Ärlig trailer för Destiny

Robot
Medlem
Ärlig trailer för Destiny

okej så eh, ett av de sämsta spelen någonsin?

Medlem
Skrivet av tobajas:

okej så eh, ett av de sämsta spelen någonsin?

Fick mer intrycket av ett väldigt mediokert spel, oavsett hur nyskapande de försökte lura folk att det skulle bli.
Och kanske fortfarande blir, i framtiden.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Det är kul när man spelar med vettiga spelare i sitt Fireteam, resten av tiden spelar man bara om samma sekvens, om och om igen, om och om igen x 1000 - bara för att kanske, om möjligt, få något värt att klistra på karaktären.

Det är bara en kuliss med vackert utseende, inget mer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Är detta något nytt för spel? Man hypar upp det för flera miljoner men det blir till slut en flopp. Man pumpar in DLC, premium, hattar, mikrotransaktioner osv.

Folk tröttnar och folk slutar spela.

Precis som allt annat.

Folk går tillbaka och spelar Cod, Cs, Minecraft och Wow.

Medlem

Förr kunde utvecklare göra precis som dom hade tänkt sig. Det va innan dom stora bolagen styrde om skutan till rena pengamaskiner. Utvecklare har fortfarande massor av bra idéer men dom måste sälja sin själ för att kunna nå ut till den stora massan plus att utvecklingskostnaderna har ökat. Visst finns det kickstarter och om Bungie hade fått samma summa i kickstarter som dom fått för utvecklingen av Destiny så hade vi nog sett ett annorlunda spel. Men sen å andra sidan så hade det ju vart löpande serverkostnader troligen och då hade dom fått gå till storbolagen iallafall.

Medlem

I början så var det riktigt skoj, och då menar jag riktigt, riktigt skoj, men när man har kört i kanske 8-10 timmar så märker man hur himla enformigt det egentligen är. Man springer förbi samma ställe om och om igen, på alla planeter.

Har inte startat Destiny på 3 veckor och har inte ens klarat ut det än, och jag känner inget sug av att göra det heller. Nu inväntar jag Driveclub i stället.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det är kul när man spelar med vettiga spelare i sitt Fireteam, resten av tiden spelar man bara om samma sekvens, om och om igen, om och om igen x 1000 - bara för att kanske, om möjligt, få något värt att klistra på karaktären.

Det är bara en kuliss med vackert utseende, inget mer.

Uppdragen som "drottningen" ger en är helt sanslöst repetetiva . Och detta är ETT tillägg. Spela om samma uppdrag hela tiden så kanske du får köpa något av mina bättre vapen innan den 6e Oktober. . Det är i stort sett omöjligt att levla "light" (efter nivå 20) ensam. man SKALL samarbeta. Det är INGET rollspel. Det är INGET FPS . Det är INGET samarbetsspel, då man endast kan peka, dansa, hälsa och sitta när man vill "prata". Trots detta fastnar man lätt och vill ha "UPPGRADERINGAR". JAG MÅSTE SKJUTAAAAA, help me, DIE, DIE ,DIE. ren hjärntvätt, Bungie: "Vi lyssnar på er spelare (bara ni spelar lite till så vi kan fortsätta i tio år) ."

Medlem

Haters

Spelar fortfarande Destiny, Spelat ca 100h, och har fortfarande inte tröttnat.

Igår spelade jag från 22-04 med ett gäng från swec. Riktigt kul.
Omöjligt att lvl efter 20? Ursäkta mig, men då suger du.

Hade 24 i light innan jag började ens med andra spelare.

Vilket spel är inte om o om igen? wow, lol, bf, cod.
Alla spel blir repetiva, alla spel kan vara repetiva men man kan fortfarande ha kul!

Skrivet av AxxT:

Haters

Spelar fortfarande Destiny, Spelat ca 100h, och har fortfarande inte tröttnat.

Igår spelade jag från 22-04 med ett gäng från swec. Riktigt kul.
Omöjligt att lvl efter 20? Ursäkta mig, men då suger du.

Hade 24 i light innan jag började ens med andra spelare.

Vilket spel är inte om o om igen? wow, lol, bf, cod.
Alla spel blir repetiva, alla spel kan vara repetiva men man kan fortfarande ha kul!

Det finns inget annat FPS-spel som har gjort det så överdrivet som just detta. Spelet är fortfarande inte klart, det är uppenbart.

Det är kul att spela med bra spelare, men det är ändå samma uppdrag man gör om, om och om igen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Om ni vill ha en bra review av spelet så föreslår jag att ni istället kollar in Angry Joe's Angry Review av spelet!

Medlem

Jag har en level 27 Titan och tycker fortfarande det är rätt skoj att grinda på.

Men jag håller med både Angry Joe och Honest Game Trailers i kritiken - det finns en hel del märkliga designbeslut i spelet som man undrar över hur de tänkte... eller inte.

Men samtidigt finns det många saker de gjort rätt och det positiva överväger. Det som gör att jag återvänder till spelet gång på gång är framförallt FPS-mekaniken och spelkänslan. De är riktigt bra och det är tack vare de bitarna som det funkar att om och om igen ta sig an samma uppdrag.

De roligaste inslagen är förstås strikes i fireteams, gärna med polare online som man skrattar och snackar skit med i headset samtidigt som man röjer runt. Riktigt underhållande. I de stunderna snuddar spelet en 10-poängare, men på grund av alla designmissar här och där är det som sagt årets hetaste 7 av 10.

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av tobajas:

okej så eh, ett av de sämsta spelen någonsin?

