Bombhot hos Borderlands-utvecklarna

Robot
Medlem
Bombhot hos Borderlands-utvecklarna

folk är sjuka i huvudet

Medlem

Jaha, vart är världen på väg, är väl säkert samma folk (som spelar CS) som "Swat:ar" varandra som börjat med detta också.

Inaktiv

Obehagligt... hoppas folk inte mår dåligt efter händelsen

Medlem

Slår vad om att det är anti-spelvåldsgalningar i farten.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Jaha, vart är världen på väg, är väl säkert samma folk (som spelar CS) som "Swat:ar" varandra som börjat med detta också.

Kanske ett fan som blev puttad över gränsen. Duke Nukem, Aliens CM och nu Homeworld....

Jag är inte förvånad. Det är ju ändå USA vi talar om. Dom har bara inte förståndet för hur dåliga vapenlagarna är. Men det verkar som det har blivit någon trend bland yngre spelare att göra "prankcalls". Det har ju hänt en hel del på twitch där olika kända streamers har fått problem. Detta är väl det "naturliga" nästa steget. Att terrorisera devs.

ELF
Medlem
Skrivet av KneeDeepInHurt:

Obehagligt... hoppas folk inte mår dåligt efter händelsen

Tvärt om. Hoppas den som ringde in det mår dåligt efter händelsen.
Men förstår vad du menar.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av xorpen:

Slår vad om att det är anti-spelvåldsgalningar i farten.

Skulle ju verkligen inte förvåna mig.

Inaktiv
Skrivet av xorpen:

Slår vad om att det är anti-spelvåldsgalningar i farten.

Troligare typ GamerGate miffon, dvs de som hotat quinn, sarkeesian etc. De har väl lackat för att spelutvecklaren har "förstört" deras favoritspel el nåt.

Medlem

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Cool bild har du ritat den?

Medlem

Undrar hur lång tid det tar innan folk börjar skylla på GamerGate?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

SPELVÅLD ÄR JÄTTEDÅLIGT FÖR ER!!!!

HÄR HAR NI EN BILBOMB!

Medlem

spelföretags hatet nådde precis en helt ny nivå ^^

Medlem

Det var säkert Randy Pitchford själv som ringde in bombhotet. Han ville ha lite gratis reklam på nyheterna.

Medlem
Skrivet av KneeDeepInHurt:

Cool bild har du ritat den?

Jag tror det är http://stanekb.deviantart.com/ som gjort den...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Gillar att han hashtaggar det med #friday, som att det var något helt typiskt för fredagar.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av KneeDeepInHurt:

Cool bild har du ritat den?

Jag tror det är http://stanekb.deviantart.com/ som gjort den...

Det stämmer nog. Drog bara en bild från google images.

Skrivet av MacNille:

Undrar hur lång tid det tar innan folk börjar skylla på GamerGate?

Vilka eller vad är gamergate kända för?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Massor av idioter som hotar kvinnor etc. Ett par tjejer tog upp lite issues med en del spel som har sexistiskt content och då börjadd massor av gamers grina och mordhota dem typ. Sen försökte de maskera det som att de egentligen bara ville ha "integrity" inom spelpress, fast det de ville ha är att ingen ska få ifrågasätta deras favoritspel (särskilt inte tjejer..) man skäms.
Sök på gamergate, tropes, femfreq, zoe quinn så kan du läsa själv. Extra roligt var när zoe quinn installerade en bot på irc och publicerade skärmdumpar på när dessa s.k. "gamers" konspirerade emot henne.. de failade hårt

Medlem
Skrivet av KneeDeepInHurt:

Massor av idioter som hotar kvinnor etc. Ett par tjejer tog upp lite issues med en del spel som har sexistiskt content och då börjadd massor av gamers grina och mordhota dem typ. Sen försökte de maskera det som att de egentligen bara ville ha "integrity" inom spelpress, fast det de ville ha är att ingen ska få ifrågasätta deras favoritspel (särskilt inte tjejer..) man skäms.
Sök på gamergate, tropes, femfreq, zoe quinn så kan du läsa själv. Extra roligt var när zoe quinn installerade en bot på irc och publicerade skärmdumpar på när dessa s.k. "gamers" konspirerade emot henne.. de failade hårt

Fin bias. Men fortsätt du skydda en mördare

Inaktiv
Medlem

Zoe så klart vem annars?

Sedan förstår jag inte ens varför du ska dra up gamergate när det känns fruktansvärt irrelevant gällande nyheten. Ungefär som om jag skulle säga att det säkert är några kristna/muslimer/judar som inte gillar gearbox och deras spel.
Finns inte något befog alls att dra spekulationer ur röven och känns mest som om du försöker flame baita

Inaktiv

Jag "skyddar" zoe? lol. Ja sure har ett skyddsrum hemma där hon bor (u mad bro)

Tror jag missade ceremonin där de krönte dig kung över vad jag får och inte får dra upp för teorier också vem skulle bombhota ett spelföretag? Samma typ av förvirrade unga män som mordhotade t.ex Anita eller Zoe? Inte helt otroligt nä. Men vi får se om polisen kommer fram till något som sagt.

Inaktiv

Och just ja lol. Zoe har inte mördat någon så...#fail

Medlem

Tänker inte ens bemöda mig att svara någon som skriver så pass omoget. Frågan är om du själv inte är en "förvirrad ung man"

Inaktiv

Psst, hon har inte mördat nån

Inaktiv

Det var falsklarm, de sitter väl och grinar på gamergate på reddit istället nu när zoe ägde dem haha.

Medlem

signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av xorpen:

Slår vad om att det är anti-spelvåldsgalningar i farten.

Jag tror det är SD's väljares fel.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Kanske ett fan som blev puttad över gränsen. Duke Nukem, Aliens CM och nu Homeworld....

Haha!


signatur

"High life on low budget"

12
Skriv svar