Splittrade omdömen om Alien: Isolation

Robot
Splittrade omdömen om Alien: Isolation
Medlem
Splittrade omdömen om Alien: Isolation

Absolut! Det hämtas imorgon.

Medlem

Kollade igenom hela spelet igår via en walktrough.

Ljud och atmosfär är ju i absolut toppklass. Rent visuellt ser det ok ut. Jag såg xbox-one versionen (kanske ser pc-versionen bättre ut?).

Karaktärerna saknar djup och spelet lider av en del quick-time events (som jag var rädd för).
Dialogen är väl helt ok. Animationerna på alien var ju jätteskumma. Det ser ju väldigt konstigt ut speciellt med tanke på hur polerat resten av spelet verkar vara?

En kollega förhandsbokade spelet så jag får väl testa det hos honom också för slutgiltig bedömning.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Varför finns inte betyg från Destructoid, Eurogamer eller Gamespot med?

MEG
Medlem

Ännu en besvikelse, det verkar inte vara så bra som jag trodde eller så hade jag förstora förväntningar...


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Attans - jag som sett fram mot en mörk höst med utmanande spänning och puls på 180. Skall jag sitta och nöta repetitiva moment kan jag lika gärna ta en fjärde vända genom Skyrim....

Medlem

Redan för-laddat, var ju ganska billigt på gmg. Jag bildar mig således en egen uppfattning helt enkelt^^

Medlem

jag trodde att spelet skulle bli som i alien colonaial marines att man fick döda Aliens på planeter eller på skepp, men fast med bättre grafik, story och fysik.

Det som jag har sett av personer som har spelat Alien så verkar det bara som att man spelar en kvinnlig karaktär som har fastnat på något skepp då hon har anmält sig frivilligt till något uppdrag och man ska henne att hitta ut.

Spelet är mer av en fph - first person hider än fps då man mer ska smyga och gömma sig likt Amnesia än att skjuta varelser och människor hur som helst. Frågan är om det här upplägget är roligare eller sämre än colonial marines som var mer eller mindre enbart fokuserat på att skjuta.

http://www.youtube.com/watch?v=yGYUU3kQLFU

http://www.youtube.com/watch?v=G6pHM6DVG5o


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Väntar nog till det kommer på rea, mycket pengar som går åt nu inför jul.

Medlem

Det här ska bli kul!

Gen
Medlem

Sparar pengarna till alla tunga släpp i November istället. Under tiden fortsätter jag resan i Shadow of Mordor och senare i FFXIII (pc).

Medlem

Nu är ju spel som får runt 6/10 bra, enligt de flesta betygsskalorna. Men senaste decenniets betygsinflation gör att många ändå rycker på axlarna åt spel som inte tilldelas 9-10 i betyg.

Medlem

Visuellt av det jag sett tycker jag dom uppnått ypperligt bra känslan av den första alien filmen, har läst att en del klagat på att det är för svårt osv... att man kan dö medans man sparar om man har otur..

Medlem

Woah, hold your horses. Spelet snittar 79/100 på Metacritic:
http://www.metacritic.com/game/pc/alien-isolation

Det är inte så "splittrat". Eller? Shadows of Mordor som FZ sa hyllades överallt förra veckan ligger på 85. Come on guys.

Medlem
Skrivet av Achtung:

Woah, hold your horses. Spelet snittar 79/100 på Metacritic:
http://www.metacritic.com/game/pc/alien-isolation

Det är inte så "splittrat". Eller? Shadows of Mordor som FZ sa hyllades överallt förra veckan ligger på 85. Come on guys.

14 av betygen på Metacritic ligger över 80/100 vilket ju borde båda gott.
Resterande fem ligger mellan 59-73.
Om betygen då totalt sett ligger mellan 59-93 av 100 så tycker iallafall jag att ordet "splittrat" är ok att använda.

Jag förbeställde mitt ex så sent som igår och så snart det dimper ner i lådan bär det av till närmaste butik som vill ge mig ett PS4. Yay!

Medlem

Jag förväntade mig en FP sneaker/survival baserat på Alien och får precis det. Ingen besvikelse här inte.
Förbokade för en vecka sedan.

Medlem

Lär inte köpa spelet, förutsätter att det kommer släppas i tidigt beta stadium som deras andra spel och kommer att fungera hyggligt efter patch 13...

Nä, CA brände sina broar med Rome 2 och jag kommer inte att köpa fler av deras spel när de släpps utan vänta tills de reas ut med 75%.

Inaktiv
Skrivet av brunnlake:
Skrivet av Achtung:

Woah, hold your horses. Spelet snittar 79/100 på Metacritic:
http://www.metacritic.com/game/pc/alien-isolation

Det är inte så "splittrat". Eller? Shadows of Mordor som FZ sa hyllades överallt förra veckan ligger på 85. Come on guys.

