Medlem

Jag röstade på SD. Jag har en fråga, kan jag anmäla och vinna en rättsprocess mot en person som kallar mig för rasist enbart pga att jag röstar på SD? Skulle jag kunna anmäla personen för hets mot folkgrupp? Personen ifråga sprider ett budskap om att jag är något som jag inte är.


signatur

Wasted.White.Boys

Inaktiv

Aldrig skämts så mycket för Sverige som när man såg att SD lyckats lura typ 13% att rösta på dem. Snacka om "haxx". Borde kartlägga alla som röstar SD och rippa dem på rösträtten inför 2018

Medlem
Skrivet av KneeDeepInHurt:

Aldrig skämts så mycket för Sverige som när man såg att SD lyckats lura typ 13% att rösta på dem. Snacka om "haxx". Borde kartlägga alla som röstar SD och rippa dem på rösträtten inför 2018

Du verkar vara en sorglig person.


signatur

Wasted.White.Boys

Inaktiv
Skrivet av Banditen:

Du verkar vara en sorglig person.

Sa hen som röstade på ett neo-fascistiskt parti, lol.

Medlem
Skrivet av KneeDeepInHurt:

Aldrig skämts så mycket för Sverige som när man såg att SD lyckats lura typ 13% att rösta på dem. Snacka om "haxx". Borde kartlägga alla som röstar SD och rippa dem på rösträtten inför 2018

Och på vilket sätt är du bättre än dessa "neo-fascister" om du helt godtyckligt vill ta ifrån folk deras demokratiska rättigheter bara för att dom inte tycker som du och röstar på "fel" parti?

Registrera folks åsikter och sedan ta ifrån dem sina rättigheter... det låter lite nazi-tyskland...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Haha lol fail? SD o SvP är ju de som vill ta bort demokratiska rättigheter från massor av människor ("inventera" muslimer, stödjer romer registret, vill skicka folk till säker död i andra länder, emot hbtq rättigheter,emot jämställdhet)
Så oj, att rösta på dem är alltså ett hot mot demokratin, och just därför kommer de bekämpas tills de är borta från den politiska kartan,the end.

Medlem
Skrivet av KneeDeepInHurt:

Haha lol fail? SD o SvP är ju de som vill ta bort demokratiska rättigheter från massor av människor ("inventera" muslimer, stödjer romer registret, vill skicka folk till säker död i andra länder, emot hbtq rättigheter,emot jämställdhet)
Så oj, att rösta på dem är alltså ett hot mot demokratin, och just därför kommer de bekämpas tills de är borta från den politiska kartan,the end.

Men om du vill ta ifrån dem sina rättigheter så gör ju du likadant. Det var det jag menade med min fråga "på vilket sätt är du bättre än dom då?".

Jag förstår inte logiken i att kämpa för demokrati med odemokratiska medel. Det blir en självmotsägelse i den retoriken.

Om du nu säger att du är på demokratins sida, så skall du ju inte göra samma sak som dem. Varför inte sätta sig ned och argumentera istället? Varför inte ta diskussionen och bevisa att dom har fel? Om du anser att dom är så fel ute, så borde det vara tämligen enkelt att bevisa det med vanlig debatt. Tydligen så är det inte så enkelt. Tydligen så väljer en del att ignorera, förolämpa och till och med prata om att ta ifrån folk deras rösträtt istället. Som om dom är så rädda för att förlora diskusionen, så att dom inte ens vill ta den. Eller vad är ni rädda för? Att verkligheten inte stämmer överens med er ideologiska och politiska drömbild?

Tänk om man kunde sluta med pajkastningen och sätta sig ned och prata som vuxna istället. Men den nivån har vi tydligen inte kommit till än.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Banditen:

Jag röstade på SD. Jag har en fråga, kan jag anmäla och vinna en rättsprocess mot en person som kallar mig för rasist enbart pga att jag röstar på SD? Skulle jag kunna anmäla personen för hets mot folkgrupp? Personen ifråga sprider ett budskap om att jag är något som jag inte är.

Nja, det går väl snarare under "förtal" eller liknande. Men jag tror dock att det blir väldigt svårt att vinna en sådan rättsprocess, ens om åklagaren tar saken vidare till domstol.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Lycka till att prata o debattera med hjärntvättade SDare... bättre att motverka dem/blocka/ignorera.. Skulle aldrig nedvärdera mig till att "diskutera" med en SDare, de är som typ Jehovas eller scientologer, sektliknande..

