är tvingade att använda deras keffa distributionsplattform.
Och kallar sig "indie" lol. Per definition är man inte indie om man är på Steam, snarare tvärtom

Medlem

Hur är det med er på FZ? Är alla era recensioner "äkta"? =]

Medlem
Skrivet av KneeDeepInHurt:

Nä men de drar sjukt mkt cash från utvecklare som är tvingade att använda deras keffa distributionsplattform.
Och kallar sig "indie" lol. Per definition är man inte indie om man är på Steam, snarare tvärtom

Indie har ju med team och budget att göra, inte distributionsplattform.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av KneeDeepInHurt:
Skrivet av Godofcheese:

Hur är Steam en "pengascam" när det är third-party personer som betalar folk,
Det här gör Steam en mer pålitlig platform, att dom är tvungna att meddela om sånt här.

Lättlurade gamers som bränner cash på massa spel som marknadsförs och lol, distribueras av ett monopol system som de alla använder efter att ha blivit lurade att systemet är "till för gamers" #fniss

Yes, men dagens gamers är i stort sätt korkade ^^

*sett. Jag antar du faller inom ramen för "korkade gamers"


signatur

I drank what?

12
Skriv svar