14 av betygen på Metacritic ligger över 80/100 vilket ju borde båda gott.
Resterande fem ligger mellan 59-73.
Om betygen då totalt sett ligger mellan 59-93 av 100 så tycker iallafall jag att ordet "splittrat" är ok att använda.

Jag förbeställde mitt ex så sent som igår och så snart det dimper ner i lådan bär det av till närmaste butik som vill ge mig ett PS4. Yay!

Glöm inte sidor som Rockpapershotgun och Kotaku som inte betygsätter spel med siffror och vars recensioner därför inte bakas in i Metacritic-snittet. Har ej kollat Kotaku än men RPS har lovordat Alien Isolation rejält.

Medlem

Skräp, spelat i två timmar, inget vidare

Skribent
Skrivet av Achtung:

Woah, hold your horses. Spelet snittar 79/100 på Metacritic:
http://www.metacritic.com/game/pc/alien-isolation

Det är inte så "splittrat". Eller? Shadows of Mordor som FZ sa hyllades överallt förra veckan ligger på 85. Come on guys.

Fast ett snittbetyg säger ju ganska lite om hur splittrat det är. Kolla istället alla recensionerna så ser du att Alien: Isolation ligger ganska jämnt fördelat mellan 60-90, medan Shadow of Mordor har väldigt stor representation runt 80-90 (och ett par uppe vid 100).


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

FZ misslyckas åter igen. Spelet ligger på 80/100 på Metacritic och får minst 8/10 av 16 rescensenter. Endast 5 rescencenter har gett den mindre än 8/10 och då ändå minst 6/10.
Inte särskilt splittrat hur ni vänder och vrider på det.
Vad sägs som att inte göra en nyhet där ni (läs: FZ) försöker argumentera för att er betyg (3/5) verkade vettig när det snarare verkar vara allt annat än detta?

Suck.

Redaktör
Skrivet av Sanazin:

FZ misslyckas åter igen. Spelet ligger på 80/100 på Metacritic och får minst 8/10 av 16 rescensenter. Endast 5 rescencenter har gett den mindre än 8/10 och då ändå minst 6/10.
Inte särskilt splittrat hur ni vänder och vrider på det.
Vad sägs som att inte göra en nyhet där ni (läs: FZ) försöker argumentera för att er betyg (3/5) verkade vettig när det snarare verkar vara allt annat än detta?

Suck.

Det är större variation i betygen än vanligt, är min känsla, och det är poängen med den här nyheten. För Xbox One-versionen ligger tre betyg kring 60 och fyra kring 90 - en rejäl skillnad. Det står dig fritt att tycka att vi har fel, men du kanske kunde säga det utan att vara så där dryg mot oss?


signatur
Medlem

Jag kommer tyvärr inte köpa, trots min kärlek till de två första Alien-filmerna.

Medlem
Skrivet av deezel:

Redan för-laddat, var ju ganska billigt på gmg. Jag bildar mig således en egen uppfattning helt enkelt^^

Ja, betalade inte många kronor på GMG när jag förbeställde, så jag kommer nog vara nöjd med köpet.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Det är större variation i betygen än vanligt, är min känsla, och det är poängen med den här nyheten. För Xbox One-versionen ligger tre betyg kring 60 och fyra kring 90 - en rejäl skillnad. Det står dig fritt att tycka att vi har fel, men du kanske kunde säga det utan att vara så där dryg mot oss?

Tanken är ju självfallet att inte vara dryg, det vet du ju. Jag lät nog min frustration över något annat [host]Shadow of Mordor – jämförs på PC och PS4[/host] gå ut över detta. Kvarstår vid åsikten gällande hur icke-splittrat det är i sin helhet. Jag kan hålla med om att det ser lite annorlunda (jämnare) ut i betyg hos XO men än mindre hos PS4 och obefintligt hos PC.

Medlem

Har spelar ett par timmar nu och kan lätt säga att detta är något av de läskigaste spel jag någonsin spelat. Designen på omgivningarna är spot on från första filmen. Jag tror att t ex ign satte fel man på att recensera det. Kan jämföras med outlast med skillnaden att alien inte är scriptat förutom vissa nyckelscener. Här är en bättre recension: http://youtu.be/jJoASxrs0Es
Blev lite missmodig efter att ha sett ign och gamespots recensioner men denna ändrade på det och jag är glad att jag skaffade det. Det är inte för alla. Absolut inget actionspel i högt tempo men grymt bra skräck. Tveka inte att skaffa om ni gillade spel som outlast. Detta är bättre.

Medlem

Spelet är grymt, dom som tycker det är dåligt är troligen BF-kids som förväntade sig man ska kunna rosta aliens på löpande band och troligen sökte i alla rum efter ett pulserifle och smartgun.. tröttnade och smällde på 6/10 betyg.

1
Skriv svar