Medlem
Skrivet av KneeDeepInHurt:

Lycka till att prata o debattera med hjärntvättade SDare... bättre att motverka dem/blocka/ignorera.. Skulle aldrig nedvärdera mig till att "diskutera" med en SDare, de är som typ Jehovas eller scientologer, sektliknande..

Skall du argumentera om något så gör det rätt. Inte igenom att sitta surt och kalla alla som säger emot dig för SD'are.

OnT: Min röst hamnade ingenstans alls. "Blankt" kan man säga alltså.
Känner mig tveksam över hur Löfven skall kunna möta politiker som Obama och Putin.. Har svårt att se han axla rollen som "Sveriges utåt-jag." Vad tror ni FZare?


signatur

They set us up the bomb.

Inaktiv

Är iofs UMs jobb.

Medlem
Skrivet av KneeDeepInHurt:

Lycka till att prata o debattera med hjärntvättade SDare... bättre att motverka dem/blocka/ignorera.. Skulle aldrig nedvärdera mig till att "diskutera" med en SDare, de är som typ Jehovas eller scientologer, sektliknande..

Verkar mera som om du pratar om dig själv.

http://www.fz.se/medlem/?id=206063
Medlem 1 (En) dag och just nu 66 st inlägg.

Remarkabelt.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Du gamla du fria du fjällhöga nord.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Nu är även ryssen på besök och det är moderaternas förtjänst.


signatur

Wasted.White.Boys

Skrivet av Banditen:

Nu är även ryssen på besök och det är moderaternas förtjänst.

dom lyckas ju ändå bara fånga ubåtar om kapten är full och kör på grund.

Skrivet av KneeDeepInHurt:

Aldrig skämts så mycket för Sverige som när man såg att SD lyckats lura typ 13% att rösta på dem. Snacka om "haxx". Borde kartlägga alla som röstar SD och rippa dem på rösträtten inför 2018

Skrivet av KneeDeepInHurt:
Skrivet av Banditen:

Du verkar vara en sorglig person.

Sa hen som röstade på ett neo-fascistiskt parti, lol.

>vill banna alla som röstat på "fel" parti
>använder ordet hen

Jag kategoriserar dig som vänsterfeminist. Har jag rätt?

Medlem
Skrivet av Hans Pettersson:
Skrivet av KneeDeepInHurt:

Aldrig skämts så mycket för Sverige som när man såg att SD lyckats lura typ 13% att rösta på dem. Snacka om "haxx". Borde kartlägga alla som röstar SD och rippa dem på rösträtten inför 2018

Skrivet av KneeDeepInHurt:
Skrivet av Banditen:

Du verkar vara en sorglig person.

Sa hen som röstade på ett neo-fascistiskt parti, lol.

>vill banna alla som röstat på "fel" parti
>använder ordet hen

Jag kategoriserar dig som vänsterfeminist. Har jag rätt?

Det är nog upp till dig att bestämma. Tycker du att jag passar in på dessa punkter så ja givetvis får du kategorisera mig som vänsterfeminist men jag ser mig inte direkt som en sådan. Du får gärna precisera dig lite mer än så om du vill få till en diskussion Hans, eller är det Greta som hetsar?


signatur

Wasted.White.Boys

Skrivet av Banditen:
Skrivet av Hans Pettersson:
Skrivet av KneeDeepInHurt:

Aldrig skämts så mycket för Sverige som när man såg att SD lyckats lura typ 13% att rösta på dem. Snacka om "haxx". Borde kartlägga alla som röstar SD och rippa dem på rösträtten inför 2018

Skrivet av KneeDeepInHurt:
Skrivet av Banditen:

Du verkar vara en sorglig person.

Sa hen som röstade på ett neo-fascistiskt parti, lol.

>vill banna alla som röstat på "fel" parti
>använder ordet hen

Jag kategoriserar dig som vänsterfeminist. Har jag rätt?

Det är nog upp till dig att bestämma. Tycker du att jag passar in på dessa punkter så ja givetvis får du kategorisera mig som vänsterfeminist men jag ser mig inte direkt som en sådan. Du får gärna precisera dig lite mer än så om du vill få till en diskussion Hans, eller är det Greta som hetsar?