Fick mer intrycket av ett väldigt mediokert spel, oavsett hur nyskapande de försökte lura folk att det skulle bli.
Och kanske fortfarande blir, i framtiden.

Med tanke på 500 miljoner dollar skulle jag säga att det suger


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Inaktiv

Inflation i "angry Nintendo nerd" aktiga youtube-"recensenter" typ han zero Punct eller den andra skrikiga britten. Orka.nu niet

Medlem
Skrivet av AxxT:

Haters

Spelar fortfarande Destiny, Spelat ca 100h, och har fortfarande inte tröttnat.

Igår spelade jag från 22-04 med ett gäng från swec. Riktigt kul.
Omöjligt att lvl efter 20? Ursäkta mig, men då suger du.

Hade 24 i light innan jag började ens med andra spelare.

Vilket spel är inte om o om igen? wow, lol, bf, cod.
Alla spel blir repetiva, alla spel kan vara repetiva men man kan fortfarande ha kul!

HEJ igen. Problemen jag beskrev är ju mer att Bungie inte har en ordentlig story klar att släppa mer av.
Jag är väl inte direkt någon som skryter om min karaktär. Jag har dock roligt när jag levlar som de flesta är överens om. Och det är roligare att spela med andra om man får bra loot. Har en Warlock på nivå 27. Och spelet är BEROENDEFRAMKALLANDE när man får göra lite olika saker. Men nu har Bungie hamnat lite konstigt eftersom man inte vet åt vilket håll spelandet skall gå. PVP, PVE, MMO,KLAN, LAGSPEL, m.m.m. Samma banor i olika svårighetsgrad är INTE lösningen. Suveräna FPS känslor ibland. Med "HALOvapenkänsla".

BUNGIE verkade inte beredda på att så många så snabbt skulle klara "Huvudstoryn". Nu vill vi se mer story. Inte bara grinda till förbannelse.

Inaktiv

Så man spelar massor av timmar enbart i syfte att få en siffra som man sedan inte har nån nytta av?

Medlem

Var inte alls nöjd med Destiny. Rent spelmekaniskt var det väl ok. Men storymässigt så fruktansvärt besviken. Får bli Borderlands 2 ett tag till med vännerna


signatur

They set us up the bomb.

Inaktiv

Hoppar dästiny också. Känns som att man förväntar sig att bli mer blown away av ps4an än simpel stats-grinding

Medlem
Skrivet av KneeDeepInHurt:

Så man spelar massor av timmar enbart i syfte att få en siffra som man sedan inte har nån nytta av?

"Enbart i syfte att få en siffra?"

Tänker du på nivån? Om det är det enda man spelar för så kan man ju lägga ned

Jag spelar för att det är skoj action. Har faktiskt inte ens funderat på vilken level jag har särskilt ofta. Det kommer mera som en överraskning ibland... "oj, jag har visst level xx. Whatever."

Medlem

Jag är dock en av dem som inte kan sluta spela, fastän jag håller med trailern! Är ju en gammal Halo veteran så jag älskar verkligen känslan i spelet och framförallt pvp, dock är det lite snabbare än gamla Halo vilket e najs=), kan dock önska att det fanns lite mer pvp content.
PvE är ju MMOaktigt som sagt, men helt ärligt så är ju alla MMO-spel repetiva med farmning för att hitta gear.

Jag gillar iallafall Destiny, och med polarna är det jäkligt roligt faktiskt.

Inaktiv

Aha ok halo är en spelserie jag alltid känt avsky inför.. cs i jymden lol

Medlem

Det blir som med Diablo 3, om ett år har det kommit på vad man behöver fixa. Untill then no buy....

Medlem

Ok,jag är gammal och har spelat spel som innehåller de delarna, långt innan destiny blev lanserat. Sanningen för mig är jag återvänder mer gärna till dem spelen och får en rejäl retro-dos på köpet än att finna suget att få spela/harva i ett nytt ip som inte tillför något annat än snygg grafik. När allt kommer till kritan så jämför du spel mot tidigare upplevelser. Kommer från en era då peka/klick äventyr var det hetaste dy kunde lira, Senare kom Wolfenstein 3d/ Quake/ Unreal mm. Har man fått allt detta så bleknar destiny rätt snart, har man däremot inte vart med sedan stenåldern så har man inte gamla lågupplösta godingar att relatera till och då kan destiny vara riktigt bra. Jag blir mer sugen på att spela Unreal Tournament från 99 istället. Må kraften vara med er och spela de spel ni har mest kul med.

Inaktiv
Skrivet av MutatedElk:

Jag är dock en av dem som inte kan sluta spela, fastän jag håller med trailern! Är ju en gammal Halo veteran så jag älskar verkligen känslan i spelet och framförallt pvp, dock är det lite snabbare än gamla Halo vilket e najs=), kan dock önska att det fanns lite mer pvp content.
PvE är ju MMOaktigt som sagt, men helt ärligt så är ju alla MMO-spel repetiva med farmning för att hitta gear.

Jag gillar iallafall Destiny, och med polarna är det jäkligt roligt faktiskt.

Samma här, älskar spelet. Och snart kommer Merkurius!

Medlem

Inga alternativ för ansiktsbehåring. Snacka om att förstöra first impression :/

Medlem

Årets bästa spel!!!!!!!!

MEG
Medlem

Tja nog är det en ärlig trailer alltid


signatur

Death is only the beginning

Medlem

500 miljoner $$$$$$$

Hahahaha vilken blåsning

Klippet var kul iaf

1
Skriv svar