Ta det lugnt, jag syftade inte på dig utan på kneedeepinhurt.

Medlem

Tror snarare att "hen" vart typ ultracommie typ AFA eller en provocerare ifrån "reaserchgruppen" / Piscatus /Robert Aschberg.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Banditen:

Nu är även ryssen på besök och det är moderaternas förtjänst.

Hur tänker du nu?

Personligen _tror_ jag att Putin & Co skiter ganska högaktningsfullt vem som styr detta land och kör efter sin egen agenda.

Att Putin trots allt är ganska populär i Ryssland, medans Gorbatjov (som vi hyllar i väst) nästan ses som landsförrädare numera utav gemene ryss, har jag fattat som att ryssarna fortfarande hyser världsimperie drömmar (Det blir naturligtvis ingenting kvar utav denna jord).

Btw, avdelningen överkurs. Putins farfar vart livvakt (Dåtidens KGB) och senare kock och ofta "avsmakare" för Stalin (som vart livrädd för att bli förgiftad) och Putin vart cheif för KGB, innan han blev cheif för Ryssland, dvs Putin är uppfödd i den hårda commieskolan, med SOVJET i första rummet.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Banditen:

Nu är även ryssen på besök och det är moderaternas förtjänst.

Hur tänker du nu?

Personligen _tror_ jag att Putin & Co skiter ganska högaktningsfullt vem som styr detta land och kör efter sin egen agenda.

Att Putin trots allt är ganska populär i Ryssland, medans Gorbatjov (som vi hyllar i väst) nästan ses som landsförrädare numera utav gemene ryss, har jag fattat som att ryssarna fortfarande hyser världsimperie drömmar (Det blir naturligtvis ingenting kvar utav denna jord).

Btw, avdelningen överkurs. Putins farfar vart livvakt (Dåtidens KGB) och senare kock och ofta "avsmakare" för Stalin (som vart livrädd för att bli förgiftad) och Putin vart cheif för KGB, innan han blev cheif för Ryssland, dvs Putin är uppfödd i den hårda commieskolan, med SOVJET i första rummet.

Att det förekommer rysk militär undervattensverksamhet på svenskt terratorium i Östersjön. För jag tror inte det är norska flottan som kört vilse.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:

Att det förekommer rysk militär undervattensverksamhet på svenskt terratorium i Östersjön. För jag tror inte det är norska flottan som kört vilse.

Ok. Det är även vad jag tror, men det var inte vad frågan var?
(Personligen _tror_ jag att Putin & Co skiter ganska högaktningsfullt vem som styr detta land och kör efter sin egen agenda.)


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Banditen:

Att det förekommer rysk militär undervattensverksamhet på svenskt terratorium i Östersjön. För jag tror inte det är norska flottan som kört vilse.

Ok. Det är även vad jag tror, men det var inte vad frågan var?
(Personligen _tror_ jag att Putin & Co skiter ganska högaktningsfullt vem som styr detta land och kör efter sin egen agenda.)

Frågan var väl hur jag tänkte! Och svaret fick du.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:
Skrivet av Konfucius:
Skrivet av Banditen:

Att det förekommer rysk militär undervattensverksamhet på svenskt terratorium i Östersjön. För jag tror inte det är norska flottan som kört vilse.

Ok. Det är även vad jag tror, men det var inte vad frågan var?
(Personligen _tror_ jag att Putin & Co skiter ganska högaktningsfullt vem som styr detta land och kör efter sin egen agenda.)

Frågan var väl hur jag tänkte! Och svaret fick du.

Ok, du ville bara dela ut en känga till Reinfeldt, välförtjänt ja, men knappast advekvat i sammanhanget. Hade mer än gärna ställt honom och ett par till inför riksrätt för landsförederi och tilldelat det enda straffet som man applicerar på Quislingar.

Mycket har han och hans byke ställt till med, men det är knappast hans fel att Norska marinen inte felnavigerar i vår östra skärgård, medans Sovjet/Ryssarna gjort det i 50 år.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Gotland som ska vara vårt yttersta och främsta försvar mot öst är ett skämt. Fast Stockholm lär ju bli hemsökt långt innan Gotland hinner att reagera, tråkigt men sant.


signatur

Wasted.White.Boys

Skriv svar